مزینانی: نگارش جلد سوم تریلوژی‌ام،‌ نیمه دوم سال تمام می‌شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
نویسنده «آه با شین» از پایان نگارش ضلع‌ سوم سه‌گانه‌اش در نیمه دوم سال جاری خبر داد و این اثر را از نظر تکنیک روایی متفاوت از دو جلد پیشین این سه‌گانه دانست.محمدکاظم مزینانی
به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛محمدکاظم مزینانی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: پس از انتشار «شاه بی‌شین» و «آه با شین» که دو کتاب از یک سه‌گانه به حساب می‌آیند، شروع به نوشتن جلد سوم این تریلوژی کردم که به احتمال زیاد نگارش این اثر در نیمه دوم سال‌ جاری به پایان می‌رسد.
  مزینانی با بیان این‌که هنوز نامی برای رمان جدیدش انتخاب نکرده است، اظهار کرد: چند اسم برای این اثر مدنظر دارم اما هنوز هیچ‌کدامشان را انتخاب نکرده‌ام. رمان جدیدم در واقع یک اتوبیوگرافی با محوریت خاطرات بینانسلی به حساب می‌آید که دربرگیرنده خاطراتی از کودکی، نوجوانی و بزرگسالی من است. 
 مزینانی درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های این اثر با آثار قبلی‌اش توضیح داد: جلد سوم این مجموعه با «شاه بی‌شین» و «آه باشین» ارتباط معنایی و محتوایی دارد، البته این اثر از نظر تکنیک روایی با دو کتاب قبلی‌ام متفاوت است. 
وی اضافه کرد: این داستان هم مانند دو کتاب قبلی، دارای دو زمان حال و گذشته است اما زمان حال این اثر مربوط به 40 سال بعد می‌شود و در واقع زمان حال در این رمان، آینده است. البته فعلاً نمی‌توانم توضیح بیشتری درباره آن بدهم، چون ممکن است داستان به طور کلی لو برود. 
خالق «شاه بی‌شین» درباره شباهت طرح داستان جدیدش به رمان «1984» اورول، توضیح داد: گمان نمی‌کنم کار من شباهت زیادی با این رمان داشته باشد، اورول در واقع یک مارکسیست چپ‌گرا بود. 
نویسنده برگزیده سیزدهمین جایزه قلم زرین، درباه بازخورد رمان «آه باشین» گفت:‌ معتقدم باید از انتشار یک رمان، دست‌کم یکسال بگذرد و بعد درباره بازخورد آن صحبت کنیم. به هرحال فکر می‌کنیم «آه با شین» هنوز آن‌طور که انتظارش را داشتم دیده نشده است. 
محمدکاظم مزینانی متولد 1342 در دامغان است که اجداد پدری و مادری او اصالتاً مزینانی می باشند. از این نویسنده که پیشتر به عنوان داستان‌نویس و شاعر کودک و نوجوان شناخته می‌شد، تا کنون دو رمان «شاه بی‌شین» و «آه با شین» در حوزه بزرگسال منتشر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">