اخبار مزینان در فروردین :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

اخبار مزینان در فروردین

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ


استاندار

استاندارخراسان رضوی در میان استقبال فرماندار و شورای تأمین وارد شهرستان داورزن شد و پس از حضور بر مزار شهدای شهرستان و قرائت فاتحه در جلسه اداری شرکت کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این جلسه که با حضور علی رشیدیان استاندار خراسان رضوی ،رضا فلاحی فرماندار و شورای اداری شهرستان داورزن و سبحانی فر نماینده مردم سبزوار ، داورزن و خوشاب برگزار شد چند طرح عمرانی ، بهداشتی و فرهنگی به تصویب رسید که انتقال خط ریلی، ساخت شهرک صنعتی ، و زیرگذر و روگذر جاده مزینان به داورزن ، ترمیم و ساخت راه های روستایی و شهری از جمله ی این مصوبات پرخیر و برکت سفر عالی ترین مقام دولتی استان به شهرستان داورزن می باشد.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه پرداخت بدهی  مجتمع فرهنگی دکتر علی شریعتی و پیگیری ادامه ساخت آن در مزینان می باشد که به نظر می رسد پس از گذشت ربع قرن هنوز هم باید منتظر تکمیل و بهره برداری آن شد؛مجتمعی که از طرح ملی خارج شده و در اختیار استان قرار گرفته است



در آستانه ولادت با سعادت صدیقه ی کبری حضرت زهرا (س) و به مناسبت روز مادر ؛جمعی از مادران شهدا به همراه مددجویان بهزیستی مزینان در قالب کاروان زیارتی عازم مشهدمقدس شدند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ پس از نشست هم اندیشی مزینان ها در ایام نوروز فاطمی و مصوبه اعزام کاروان های زیارتی ، اولین کاروان زیارتی از دارالعارفین مزینان به مناسبت ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به همت موسسه خیریه ی حضرت نرجس خاتون (س)عازم مشهد مقدس شد.

این کاروان که جمعی از مادران شهدای مزینان در آن حضور دارند میهمان هیئت الغدیر مزینانی ها در مشهد مقدس می باشند که پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) از اماکن زیارتی ،فرهنگی و تفریحی نیز بازدید می نمایند




همزمان باسالروز رحلت حضرت ام البنین (س)مادر بزرگوار علمدار کربلا؛ مراسم تکریم از مادران شهدای مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این مراسم که به همت پایگاه بسیج شهدای مزینان ، شورای اسلامی و هیئت شاهزاده علی اصغر برگزار شد از 12 مادر شهید ساکن در مزینان تجلیل شد.

حجج اسلام معلمی فر و شیخ محمد مزینانی در این مراسم معنوی پیرامون زنده نگهداشتن یاد شهدا سخنرانی کردند.

مزینان در دوران دفاع مقدس بیش از 70شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 25 نفر از این شهدا در بهشت علی (ع) مزینان آرمیده اند. حضور 2 خانواده سه شهید حسینی و شهیدی یکی دیگر از افتخارات این خطه ی ولایتمدار است



نشست هم اندیشی مزینان با حضور جمعی از دلسوزان و معتمدین ، اعضاء شورای اسلامی ، دهیار ، مدیر عامل مجتمع بهزیستی و موسسه ی خیریه حضرت نرجس خاتون(س) و روحانیون مزینانی برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ به منظور رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی مزینان در سال همدلی و همزبانی و بنا به درخواست تعدادی از دلسوزان مزینانی و به دعوت شورای اسلامی مزینان ؛جمعی از فعالان فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی  ساکن در مزینان و شهرستان های تهران ، قم ، مشهد مقدس ، سبزوار و...  نشست هم اندیشی مزینان در هفتم فروردین ماه برگزار شد.

این نشست به دلیل گستردگی نظرات و طرح پیشنهاد و انتقاد مختلف به برگزاری دو جلسه ی دیگر منتهی گردید و تمامی حاضرین در جلسه ی سوم متعهد شدند تا با حمایت قاطع از مسئولین مزینانی به خصوص شورای اسلامی و دهیاری نسبت به تکمیل پروژه های فرهنگی و اقتصادی اقدام فوری انجام دهند.

در این نشست مسئولین شورای اسلامی ، دهیار ، مدیرعامل مجتمع بهزیستی ، مدیرپروژه درمانگاه مزینان و فرمانده پایگاه بسیج شهدای مزینان گزارشی از فعالیت های عمرانی خود را ارائه کردند.

در پایان این جلسات که بیش از 15ساعت به طول انجامید شورایی با عنوان  همیاری متشکل از تمامی  فعالان و دلسوزان مزینانی برای حمایت از شورای اسلامی ، دهیاری و پایگاه های بسیج و همچنین همکاری برای تکمیل طرح های عمرانی و فرهنگی تشکیل شد و برای پیگیری مصوبات و برگزاری جلسات در مراکز مختلف کمیته هایی به عنوان فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی  فعال گردید .

تشکیل انجمن صنفی ،تقویت شورای مجازی شاهدان کویر ، احیای فریضه ی امر به معروف و سنت وقف ، برگزاری یادواره شهدا و کنگره مشاهیر مزینان ، شناسایی موقوفات ، احیای حوزه ی علمیه ، برنامه ریزی برای اشتغالزایی در مزینان ، تشکیل بانک اطلاعات فرهیختگان و افراد مسئول در سازمان ها و ادارات دولتی ، فعالیت صندوق باب الاحسان ، برنامه ریزی برای سفرکاروان های زیارتی به عتبات عالیات و بقاع متبرکه مشهد و قم و جمکران و چندین طرح فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی از جمله دستاوردها و مصوبات نشست هم اندیشی مزینانی هاست که با استقبال عموم شهروندان مواجه شده و مقرر گردید این برنامه ها در تهران ، مشهد مقدس و سبزوار پیگیری شود.

حجج اسلام  شیخ محمد مزینانی ، سید قاسم حسینی ، شیخ ابراهیم محمدزاده و شیخ رضااسلامی و جمعی از فرهنگیان و دلسوزان و معتمدین مزینانی از جمله ؛ محمدسلیمی ، محمدشریفی ، احمدمزینانی، کاظم مزینانی، عباسعلی خسروی شاد، حسن مزینانی(شورا)، حسین محمدی،امیر پورطاهری ، حسن صانعی، احمدمزینانی، موسی عطار، سیدمهدی حسینی، محمدرضا مزینانی و گروه فرهنگی شاهدان کویرمزینان پیرامون مسائل فرهنگی و اقتصادی مزینان به اظهار نظر و بیان دیدگاه پرداختند.

علاوه بر این افراد تعدادی از فعالان فرهنگی و اقتصادی ازجمله ؛ سید مرتضی حسینی، اسماعیل هدایتی فر، حسین اسدی مزینان ،مهدی حسن زاده ، یعقوب مزینانی ، علی رضا و علی اصغر مزینانی ، علی اکبر رضوانی ، محمد مزینانی ، علی مزینانی عباسعلی و... با ثبت نام در کمیته های شورای همیاری قول مساعدت و همراهی در طرح های عمرانی و فرهنگی پیشنهادی را دادند.



برگزاری دعای ندبه در اولین جمعه ی سال با حضور شهروندان مزینانی

حق جو

در اولین جمعه فروردین سال جدید و به همت هیئت شاهزاده علی اصغر دعای پرفیض ندبه در بقعه امام زاده سیداسماعیل برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مردم ولایتمدار مزینان که در اولین روزهای نوروز فاطمی عزادار بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) بودند در اولین جمعه ی سال نو نیز در انتظار یوسف فاطمه (س) دعای پرفیض ندبه را در بقعه ی متبرکه ی امام زادگان بهمن آباد برگزار کردند.

در این مراسم معنوی که با حضور پرشور شهروندان مزینانی و بهمن آبادی برگزار شد حجت الاسلام شیخ محمدمزینانی پیرامون برنامه های مذهبی به خصوص برگزاری ادعیه ی مشهور در بقاع متبرکه توضیحاتی ارائه کرد و در ادامه  حجت الاسلام حق جو معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه قم با اشاره به عظمت خلقت انسان و شکر نعمات الهی سخنرانی کرد.



 همزمان باسالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) مراسم عاشورای فاطمی با حضور مردم ولایتمدار دارالعارفین مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ مراسم عاشورای فاطمی در دیار تاریخی و با حضور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه مزینان و به همت هیئات مذهبی علی اکبری و شاهزاده علی اصغرعلیهما السلام برگزارشد.

در این مراسم که با مراسم آئینی نخل گردانی و حرکت دسته های عزاداری در بازار اصلی مزینان و از میدان امام حسین (ع) مزینان آغاز شد خیل عظیم عزاداران فاطمی با اجتماع در هیئت علی اکبری به سینه زنی پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام شیخ محمد مزینانی سخنران این مراسم با موضوعیت هشدارهای فاطمی مطالب ارزنده ای درخصوص حفظ ارزش ها بیان کرد.

این مراسم با با برپایی نماز جماعت ظهر و عصر و میزبانی سفره ی کریمانه ی اهل بیت علیهما السلام خاتمه یافت.

شایبان ذکر است با آغاز بهار طبیعت و حضور مسافرین نوروزی به خصوص مزینانی های ساکن در تهران و مشهد مقدس و شهرستان های دیگر مناطق کشور مجالس عزاداری دهه ی فاطمیه با شکوه خاصی در دو هیئت علی اکبری و شاهزاده علی اصغر علیهما السلام برگزارشد.



همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام نمایشگاه تجسمی یاس کبود با هنرمندی جوانان هیئت شاهزاده علی اصغر مزینان آماده بازدید عزاداران مزینانی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاه یاس کبود با غرفه هایی از سبک زندگی حضرت زهرا(س) و با هنرمندی جوانان هیئت شاهزاده علی اصغر مزینان از آغاز دهه ی فاطمیه آماده بازدید عزاداران فاطمی و مردم ولایتمدار مزینان شده است .

چهارمین نمایشگاه یاس کبود هرسال در محل هیئت شاهزاده علی اصغر برپا می گردد که امسال نیزمورد استقبال عزادران فاطمی قرار گرفته است.



همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام نمایشگاه تجسمی یاس کبود با هنرمندی جوانان هیئت شاهزاده علی اصغر مزینان آماده بازدید عزاداران مزینانی شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ به مناسبت سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاه یاس کبود با غرفه هایی از سبک زندگی حضرت زهرا(س) و با هنرمندی جوانان هیئت شاهزاده علی اصغر مزینان از آغاز دهه ی فاطمیه آماده بازدید عزاداران فاطمی و مردم ولایتمدار مزینان شده است .

چهارمین نمایشگاه یاس کبود هرسال در محل هیئت شاهزاده علی اصغر برپا می گردد که امسال نیزمورد استقبال عزادران فاطمی قرار گرفته است.



به همت هیئت  شاهزاده علی اصغر مزینان مراسم عزاداری دهه ی فاطمیه از اولین شب آغاز سال94 در مزینان برگزار می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ به مناسبت ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)مراسم عزاداری دهه ی فاطمیه به همت جوانان هیئت شاهزاده علی اصغر مزینان هرشب از ساعت 20:30 با حضور خیل عظیمی از عاشقان خاندان ولایت و امامت برگزار می شود.

در این مراسم که همراه با سخنرانی روحانیون مزینانی پیرامون سبک زندگی حضرت زهرا (س)آغاز می شود ذاکران جوان مزینانی به ذکر مصیبت خوانی و نوحه خوانی می پردازند.

نمایشگاه یاس کبود از برنامه های جنبی این مراسم است که توسط نوجوانان و جوانان هیئت شاهزاده علی اصغر آماده بازدید عزاداران شده است.


همزمان با آغاز بهار طبیعت مراسم بزرگداشت درگذشتگان مزینانی برگزارشد


همزمان با اولین روز بهار 94 مراسم بزرگداشت درگذشتگان مزینانی در هیئت حسینی مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ در این مراسم که هرسال در آغاز بهار طبیعت به منظور یادبود در گذشتگان مزینانی برگزار می شود مردم قدر شناس مزینان با اجتماع در محل مراسم ضمن تسلی بازماندگان یاد و نام عزیزانشان که در سال گذشته دارفانی را وداع کرده اند زنده نگه می دارند.

در این مراسم که با حضور خیل عظیمی از مردم مزینان برگزار شدضمن سخنرانی حجت الاسلام معلمی فر، رئیس شورای اسلامی مزینان نیز گزارشی از فعالیت های یک ساله شورا را ارائه
  • علی مزینانی

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">