فیلم سینمایی «عقاب ها» امروز جمعه از شبکه افق پخش می شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

فیلم سینمایی «عقاب ها» به تهیه کنندگی برادران مزینانی امروز جمعه ۲۹ آبان ساعت ۲۴  از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ «عقاب ها» فیلمی سینمایی ساخته کارگردان نام آشنای کشورمان ساموئل خاچیکیان است که تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری آن مزینانی های هنرمند هستند.علاوه برعلی اکبر و منصور مزینانی محمد برادر آن ها در تدارکات صحنه و همچنین جوان ناکام علی اکبر مزینانی که در سن خردسالی است ایفای نقش می کند.

عبدالله علیخانی طرح اولیه فیلمنامه عقاب ها را ارائه کرد و محمد رضا یوسفی نیز نگارش نهایی آن را انجام داد.

سعید راد، جمشید هاشم پور، زری برومند، رضا رویگری، شهاب عسگری، علی اکبر ایلخانی، مرتضی نیکخواه، بهزاد رحیم خانی، رضا نظریان، علی جاویدان، پروانه نیکورزم و محمد تقی شریفی نوری از جمله بازیگران حاضر در این فیلم سینمایی هستند.

داستان «عقاب ها» از این قرار است که در جنگ ایران و عراق یک هواپیمای ارتش ایران، پس از انجام مأموریتی درخاک عراق، مورد حمله عراقی ها قرار می گیرد و در کردستان عراق سقوط می کند.

خلبان با چتر نجات فرود می آید، گروهی از نظامیان در پی دستگیری او هستند؛ خلبان به کمک یک تکاور ایرانی که برای انجام مأموریتی با لباس مبدل وارد کردستان عراق شده، نجات مییابد.

این هر دو پس از درگیری با نظامیان دشمن به همراه گروهی از مبارزان کرد عراقی به روستایی پناه می برند ولی نظامیان آنان را تعقیب میکنند، خلبان و تکاور با موتور سیکلت می گریزند؛یک هلیکوپتر عراقی آن دو را تعقیب می کند و در نزدیکی مرز نیروهای ایرانی هلیکوپتر را سرنگون میکنند، خلبان و تکاور، سوار بر موتور سیکلت، درنزدیکی مرز به سرعت به میدان مین نزدیک می شوند و ...

علی اکبر مزینانی و منصور مزینانی تهیه کنندگان این فیلم سینمایی بوده اند همچنین مجید انتظامی موسیقی متن آن را ساخته است.

«عقاب ها» برای پخش از شبکه افق در روز جمعه ۲۹ آبان ساعت ۱۹ در نظر گرفته شده است.

تکرار این فیلم سینمایی در ساعت ۲۴ و همچنین ۱۲,۳۰ روز بعد به روی آنتن می رود.

علی اکبر مزینانی در سال 1325 در مزینان متولد شد. در سن چهارده سالگی با ورود به کادر فنی شروع به کار کرد و پس از طی مراحل مختلف (نورپردازی و دستیاری) به عنوان فیلمبردار در فیلم مرگ در باران مشغول فیلمبرداری شد. بعد از مدتی به سمت مدیر فیلمبرداری انتخاب شد و در فیلمهای مرگ در باران، اضطراب، کوسه جنوب، شهر شراب به عنوان فیلمبردار به ایفای نقش پرداخت. او سپس به تهیه کنندگی نیز روی آورد و موفق به ساخت فیلمهای خونبارش و رهائی شد. در سال 1364 به طور مستقل کار تهیه کنندگی را با فیلمهای عقابها، خواستگاری، دو همسفر، قربانی، شب بخیر غریبه و دنیا شروع کرده و در کنار دو حرفه فیلمبرداری و تهیه کنندگی در امر پخش فیلم نیز به فعالیت پرداخت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">