محمد کاظم مزینانی : واقعا به رگ و ریشه مزینانی خود افتخار می کنم :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b8%d9%85-%d9%85%d8%b2%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%b1%d9%88%db%8c%da%a9%d8%b1%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%84%d8%af-%d8%b3%d9%88%d9%85-%d8%b3%d9%87%e2%80%8c%da%af%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%d8%b4-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%af%d9%88%db%8c%d8%af

محمدکاظم مزینانی نویسنده توانا و شاعر پرآوازه مزینانی با ارسال پیامی به شاهدان کویرمزینان برای سفر به مزینان و دیدن خاستگاهش سخن می گوید.

شاهدان کویرمزینان ؛ هر چند ممکن است سالها دور از وطن خویش زندگی کنی و یا اصلا در خاستگاه آباء و اجدادی خود زاده نشده  باشی اما عشق وطن و دیدن جایی که متعلق به آنی عاقبت تو را به آن سرزمین فرا می خواند و تو را عاشقانه در آغوش می کشاند همانند نویسنده شهیر و شاعر توانمند مزینانی استاد محمد کاظم مزینانی؛ خالق آثاری همچون شاه بی شین و آه با شین سه گانه ای که تاریخ انقلاب را به زیبایی برای نسل انقلابی و آیندگان بازگو می نماید و به تازگی در پاسخ به دعوت شاهدان کویرمزینان از این شور و شوق و دیدار با همشهریان و زادگاه اسلاف خویش بی تکلف سخن می گوید و برای آن روز که خاستگاهش را از نزدیک ببیند لحظه شماری می کند :

«"سلام. واقعا به رگ و ریشه مزینانی خود افتخار می کنم و دست مریزاد می گویم به شما بابت این همه حساسیت و توجه که نسبت به آن نقطه جغرافیایی نشان می دهید چراکه به راستی این جغرافیا* برای ما دنیایی آبرو و اعتبار تاریخی به بار آورده است. پس دستان پرمهر شما را صادقانه می فشارم و بهترین آرزوها را برایتان دارم. صد حیف که دیدار این خاستگاه مزداییانی یا مزدینانی** به زعم خویش _ برایم حکم یک آرزو را پیدا کرده و امیدوارم هرچه زودتر من نیز چون مادرم به دیدار مام وطن نائل بیایم. ارادتمند: محمدکاظم مزینانی "»

ما نیز از همین حالا لحظه شماری می کنیم تا میزبان یکی دیگر از مفاخر و فرزندان خلف و شایسته کویر مزینان باشیم.

انتشار "تنهایی سوسک‌ها "سروده‌های محمدکاظم مزینانی

 محمدکاظم مزینانی کارشناس رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ملی (شهید بهشتی) است. وی که از سال 63 نویسندگی را شروع کرده است تاکنون بیش از  70 کتاب در حوزه کودک و نوجوان، شعر و داستان به نگارش درآورده است.
رمان «آه با شین» در چهارمین جشنواره داستان انقلاب در بخش رمان بزرگسال به دلیل بیان هنرمندانه ریشه‌های شکل‌گیری استبداد و بازنمایی جایگزینی دیکتاتوری فرسوده دوره قاجار و دیکتاتوری دوره پهلوی، رتبه بر‌تر این جشنواره را از آن خود کرد.
پیش از این نیز «شاه بی‌شین» نخستین کتاب این مجموعه سه گانه، توانسته بود در دومین جشنواره داستان انقلاب، رتبه نخست این جشنواره در بخش رمان را به دست آورد و به عنوان کتاب سال جایزه شهید غنی‌پور در سال ۱۳۹۰ انتخاب شود.
«آب یعنی ماهی» نخستین کتاب و «آه با شین» آخرین اثر این نویسنده است.

«سوسک‌ها تنهایند» جدیدترین اثر این شاعر شهیر مزینانی است که شامل 12 شعر برای گروه سنی (ج) است و تاکنون در اثری مستقل به چاپ نرسیده است. مزینانی در این کتاب سروده‌های شش سال گذشته خود را گردآوری و منتشر خواهد کرد.

محمد کاظم مزینانی در شهرستان دامغان متولد شده است اما والدین و اجداد  او از مزینانی های مهاجر می باشند که پیش از انقلاب به استان سمنان هجرت نموده و در شهر دامغان ساکن می شوند .

مادر این نویسنده توانمند سه چهارسال پیش به مزینان سفر می کند تا از آشنایان خود کسی را بیابد .جمعی از مردم مزینان وقتی متوجه حضور وی و افراد همراهش می شوند به استقبالش می روند و او از اینکه همشهریانش نسبت به فرزند او شناخت دارند خوشحال می شود و از اظهار لطف مردم مزینان تشکر می نماید.

در حال حاضر تعدادی از مزینانی ها در شهرهای سمنان و دامغان و شاهرود ساکن هستند که بسیاری از آنها با رجوع به شاهدان کویرمزینان افتخار می کنند که منتسب به کویرتاریخی مزینان هستند و آرزو دارند که روزی به زادگاهشان برگردند.

* اشاره به جمله ی تاریخی دکتر شریعتی کویر ! این تاریخی که در صورت جغرافیا ظاهر شده است!

** اشاره به وجه تسمیه نام مزینان که از مزدا پرستی گرفته شده است! و به آن مسینان هم می گویند!

نظرات  (۲)

سلام دوست خوبم وبلاگ توپی داری .

دوست داری با هر بازدید کننده از وبلاگت یک تومن درآمد داشته باشی ، یعنی اگه روزی 500 بازدید کننده داشته باشی میشه روزی 500 تومن !

کافیه بیای تو سایت ما و عضو بشی و بعد کد رو دریافت و تو قالب وبلاگت بزاری و تموم - بشین و از درامدت لذت ببر - طرز کار سایت ما هم به این صورته که وقتی بازدید کننده به وبلاگ شما میاد وقتی تو وبتون کلیک کنه یک صفحه جدای تبلیغاتی براش باز میشه .

www.vatanrank.com
کسب درآمد اینترنتی !!! درآمد ماهیانه بین 50 هزار تومان تا بیش از 1 میلیون تومان!!! به همراه آموزش و معرفی سایت های معتبر!!!!

http://ptc-bank.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">