معرفی کتاب محمدصادق مزینانی به مناسبت ۱۰۹ سالگی صدور فرمان مشروطیت :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

محمدصادق مزینانی

مدیر روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب قم گفت: یکی از آثار تخصصی موسسه بوستان کتاب درخصوص مشروطیت، «تمایزات مشروطه خواهان مذهبی و غرب گرا ( با تطبیق آن بر انقلاب اسلامی)» است که آقای محمد صادق مزینانی آن را به رشته تالیف درآورده است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی محدثی روابط عمومی موسسه بوستان کتاب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به مناسبت یکصدمین سال  صدور فرمان مشروطیت گفت: کتاب تمایزات مشروطه خواهان مذهبی و غرب گرا با موضوعات سیاسی- اجتماعی و گروه مخاطب تخصصی طلاب و دانشجویان توسط محمد صادق مزینانی در نوبت چاپ دوم منتشر شده است.

 کارشناس ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب افزود:  در توضیح محتوای این کتاب گفتنی است که انقلاب مشروطه، از مقاطع مهم و سرنوشت ساز در تاریخ ایران است. در این انقلاب، دو گروه دچار اختلافات شدند: مشروطه خواهان مذهبی و جریان گرا.    

وی ادامه داد: محمدصادق مزینانی در این کتاب کوشیده تا در پنج بخش مفصل،  با ارائه اسناد و شواهد معتبر تاریخی، چگونگی رویارویی جریان های  مشروطه خواهان مذهبی و جریان گرا و فراز و فرود آن ها را شناسایی و تمایزات این دو را معرفی کند و سپس آن جریان ها را با حوادث و جناح های پس از انقلاب اسلامی تطبیق نماید.

 محدثی تصریح کرد: مولف رشته سخن را با تحقیق و بررسی تعاریف سنت و تجدد و رویارویی در جریان سنتگرایی و تجددگرایی آغاز میکند.

 روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب قم یادآور شد: وی در فصل نخست درباره دیدگاههای مشروطهخواهان مذهبی و عالمان این جریان و نقاط اشتراک و تمایزات  آنان سخن گفته و سپس از کسانی چون: ملکمخان ناظم الدوله، آخوندزاده، طالبوف، تقیزاده و دیگر هممسلکان آنها با عنوان مشروطهخواهان سکولار و پیشگامان غربگرایی نام برده است.      

وی اظهار داشت: نویسنده در ادامه راجع به مبانی نظری و معرفتی مشروطهخواهان غربگرا ذیل عناوین: خدا محوری و اومانیسم، عقلگرایی، علمگرایی و سکولاریسم بحث کرده و  در بخش سوم، تلقی و تفسیر از مشروطه و ارکان آن، جایگاه قانون اساسی و مجلس شورای ملی در تصمیمگیریها و حد و  حدود مجلس در قانونگذاری را از دو دیدگاه متفاوت مورد بررسی قرار داده و  به معیارها و ملاکهای آنان در قانون گذاری اشاره مینماید.       

کارشناس ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب  خاطر نشان ساخت: نوسینده در دو بخش پایانی درباره شعارهای سیاسی طرح شده در مشروطیت همچون آزادی و قانون گرایی و نیز دیگر مسائل تاریخی و اجتماعی با استناد به شواهد و گفتههای دو جریان به تفصیل سخن گفته است.

 محدثی در ادامه یادآور شد: بوستان کتاب علاوه بر اثر یادشده در موضوع مشروطه آثار دیگری نیز از جمله: روحانیت و مشروطه و ... دارد که علاقه‌مندان جهت تهیه این آثار، می‌توانند با شماره تلفن 7 ـ 37742155  ـ 025 تماس بگیرند یا به سایت www.bustaneketab.com مراجعه کرده؛ با خرید اینترنتی از تخفیف ویژه برخوردار گردند.

 روز چهارشنبه 14 مرداد 94، مصادف با یکصد و نهمین سالروز صدور فرمان تاریخی مشروطیت می باشد و مزینانی در پدید آمدن این اثر ارزشمند از 223 منبع تاریخی شامل کتاب ها و جراید قدیم و جدید بهره جسته است.

  • علی مزینانی

روحانی

مزینان

مزینانی

نویسنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">