مزینانی معاون ضوابط شرعی ناجا: لباس وسیله ترویج فرهنگ اسلامی باشد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

%d9%84%d8%b2%d9%88%d9%85-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%86-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b7-%d8%b6%d9%85%d9%86-%d8%b9%d9%82%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%85%d9%88%d9%86%d9%87

معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: لباس‌ها باید مایه فخر، مباهات و وسیله‌ای برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام هادی مزینانی در همایش پلیس و اصناف شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: لباس‌هایی که در جامعه عرضه می‌شود باید مایه فخر و مباهات و ابزاری برای ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد، نه اینکه به‌عنوان مظهر ترویج فرهنگ بیگانه از آن یاد شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین صنوفی که به لحاظ رفتار و عملکرد در ترویج فرهنگ جامعه، نقش بسیار پویا و حساسی را داراست، صنف لباس و پوشاک است.

معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آیه 26 سوره اعراف، بیان کرد: خداوند برای انسان در قرآن کریم دو نوع لباس و پوشاک را بیان می‌دارد، لباس تقوا و معنویت که از آن به‌ عنوان لباس مربوط به درون و باطن انسان از آن یاد می‌شود و دیگری لباس ظاهری است که برای پوشاندن بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در اجتماع رایج شده، این است که مردم به ظاهر و پوشش ظاهری افراد نگاه می‌کنند و در مورد باطن افراد قضاوت می‌کنند که این نوع قضاوت وظیفه فعالان صنف پوشاک را سنگین و خطیر می‌سازد.

مزینانی با مقایسه نوع عملکرد یک رستوران‌دار و عرضه‌کننده غذا با فروشندگان لباس و پوشاک، گفت: همان‌ طور که یک آشپز می‌خواهد با استفاده از مواد غذایی سالم یک غذای لذیذ و باکیفیت را به مشتریان خود عرضه کند، تولیدکنندگان پوشاک هم باید بهترین طراحی و دوخت و عرضه لباس را داشته باشند.

این مقام مسئول تأکید کرد: در جامعه اسلامی ما باید لباس‌ها و پوشاکی عرضه شود که مایه افتخار و سربلندی اقشار مختلف مردم جامعه شود و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را تبلیغ و ترویج کند، نه اینکه فرهنگ و مدل لباس‌های غربی را رواج دهد.

وی با اشاره به ملاک و معیارهای انتخاب یک لباس مناسب، تصریح کرد: باید نوع لباس‌ها به‌گونه‌ای باشد که با دیدن لباس افراد، یاد فرهنگ اصیل دینی خود باشیم و علاوه بر زیبای آن از مدل‌های نامناسب بیگانه کپی‌برداری و الگوبرداری نشود.

معاون ضوابط شرعی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آیات قرآن کریم، تأکید کرد: متأسفانه برخی از انواع لباس‌ها، انگیزه ایجاد گناه و فساد را در میان افراد مختلف جامعه به وجود می‌آورد که در این زمینه طراح، تولیدکننده، واردکننده و عرضه‌کننده لباس در جرم فرد گناهکار شریک و سهیم است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه لباس و پوشاک در احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش خطیری بر عهده دارند و عملکرد آنها تأثیرگذاری بیشتری در جامعه به همراه دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">