93/09/11 خدمتی دیگر از موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س) / آموزش قرآن برای ریشه کن کردن بی سوادی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آموزش رو خوانی و روان خوانی قرآن به روش نوشتاری حروف برای بانوان  به همت موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)  واقع در مجتمع خدمات  بهزیستی مزینان آغاز شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان؛به منظور ریشه کن نمودن بی سوادی بانوان مزینانی و روستاهای  اطراف، واحد آموزش موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مبادرت به برگزاری کلاس قرآن به روش نوشتاری حروف کرد. 

فاطمه گلستانی مدیر عامل موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)مزینان؛در همین ارتباط گفت:بی سوادی یکی از معضلاتی است که گریبانگیر مردم منطقه به خصوص بانوان شده و ما با استفاده از قرآن و به روشی جدید تصمیم داریم کسانی که از این کلاسها بهره می گیرند علاوه بر یادگیری قرآن به سطحی از سواد برسند که بتوانند نوشته ای را براحتی بخوانند.

وی افزود : این کلاس ها به طور کامل بومی سازی شده و در همین رابطه از خدمات سر کار خانم مرضیه تاج به عنوان استاد و آموزشیار قرآن کریم بهره خواهیم جست.

 مردم مزینان از زمان های دور نسبت به برگزاری و فراگرفتن قرآن کریم همت عالی داشته اند و پیش از این دوره های قرآن در منازل هر هفته توسط اساتید و ملاهای مکتبی برگزار می شده و در قبل از انقلاب  مرحوم حاجی پیغمبر پدر حجت الاسلام محمدتقی معلمی فر نوع آموزش خاصی در یادگیری قرآن به نوجوانان داشته اند که قدیمی ها به نیکی از آن یاد می کنند.

بعد از انقلاب با تدبیر و استادی شهیدحاج محمد امین آبادی علاوه برجلسات قرآن کریم ؛ درس های اعتقادی و تدبر در قرآن نیز برای نوجوانان و جوانان در پایگاه بسیج شهدای مزینان دایر نمود که بسیار مورد توجه اهالی قرار گرفت و همچنان ادامه دارد.

بسیاری از کهنسالان مزینانی با آنکه کلاس درس و مدرسه را تجربه نکرده اند اما به یمن همین جلسات شبانه به راحتی کتابخوان هستند و در حال حاضر مدیر موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (س)که سالها تجربه ی مربی گری در مهدهای کودک را داشته و از زمان حضورش در مزینان طرح های عام المنفعه و خوبی را اجرا کرده است با استفاده از همان روش تصمیم دارد تا بی سوادی را در بین بانوان به طور کامل ازبین ببرد .


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">