صبح امروز ، تصاویر کاروانسرای مزینان از شبکه خبر پخش شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


تصاویر کاروانسرای تاریخی مزینان با هنرنمایی خلیل خسروانی صبح امروز از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی پخش شد

 به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ پس از انتشار عکسهایی از کاروانسرای شاه عباسی مزینان در خبرگزاری فارس و بازنشر آن در شاهدان کویرمزینان علاوه بر پخش از شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی در برنامه صبح باخبر امروز یک شنبه یازدهم اسفند ، این تصاویر زیبا در سایتهای مختلف از جمله عصر ایران ، گفتار نیوز ،روز نو ، پارسی نیوز و... انشار یافت.

بر اساس اولین گزارش منتشر شده باستانشناسی ، این بنا به سال 1064هجری قمری توسط حاج محمد طالب فرزند حاج معین الدین محمد اصفهانی برسم سنت حسنه وقف ، بر بازماندگان راه احداث گردیده است در سال 1283هجری قمری توسط حاج علی تقی تاجر کاشانی مرمت گردیده وسپس به سال 1318توسط حاج محمد علی آقا فرزند حاج علی تقی کاشانی ترمیم گردیده است.
داشتن ایوان های قرینه در مقابل یکدیگر و غرفه ها و طاقنماهای جناقی این بنارا مربوط به دوران صفویه کرده است.از آثار باقیمانده این کاروانسرا آجرهای بزرگ آن است که احتمالاً متعلق به دوره ساسانی بوده و در اوایل دوره اسلامی احتمالاً دوره عباسیان با مصالح آن کاروانسرای بزرگی در این منطقه ساخته اند ، آن را به زمان هارون الرشید نسبت می دهند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

تسلیت ما را پذیرا باشید.
با مطلب:
"پیام تسلیت تارنمای روستای جاورتن به خانواده سوگوار دو جوان مزینانی و مزینانی های گرامی"

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
از همدردی شما فرهیخته گرامی تشکر می کنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">