کتاب «پرونده قطور» نوشته طیبه مزینانی منتشر می‌شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
طیبه مزینانی
کتاب «پرونده قطور» نوشته طیبه مزینانی از سوی انتشارات آجا منتشر می‌شود. این کتاب به زندگی امیرسرتیپ احمد ترکان پرداخته است.
 به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)طیبه مزینانی، درباره کتاب در دست انتشار خود با عنوان«پرونده قطور» گفت: در این اثر به امیرسرتیپ احمد ترکان، از فرماندهان نیروی زمینی ارتش پرداخته‌ام.

وی با اشاره به بهره‌بردن امیر ترکان از حافظه تصویری بسیار قوی، گفت: به همین دلیل برای نگارش خاطرات و ثبت زندگینامه او، نیازی به گفت‌و گو با نزدیکان این فرمانده ارتش نداشتم. البته در امر مصاحبه از همکاری خلبان بازنشسته ارتش حجت شاه‌محمدی، نیز کمک بسیاری گرفتم.
مزینانی، این اثر را کاری معرفی کرد که از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دفتر تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی پیشنهاد شده بود و گفت: از سوی سعید فخرزاده، مدیر این دفتر برای نوشتن خاطرات امیر سرتیپ ترکان انتخاب شدم.
وی با بیان این‌که «پرونده قطور» در قالب زندگینامه داستانی نوشته شده است، افزود: البته مصاحبه‌ها به شیوه تاریخ شفاهی انجام و در سال 1391 به واحد انتشارات ارتش تحویل شد.
به گفته مزینانی، این کتاب در 23بخش به زندگینامه امیر ترکان و فعالیت‌های پیش از وقوع انقلاب اسلامی چون دوره آموزشی خدمت نظام‌وظیفه، دانشکده افسری، دوره آموزشی رِنجِر، کوهستان و چتربازی، خدمت در هوابُرد شیراز، تیپ 55 هوابُرد شیراز ، عُمان؛ ظُفار  سال 1352  جنگ ارتش ایران و شورشیان ظُفار و همچنین، دوره جنگ تحمیلی و مواردی مثل «پادگان سنندج؛ فرماندهی لشکر28»، «ایتالیا، همایش بررسی قوانین ژنو»، «کردستان؛ پادگان سنندج؛ فرماندهی لشکر28»، «اصفهان ـ تهران، مرکز آموزشی توپخانه، دوره اطلاعات ـ استراتژیک» و «کردستان، فرماندهی پادگان سنندج؛ لشکر28» پرداخته است.
وی درباره زمان انتشار کتاب «پرونده قطور» گفت: این کتاب مدت‌ها پیش به نشر آجا تحویل شده است و تا نمایشگاه کتاب بیست و هشتم منتشر می‌شود.
  • علی مزینانی

مزینانی

نویسنده

کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">