لزوم حمایت از رسانه های داورزن :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

لزوم حمایت از رسانه های داورزن

چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۲۵ ق.ظ

با ارتقاء داورزن به شهر و پس از آن به شهرستان و فراهم شدن سیستم ارتباطی تازه از جمله ورود اینترنت پرسرعت به این شهرستان و روستاهای مجاور ، وبلاگهای متعددی پا به عرصه ی دنیای مجازی گذاشت تا اخبار این شهرستان به گوش همگان برسد و یکی از این وبلاگهای موفق داورزن شناسی بود که مدیر پرکار آن بدون هیچ چشمداشتی به سرعت در تبادل اخبار کمر همت بست و بی هیچ غرضی تمامی اخبار منطقه را پوشش قرار داد.

این تلاش حسین داورزنی موجب شد تا وبلاگ داورزن شناسی تبدیل به رسانه ای رسمی شود و وی با طراحی سایت داورزن نیوز از نیمه دوم سال 91 جدی تر در سطح اخبار قرار بگیرد. وی که با شعار خدمت رسانی به شهرستان زادگاهش و با هزینه شخصی اقدام به راه اندازی سایت نموده است هدف خود از این اقدام را چنین بازگو می نماید؛این پایگاه آماده همکاری و اطلاع رسانی با کلیه نهادها و سازمان ها است. همچنین با انگیزه تعلق به تمام مردم شهرستان داورزن آماده انعکاس همه اخبار و مشکلات شهرستان می باشد.

الحق و والانصاف این فعال رسانه ای شهرستان داورزن با تمامی مشکلاتی که در راه اندازی و حفظ و نگهداری سایت تحمل می نماید تا کنون در پوشش اخبار شهرستان داورزن و حومه موفق عمل نموده است و صبر و شکیبایی وی در طرح بعضی انتقادهای بجا و نابجا ستودنی است.

و اما تا به کی داورزنی و داورزنی های وب نویس می توانند به تنهایی در این فضا خدمت نمایند و نقش دستگاه های حمایتی در این میان چگونه خواهد بود !

گاه در خلال اخبار داورزن نیوز دیده می شود که بعضی از افرادی که مشخصاً هدایت شده از طرف مسئولی تازه مسئول شده می باشند بر داورزنی می تازند که چرا سفر فلان مسئول و یا مقام دولتی به داورزن پوشش داده نمی شود و یا چرا اخبار فلان روستا در این سایت بیشتر است ؟ اما هیچ یک صدای دل شکسته ی داورزنی را نمی شنوند که ؛ بنده ی خدا کنار گود نشسته ای و فریاد می زنی لنگش کن !

ما ایرانی ها گاه در ادبیات فولکوریک خود ضرب المثلهای جالبی داریم و از آن جمله ضرب المثل یک دست صدا ندارد است که در زندگی روزمره بارها می شنویم. بی شک این مسئولین و افراد معترض به داورزنی خود براین مطلب اذعان دارند که بی مایه فطیراست و اگر می خواهند شهرستان داورزن در سطح جهانی مطرح شود باید چترحمایتی خود را زودتر بگسترانند و شرایط لازم را برای ادامه ی کار این خادم و خادمان مظلوم رسانه فراهم نمایند ؛ البته اقدام خوب فرمانداری داورزن در تقدیر از خبرنگاران و وبلاگ نویسان شهرستان داورزن در روز خبرنگار- هرچند به دلیل دور بودن ما از شهرستان نتوانستیم در این جمع حضور داشته باشیم - ستودنی است ولی این کافی نیست و باید از نظر مالی نیز این رسانه ها حمایت شوند.

مسئولین گرامی ! اگر می خواهیم صدای داورزن به مسئولین رده بالای حکومتی برسد و اگر دوست دارید شما نیز در رسانه های رسمی کشور قرار بگیرید باید رسانه های محلی خود را همراهی نمایید. امروزه حسین داورزنی نمی تواند هم دغدغه نان داشته باشد و هم برای مطرح شدن نام شما زندگی خود را فدا کند. به عنوان کسی که سالهاست دستی برآتش دارد و پای درد دل بسیاری از دردمندان حوزه رسانه نشسته است و گاهی در این راه قلمی می زند اگر ناراحت نمی شوید پیشنهاد می گردد که :

1 - دوره ای آموزشی برای وب نویسان و خبرنگاران شهرستان در نظر بگیرید تا علاقمندان به این امور بتوانند با دانش و معلومات به روز برای خدمت به شما تلاش نمایند.

2 - ضمن حمایت و پرورش  تعدادی خبرنگار افتخاری، مدیران و خبرنگاران رسمی برای سایت و پایگاه های اینترنتی استخدام نمایید تا داورزن به جایگاه حقیقی خود برسد.

3 - برای ایجاد سایت تازه و بی محتوا هیچ عجله ای نشود بکوشیم تا داشته های خود را تقویت نماییم لزومی ندارد هر اداره و یا سازمانی برای خود وبلاگی و سایتی داشته باشد . گاه یک رسانه ی قوی می تواند خلأ بسیاری از ناگفته های وبلاگها و سایت های ادره ای را پر نماید . متأسفانه در ایران هراز چندگاهی شاهد به وجود آمدن خبرگزاری جدیدی هستیم که هنوز نیامده تعطیل می شوند .

4 - توقع خود مطرحی را از خود دور نماییم تا هم خدا از کارمان رضایت داشته باشد و هم خلق خدا را خوش بیاید. (رسانه را تنها برای خود نبینیم بلکه صدای شهرمان را به دیگران برسانیم)

5 - این انتقادها را در وبلاگها رصد نمایید و ساده از کنارش نگذرید گاهی با حضورتان در یک وبلاگ روستایی و طرح نظرخود، مدیر آن را برای ادامه کارش جدی تر می نماید.

ذکر این نکته برای آنکه فردای روزی برما خرده نگیرند که احتمالاً شاهدان کویرمزینان با جناب داورزنی ساخت و پاخت و یا زد و بند نموده اند ضروری است که به خدای احد و واحد سوگند تا این لحظه ما نه ایشان را زیارت کرده ایم و نه حتی تلفنی با همدیگر تماس داشته ایم فقط گاهی از سر دلسوزی از طریق همین فضای مجازی بر ایشان تاخته ایم _ انتقاد کرده ایم _ و این بزرگوار با کمی تأمل پاسخ ما را داده اند که برای رفع هر اتهامی و ابهامی نمونه ای از پاسخ ایشان را در جواب انتقاد تند و صریح ما به خاطر پوشش ندادن خبر درج شده در شاهدان کویر تقدیم می شود.

چهارشنبه دوم بهمن ماه 1392 نظر داورزن نیوز

سلام .اقای عسکری بنده با سعه صدر چندی به شما تذکر دادم که عدم انعکاس برخی اخبار شما در سایت داورزن نیوز به علت ارسال آن به برخی رسانه های مهم است و بنده طبق قوانینی که از آن تبعیت می کنم نمی توانم آن را در سایت منتشر نمایم ولی متاسفانه شما طوری که انگار از این سایت طلبکارید .خدا نکند به عللی این سایت چند روز بروز نشود.و فکر می کنم شما دسترسی به ما ندارید وگرنه ما را به سیخ و.... می کشیدید . به هر حال انعکاس این خبر را بنده به روزنامه خراسان داده ام .ضمنا بنده هیچگونه تعهدی نسبت به انتشار اخبار نداده وندارم این سایت با اینکه برای مردم شهرستان است اما مستقل می باشد. و اینگونه برخورد شما حساسیت عدم انتشار را بوجود می آورد.

  • علی مزینانی

نظرات  (۸)

  • علی صادقی منش
  • هم تبار گرامی
    درود بر شما
    با شما موافقم که وب نگاری بایستی بیش از پیش مورد توجه
    مسئولین و البته بیش از آن مورد توجه مردم قرار گیرد...می گویم
    مردم چرا که هنوز مردم درک نکرده اند که از افرادی چون شما
    بایستی به هر شکل ممکن پشتیبانی نمایند و به گونه ای شما
    گرامیان را تأمین نمایند که احساس نیازی به ارکان حکومت ننمایید.
    سخن من بدین معنا نیست که حکومت نامطلوب است یا... بلکه تأکید
    بنده بر عدم اتکای وب نگاران و خبررسانان بر حکومت دلیل دیگری دارد؛
    رسانه و نقش آن در توازن قدرت، امری است که بر هیچ پژوهنده ی
    آگاهی پوشیده نیست. چنان که گفته اند رسانه رکن چهارم مردمسالاری
    است. خبررسانانی که با اتکا بر مردم به نگارش اخبار می پردازند، رویکردهای
    خود را از مردم می گیرند و هراسی از تنها و بی جیره ماندن نخواهند داشت؛ به همین سبب است که بر خصوصی سازی رسانه ها تأکید می شود؛ رسانه هایی که بر شانه ی مردم سوارند، بی شک صدای مردم را منعکس خواهند کرد و از دروغ به دور خواهند بود...
    وب نگارانی که بدون وابستگی مادی به حاکمان و بی هیچ چشم داشتی
    با چشمانی آگاه و قلم هایی نویسا، مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی
    مردم را بازتاب می دهند، اصلی ترین ضمانت کنندگان مردمسالای در کشور هستند.
    با این امید که ما مردم، به درک بهتر و دقیق تری از اهمیت وب نگاری
    و خبر رسانی دست یابیم...
    نیکی ها از آن شما

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    از اظهار نظر خردمندانه وهنرمندانه شما بزرگوار بسیار خرسندو سپاسگزارم به یقین داورزنی نیز برخاسته از همین مردم است وچون ما مسئولین شهرستان را نیز از همین مردم می دانیم برآن شدیم تا کمی توجه اشان را معطوف به ایشان نماییم تا آن مردمسالاری که مد نظر شما استاد گرامی است تحقق یابد انشاء الله
  • علیرضا صانعی
  • باسلام خدمت شما علی اقا وتمامی عزیزان بویژه داورزنیهای عزیز اکر میخواهید مسولین صدای شمارا بشنوند ولبیک بگویند اتحاد رافراموش نکنید ودرکنارهم بودن امروز مزینان وداورزن وتمامی روستاهای اطراف همگی سربداریم وسربدارمی مانیم

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    حق مطلب را شما سربداری ادا نمودید. تشکر
  • داورزن نیوز
  • با سلام وتحیت وسپاس از همه ی دوستان که نظر لطف به بنده حقیر را دارند.
    بنده به عنوان خدمت گزار مردم شهرستان ، از خوانندگان مطالب به ویژه مسئولان می خواهم با گذاشتن دیدگاه های مثمرثمر خود ما را در امر بهتر اطلاع رسانی یاری دهند.
    دیگر خواهشی هم که از مسئولان دارم اینست که بروز باشند وبا گذری به سایت ها و وبلاگ های شهرستان با نام خودشان دیدگاه و نظری داشته باشند تا مدیران سایت ووبلاگ ها به همین دلگرم شوند که مسئولان اخبار و مشکلات را رصد می کنند.و همین بس


    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    امیدواریم این خواسته به حق این فرهیخته گرانمایه را نیز مسئولین محترم شهرستان به حق ببینند
    البته ما نظر جناب داورزنی را با نظرات دیگر دوستان در صفحه ی اصلی به نمایش خواهیم گذاشت تا صداقت گفتار این خادم شهرستان برای همگان بیشتر نشان داده شود
    یاحق
    داداش نوکرتیم
    خوشم آمد از این همه سلیقه دمت گرم با این نوشته ثابت کردی یک مزینانی اصیل هستی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    مزینانی با ادبما نیز کرتیم داش!
  • محمد داورزنی
  • از این فهم و درایت و قدر شناسی شما مزینانی عزیز تشکر می کنیم ای کاش مسئولین شهرمان این مطلب زیبای شما را بخوانند و قدر شما و حسین داورزنی و دیگر عزیزانی که در این راه زحمت می کشند را بدانند
    امروز اگر داورزن در ایران مطرح شده به خاطر همین مطالب ارزنده شما دوستان است

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ما نیز از شما همشهری ارجمند به خاطر این نظر ارشمندتان تشکر می کنیم این وظیفه ی همه ی ماست که از این عزیز زحمتکش و دیگر وبلاگ نویسان شهرستان و حومه قدردانی نماییم مانیز امیدواریم این چند خط را مسئولین محترم شهرستان ببیند
    الحق والانصاف حرف دل ما را زدی ایشان آقای داورزنی واقعاً در بعضی از موارد از تمام وقت خود استفاده نموده و مطالب را جمع آوری می نمایند اما مسئولین انگار خودشان را به خواب زده اند که این مطالب را نمی بینند نمونه آن بهزیستی داورزن است که مدیر آن مدام در جلسات متعدد شرکت می کند ولی هیچ خبری جهت درج به داورزن نیوز نمی دهد ،من تمام وبلاگهای داورزن را مرور کردم و یک عکس تکی از جناب شایان پیدا نکردم

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ضمن تشکر از عنایت شما عزیز امیدواریم این اتفاق بیفتد و داورزنی و داورزنی ها حمایت شوند
  • مجله اینترنتی اسرانامه
  • سلام بر شما دوست عزیز و همشهری فرهیخته مزینانی.
    لطفاً عذرخواهی ما را بابت تأخیر درپاسخ بپذیرید.
    به دلیل یک مرخصی ده دروزه در روزهای پایانی بهمن تا 10 اسفند اسرارنامه به حالت نیمه تعطیل بود.
    و پس از طی این ده روز ، حجم کارهای تل انبار شده اجازه آن را نمی داد که زودتر برای عرض ارادت خدمت دوستان برسیم.
    البته یقینا پیش از این ارادت اسرارنامه نسبت به شما فرهیخته بزرگوار به اثبات رسیده است و این گونه تأخیرها ، زمینه ساز رنجش شما از ما را فراهم نخواهد آورد.
    با این حال وظیفه خوددانستیم که از شما عذرخواهی کنیم.
    مطالبتان مثل همیشه عالی است.
    الحمدالله که شریعتی ها در مزینان بسیارند.
    شدت پشتکار و کیفیت فعالیت شاهدان کویر به شکلی است که به جرأت می تواند به جای وبلاگ در قالب یک وبسایت پایگاه خبری و تحلیلی ویژه مزینان و حتی داورزن و نیز حتی با کمی گسترش برای کل منطقه سبزوار بزرگ فعالیت کند.
    به هرحال اسرارنامه همواره مطالب وبلاگ شمارا پسندیده است.امابعضی مطالب را برای انتشار درموقعیت های خاصی مد نظر گرفته است.
    پیروز باشید...


    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    از حسن نظر و لطف همه جانبه شما به شاهدان کویر مزینان سپاسگزارم واما باور بفرمایید دلمان برایتان تنگ می شود
  • یوسف بهمن آبادی
  • سلام.
    واقعا حمایت به جایی بود. حسین آقا برای سایت و پوشش اخبار منطقه زحمات زیادی متحمل می شوند. حضور در مراسم های مختلف و پوشش آنها، هزینه پیش رو و وقت گذاشتن ها در حالی صورت می گیرد که ایشان مجبور است درب مغازه را ببندد و کار خود را تعطیل کند.
    در ایام نوروز امسال حسین آقای خوش مشرب را دیدم که چگونه با عشق و علاقه واقعی امر اطلاع رسانی را دنبال می کرد.
    از شما علی آقای محترم که با خلوص نیت از این همکار گرانقدر پشتیبانی کردید تشکر می کنم.
    تنها نکته ای رو که باید عرض کنم اینکه طبق متن اعتراض نامه، اکنون که هیچ کس حق اعتراض به ایشان را ندارد - اصلا بنا به چه دلیلی باید بر حسین آقا شورید و وی را به کم کاری متهم کرد؟!!!_ اگر سایت ها و وبلاگ های منطقه از جانب این گونه افراد حمایت مالی شوند، انتظارات بیش از حد می شود و وبلاگ نویسان و سایت نویسان باید غلام حلقه به گوش این افراد شوند؟؟؟!!!

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    آنچه باید گفت را شما گرانمایه بیان فرمودید وانشاء الله توفیقی حاصل بشود تا این بزرگوار را ما از نزدیک زیارت نماییم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">