مزینان شریعتی زیاد دارد اما... :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مزینان شریعتی زیاد دارد اما...

دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۳۴ ق.ظ
چندی پیش یکی از سایتهای اینترنتی  به نام سایت پندار مطلبی با عنوان فردمورد نظر یافت نمی شود به روایت مصطفی قوانلو قاجار منتشر کرده بود که در آن ضمن انتقاد از حوزه نشر و کتابهای کمک درسی با دستمایه قرار دادن انتشارات مزینانی خواسته یا ناخواسته مزینانی ها را به تمسخر گرفته است که در ادامه آن مطلب و نقد پیرامونی آن را که مربوط به ما مزینانی ها می شود تقدیم می شود.

به روایت مصطفی قوانلو قاجار
فرد مورد نظر یافت می شود
فرد مورد نظر یافت می شود

هنگامی هم که با جواب منفی «نداریم» و یا «نمی آوریم» رو به رو می شوند، چهره شان در هم می رود و زبان بدنشان متوجه مان می کند که کتابفروش نیستیم. انگار کتاب کمک درسی اصل جنس است و بقیه هم تفیلی هستند.

گذشت آن دوره ای که اگر معلمی کتاب کمک درسی دست شاگردانش می دید، حسابش با کرام الکاتبین بود. اکنون معلمان خود دستور تهیه کتاب های درسی را می دهند و دیگرمعلمان مسئله طرح نمی کنند و کتاب کمک درسی جای کتاب های اصلی را گرفته است. چند روز پیش خانمی آمد و گفت کتابهای نشر مزینانی را دارید؟ گفتم نه، کاشف به عمل آمد که مزینانی ها در دل کویر گوهری ناب تر از شریعتی ها یافته اند و به انتشار کتابهای کمک درسی مشغولند. والدین هم اگرچه چاره ای جز تهیه کتابهای کمک درسی ندارند، اما هنگامی که با کتابهای «یادتونه» و «آن روزها» روبه رو می شوند؛ حس نوستالژیکشان بیدار می شوند و با آه و آخی یاد کتاب های درسی گذشته می کنند. بازار این دست کتابهای نوستالژیک هم آن قدر داغ شده که ناشران به فکر چاپ کتاب های درسی قدیمی افتاده اند و در اقدامی تازه کتاب «علوم تجربی آن روزها» منتشر شده است.

منبع : سایت پندار 


در پاسخ به جناب قاجار باید گفت : دوست عزیز دلیلی ندارد هرگاه بخواهید از سیاست دولتی ها و یا سازمان و اداره ای وصنفی انتقاد نمایید یک قوم را دخیل نمایید آیا اگر یک نفر ایرانی در یک کشوری دچار خطایی بشود و یا به موفقیتی دست یابد کار او به پای تمامی ایرانی ها نوشته خواهدشد . هرچند ما افتخار می کنیم که این انتشاراتی که شما از آن نام بردید ورقیب شما گشته است منتسب به ما مزینانی هاست و بزرگتر از آن برخود می بالیم که ما همشهریان شریعتی هستیم و شریعتی از ماست اما باید عرض شود ما در مزینان شریعتی فراوان داریم اما هیچ یک علی شریعتی نخواهد شد و مادر گیتی دیگر عقیم است که مانند او را به مزینان و مزینانی و ایران و ایرانی هدیه نماید و مطمئن باشید هیچ گوهری ناب تر از شریعتی ها در کویر مزینان یافت نخواهد شد البته باز تأکید می کنیم که راه علی و فکر علی شریعتی برای ما مزینانی ها همیشه پویا و در خون همه ی فرزندان مزینانی جریان دارد.

و اما این جناب قوانلو در مطلب خود آورده است :مزینانی ها در دل کویرخود گوهری نایاب تر وگویی منظورشان این است که مردم مزینان در سرزمینی دور افتاده اند و از علم روز بی خبرند! در جواب ایشان باید گفت : استاد بزرگوار ما بارها اعلام کرده ایم همچون شریعتی که به مزینانی بودن  و به کویری بودن خویش می بالیده ما نیز افتخار می کنیم که هبوطمان در کویر است آن هم تاریخی ترین کویر و لازم به ذکر است که مزینان را خاستگاه دانشمندان و اندیشمندان می دانند که یکی از آنها همین نام بزرگی است که خار چشم بعضی ها شده است . اکنون فرزندان با ادب این دیار همچون ستاره ای درخشان در مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی پرتو افکنی می کنند که لازم است شما برای آشنایی بیشتر شاهدان کویرمزینان را یک بارکامل بخوانید تا بلکه دامنه معلوماتی خود را کمی افزایش دهید و حساب کار دستتان بیاید.


  • علی مزینانی

نظرات  (۶)

  • علیرضا صانعی
  • باسلام جناب عسکری الحمدلله دشمنان شریعتی نادان هستند واین اقا درحدی نیست که از شریعتی انتقاد کند چه برسه که مخالف باشد

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    متأسفانه گاه شاید ناخواسته بعضی از افراد کلماتی مانند این جناب برزبان جاری سازند که خودشان نفهمند چه گفته اند
    سلام
    شاید اون بنده خدا فکر نمی کرد با این حجم آتش مواجه خواهدشد از شما دوست گرامی به عنوان مدافع بی بدیل شریعتی عزیز تشکر می کنیم.
    دوستان ما وقتی از شریعتی و مزینان و کویر و غیره می پرسند آدرس شاهدان کویر را می دهیم اطمینان دارم دوستان مزینانی قدردان شما بوده و خواهند بود همانطور که ما از شما ممنونیم.

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    استاد فرزانه
    قلم توتم من است. مباد آن روزی که خاموش بنشینم یقین بدانید آن روز باید بر سرقبرم فاتحه بخوانید
  • نوراله مزینانی
  • علی جان خسته نباشی چراکه واقعا به تنهایی جور مزینان را می کشی که امیدوارم خداوند به خودت و قلمت قوت دهد و اما بعد:در کل مطالب مشخص است که طرف مغرضانه قضاوت نموده و احتمالا از اینکه متوجه شده مزینان در دل کویر قرار دارد ولی در جهان مطرح است بسیار برایش گران آمده و اینطور از بزرگمردی مانند شریعتی نام می برد . باید به ایشان گفت که درست است که شریعتی در بین ما نیست اما هر مزینانی افتخارش این است که در مکتب شریعتی در حال رشد است و در حال ادامه دادن راه اوست و روزی را باید شاهد باشیم که با آمدن جنازه دکتر به میهن دوباره دانشگاههای ما محل تدریس تفکرات شریعتی گردد.

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    از اینکه این کمترین را مورد لطف قرار دادی متشکرم
    این افراد مغرض با کینه ی نابجایی که از شریعتی دارند همیشه رسوای خاص و عامند
  • علیرضا صانعی
  • باسلام وعرض ادب ممنونم ازشما جناب عسگری وجناب قاسم اقا ممنونم وخسته نباشین

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ای کاش دیگر عزیزان همشهری همانند شما گرانمایه می اندیشیدند و ما را همراهی می کردند
  • طبیعت دوستان سبز سبزوار
  • سلام به هنرمند کویر
    برگزاری همایش مشارکتی درختکاری به همت انجمن طبیعت دوستان سبزوار...
    همین جمعه...
    لطفا اطلاع رسانی کنید.


    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ضمن تشکر از شما دوستدار واقعی طبیعت به اطلاع می رساند شاهدان کویرمزینان قصد آن را دارد تنها به اخبار و رویدادهای مزینان بپردازد و لذا تا حد ممکن از درج اخبار دیگر سایتها معذور است
  • قاســـ♥ــم
  • با سلام و درود...
    وقت بخیر...
    از نشریات زرد و "فرمایشی" بیش از این توقعی نیست،
    اخبار مغرضانه ی این قبیل خبرگزاری ها را نباید چندان جدی گرفت، هر چند تعدادشان زیاد است و ارزششان کم!!!
    به قول حافظ:
    ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم/جامه‌ی کس سیه و دلق خود از رق نکنیم...
    گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید/گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم...!!!

    به امید توفیق روزافزون
    یاعلی


    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    استاد عزیزم
    گاهی اگر سکوت بکنی و خاموش بنشینی گناهی بزرگ را مرتکب شده ای این حضرات پیش خود می اندیشند کسی نیست که جوابشان را بدهد و هرچه می خواهد دل تنگشان می گویند تا لحظه ای که زنده باشم و توانی در بدن در مقابل این هجمه ها می ایستم و از مزینانم دفاع خواهم کرد بگذار متهمم نمایند و به بندم کشانند و بند بند بدنم را از هم جدا نمایند اما باز فریا خواهم شد و پاسخشان را می گویم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">