مجتمع فرهنگی مزینان بعد از 12سال هنوز تکمیل نشده است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
فرماندار داورزن گفت: به رغم گذشت 12 سال از آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی مزینان هنوز این طرح تکمیل نشده است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان 'رضا فلاحی'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان می بایست برای تکمیل این پروژه فرهنگی که تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته اعتبار ویژه در نظر گیرند.
وی گفت: امسال فقط 500 میلیون ریال برای این پروژه اختصاص یافته که جوابگوی نیاز نیست زیرا پیمانکار بابت اجرای بخشی از آن دو میلیارد و 500 میلیون ریال طلبکار است لذا با اعتبار اختصاص یافته حداقل چهار سال طول می کشد فقط طلب پیمانکار وصول شود.
فرماندار داورزن تاکید کرد اعتبارات استانی جوابگوی پروژه نیست لذا تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبار ملی است.
وی افزود: در صورت اختصاص اعتبار و توجه بیشتر مسوولان نسبت به توانمندیها و جاذبه های گردشگری داورزن فرآیند توسعه پایدار در این منطقه آغاز می شود.
فلاحی با اشاره به 65 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان داورزن منطقه باشتین خاستگاه قیام سربداران، کاروانسراهای مزینان و مهر و نیز آتشکده آذربرزین در ارتفاعات شمال روستای ریوند را از شاخصترین آنها برشمرد.
بخش داورزن سال 1391 با انتزاع از سبزوار به شهرستان ارتقاء یافت.
داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

شاهدان کویرمزینان؛ امیدواریم این دغدغه ی جناب فرماندار در باره ی مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی که البته ایشان یکی دو سال از زمان اولین کلنگ  بنا را تخفیف داده اند زودتر به نتیجه برسد چرا که این مجتمع و مرمت دیگر بناهای تاریخی مزینان مانند احیای منزل مسکونی شریعتی بزرگ و کاروانسرای مأمونی و رباط شاه عباسی و حدیره و... می تواند در آبادانی مزینان و بازدید دوستداران و علاقمندان به شریعتی و جذب توریست و گردشگر نقش به سزایی را ایفا نماید هرچند خود این مجتمع نیز تبدیل به بنای تاریخی شده است !

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">