برنامه عزاداری مزینانی های مقیم پایتخت و مشهد مقدس در دهه ی آخرصفر :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

همزمان با مزینان هیئات الغدیر و مهدیه مزینانی های مقیم مشهد مقدس و پایتخت جمهوری اسلامی ؛ در ایام اربعین و دهه ی آخر ماه صفر برنامه های عزاداری برگزار می نمایند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ هیئت الغدیر واقع در خیابان امام رضا (ع) مشهد مقدس از دوشنبه هفدهم آذر هرشب برنامه ی سخنرانی و نوحه خوانی با حضور مزینانی های مقیم در جوار حرم ثامن الحجج برگزار کرد که سامانه این هیئت با ارسال پیامک به شهروندان مزینانی چگونگی حضور و برنامه ها را هر روز اطلاع رسانی می نماید .

این سامانه با استفاده از جملات اندیشمندان به خصوص فرزند شایسته کویرمزینان عزاداری اربعین را ارج نهاده و  آورده است : «حسین (ع)حج را به پایان نمی برد تا به همه حج گزاران تاریخ بیاموزد که اگر حسین (ع)نباشد و اگر یزید باشد ، چرخیدن برگرد خانه خدا با خانه بت مساوی است. دکتر شریعتی »

در ادامه این پیام آمده است :«اقامه عزای سیدالشهدا در هیئت الغدیر مزینانی ها از امشب لغایت جمعه 21آذر از ساعت 20 با ذکر مصیبت خوانی مداح اهل بیت قاآنی و سخنرانی حجت الاسلام مظاهری » همچنین در ادامه ی ارسال پیامک های هیئت الغدیر آمده است که در تمامی این شبها عزاداران حسینی میهمان سفره ی کریمانه ی اهل بیت می باشند و با صرف شام از آنها پذیرایی می گردد.

و اما در تهران ؛ سامانه پیامکی مهدیه شرق تهران مزینانی ها ی مقیم مرکز نیز با فرستادن پیام با مضمون : «مراسم عزاداری به مناسبت رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از شنبه شب مصادف با 21ماه صفر به مدت 10شب در مهدیه برگزار می گردد که سخنران این ده شب حجت الاسلام والمسلمین انصاریان پسر استاد حاج شیخ حسین انصاریان می باشد»

همچنین پیامی دیگر از سامانه مهدیه دریافت شده است که در آن از حضور عزاداران هیئت متوسلین به امام زمان (عج) که به تازگی با همت برادران عطار و جوانان هیئت امیرالمومنین (ع) مشیریه تأسیس شده است و در شب های سه شنبه با برگزاری دعای توسل میزبان مزینانی های مقیم تهران به خصوص ساکنان مشیریه می باشدخبر داده و می نویسد پس از برگزاری مراسم  عزاداری شب اربعین در این هیئت عزاداران مزینانی به جمع شرکت کنندگان در مهدیه می پیوندند تا مراسم عزاداری دهه ی آخر صفر باشکوه بیشتر در این پایگاه مزینانی ها برگزار شود.

 همچنین با اعلام شاهدان کویرمزینان پس از بازگشت زائرین مزینانی از کربلای معلی برنامه ویژه استقبال با حضور مزینانی های مقیم تهران برگزار می گردد.

امسال علاوه بر حرکت کاروانی از مزینان به همت هیئات مذهبی ائمه بقیع و شاهزاده علی اصغر (ع) جمع کثیری از همشهریان مزینانی به صورت فردی و گروهی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلای معلی شرکت کردند.

  • علی مزینانی

دعا

صفر

عزاداری

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">