یوم الله 22بهمن سالروز شهادت سردار شهید حاج محمدمزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دهه ی فجر انقلاب همواره یاد آور حرکت مردم خداجو به رهبری امام خمینی (ره) است که به فرموده ی رهبر معظم انقلاب: این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.ا امامی که در خرداد 42 نوید بزرگ شدن سربازانش را داد و رژیم ستمشاهی پهلوی آن پیام را هرگز نفهمید که آیت الله العظمی  سیدروح الله الموسوی الخمینی وقتی دارد به تبعید می رود می فرماید : سربازان من در قنداق هستند.یعنی چه ؟!

سال 1356 فرا رسید و زمزمه های نهضت امام به گوش می رسددکتر علی مزینانی شریعتی که امام خمینی را مرجع تقلید خودش می داند به طور مرموزی به سوی ملکوت پر می کشد و این واقعه موجب حرکت دانشجویان و جوانانی که آن روز امام روح الله (ره) نویدش را داد حالا در قامت سربازانش به خیابانها می آیند فرزند امام ، آیت الله حاج سید مصطفی خمینی (ره) نیز در آبان 56 با همان سرنوشت شریعتی ره به سوی جانان می برد و این واقعه نیز موجب می شود تا مردم باروحانیت همراه شوند و انقلاب از قم و تهران به دیگر شهرها کشیده می شود و ما که در مزینان بودیم تنها رسانه ای که داشتیم یک رادیو ترانزیستوری بود که هر شب اخبار را از آن می شنیدیم و سال 57 صدای آژیر و اعلام حکومت نظامی و تعداد شهدای فلان شهر را دریافت می کردیم و روز بعد در بازار پچ پچ های بزرگترها شنیده می شد که شاه دستور داده زادگاه شریعتی را بمباران کنند!

اما مردم مزینان لحظه ای ترس به خود راه ندادند و همراه با دیگر شهرها و شاید جزو اولین روستاهایی بود که مردمش برای راهپیمایی برعلیه رژیم مستبد پهلوی به پا خاستند و همانطور که در بخش قبلی گفتیم با شجاعت تمام راهی داورزن و سبزوار شدند و در مقابل پاسگاه های شهربانی و ژاندارمری مرگ برشاه گفتند!

انقلاب در بهمن 57 به بار نشست و ثمره ی آن، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی برای مردمی است که اکنون 36سال در مقابل هر تهدیدی ایستاده اند و نامشان برتارک مقاومت می درخشد. شرق و غرب آزادی مردم ایران را از زیر یوغ استثمار گران برنتابیدند و هشت سال جنگ را برکشور اسلامی ایران تحمیل کردند و صدام ملعون حاکم دیکتاتور عراق را تا دندان مسلح کردند و حتی گازها و بمبهای شیمیایی را در اختیارش قرار دادند اما ملت شریف ایران بانثار جان خویش هرگز تن به ذلت ندادند و با افتخار هشت سال مقاومت کردند و پیروزی در  جنگ نابرابر را از آن خود کردند.

یکی از کسانی که در جنگ تحمیلی گرفتار مصدومیت شیمیایی شد جانباز شهید سردار حاج محمد مزینانی (خسروی شاد) بود که سالها با کپسولی از هوا در گوشه ی خانه و بیمارستانها نفسش به سختی گذشت و پس از شهادتش روزنامه ی جوان از او باعنوان کوه صبر مزینان یاد کرد.

سال گذشته در چنین روزی پیکر جانباز سرتیپ دوم پاسدار حاج محمد مزینانی در میان فریادهای مرگ برآمریکا و این گل پرپر ماست هدیه به رهبر ماست ، بر روی دوش همشهریان مزینانی در تهران تشییع و برای خاکسپاری در زادگاهش مزینان راهی شد.

مردم مزینان به همراه شهروندان داورزنی در یوم الله 22بهمن نیز از سردار شهید حاج محمد مزینانی استقبال کردند و پیکر مطهرش پیشاپیش تظاهرات کنندگان حرکت می کرد گویی او منتظر چنین روزی بود تا باردیگر روز پیروزی انقلاب را با بودنش گرمی ببخشد.

فردا چهارشنبه سالروز سی وششمین فجر انقلاب است و مردم مزینان به یاد سردار شهید حاج محمد مزینانی با حضور در مراسم اولین سالگرد پرواز او یادش را گرامی می دارند.

حاج محمدعزیز نامت جاودانه

شاهدان کویرمزینان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">