برگزاری مراسم عزاداری جوانان مزینانی در شب بیستم محرم :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

در آستانه برگزاری مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم توسط تعزیه خوانان جوان و صاحب نام مزینانی در روز جمعه بیستم محرم مراسم عزاداری عصر روز پنجشنبه22آبان ماه در مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این مراسم که با حضور تعزیه خوانان و مردم ولایتمدار مزینان به خصوص جوانان و به همت هیئات شاهزاده حضرت علی اصغر (ع) و ابوالفضلی مزینان و ائمه بقیع علیهم السلام برگزار شد عزاداران حسینی با حرکت دسته جات منظم سینه زنی از مقابل هیئت ابوالفضلی و طی مسیر بازار تاریخی مزینان در هیئت حسینی (ع) اجتماع کرده و پس از برگزاری مجلس نوحه خوانی و ذکر مصیبت آل الله از سخنان حجت الاسلام شیخ محمد مزینانی بهره مند شدند.

در این مراسم که با نوحه خوانی زهرا محمدی مزینانی ایفاگر نقش حضرت سکینه (س) همراه بود عزاداران حسینی  یاد مرحوم حاج حبیب الله مزینانی بنیان گزار این مراسم و ایفاگر نقش ابن سعد و شمر در تعزیه عاشورای اول و دوم را گرامی داشتند.

مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم معروف به عاشورای بچه ها همه ساله در بیستم محرم با حضور تعدادی از تعزیه خوانان پیشکسوت و نوجوانان و جوانان تعزیه خوان که ضمن اجرای نقش شهدای کربلا در این مراسم برای حضور در تعزیه روز عاشورا به تمرین می پردازند تا در سالهای آتی بتوانند در این تعزیه به ایفای نقش بپردازند برگزار می شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">