مراسم سالگرد شهادت دکتر علی شریعتی در زادگاهش مزینان برگزار شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراسم سی و هشتمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر علی شریعتی مزینانی جمعه شب در زادگاهش مزینان  در غرب خراسان رضوی برگزار شد.





به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛رئیس شورای اسلامی ر مزینان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم سالگرد درگذشت مرحوم دکتر شریعتی هر سال به صورت مردمی و با حضور علاقه مندان به فرهنگ و اندیشه در روستای مزینان برگزار می شود.

مهدی مزینانی آزاده افزود: در این مراسم اقشار مختلف مردم بوِیژه نخبگان، دانشجویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، فرهیختگان و مردم شهرستان های مجاور در این مراسم شرکت داشتند.

دکتر علی شریعتی مزینانی دوم آذر ماه 1312 در  مزینان از توابع شهرستان داورزن چشم به جهان گشود.

وی پژوهشگر دینی و از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی بود که در سن چهل و چهارسالگی در 29 خرداد 1356 در انگلستان درگذشت و در دمشق سوریه به خاک سپرده شد.

خودسازی انقلابی، ابوذر، بازگشت، ما و اقبال، تحلیلی از مناسک حج، شیعه، نیایش، تشیع علوی و تشیع صفوی، هبوط در کویر، زن، تاریخ و شناخت ادیان، حسین وارث آدم، علی حقیقتی بر گونه اساطیر و جهان بینی و ایدئولوژی از جمله آثار دکتر علی شریعتی است.


نظرات  (۳)

باسلام وخسته نباشی به شوراودهیاری فعال مزینان وهمچنین مردم شریعتی دوست مزینان وازنوشتی روستای مزینان
پاسخ:
باسلام وعرض ادب
من ننوشتم و تازه خیلی هم حذف کردم خبر مال ایرناست
  • علی مزینانی
  • در تهران حسینه بر غمدیهای مقیم سبزوار شب 29 خرداد به همت اقای دکتر راه چمنی مراسمی در جهت بزرگداشت دکتر شریعتی برگذار که اقای هادی خامنه ای سخنران بودند خوب است گزارش ان در ج شود جمعیت کثیری بود
    سلام و درود خداوند به روح پاکه دکتر شریعتی و پدر و مادرشان...انشاا.. که سعی شود تا افکار دکتر بیشتر نشر پیدا کرده ومطرح شوند.وو به سالگرد بسنده نشود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">