گذری بر زندگی مرحوم شیخ عبدالکریم شریعتی مزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

     شیخ عبدالکریم داماد استاد محمدتقی شریعتی مزینانی  و پسرعموی دکتر علی شریعتی سال 1306در مزینان به دنیا آمد و همانند دیگر خانواده شریعتی به توصیه ی پدر به فراگیری علوم دینی پرداخت و همزمان دروس کلاسیک را در مدرسه مزینان ادامه داد.

وی از سن هفده سالگی به طور رسمی وارد حوزه علمیه شد و به مدت 10سال علوم حوزوی را تا آخر شرح لمعه آموخت.اما او که به لحاظ اجتماعی فردی بسیار خیرخواه و دلسوز بود و همیشه تلاش خود را برای کمک به دیگران دریغ نمی‌کرد؛ همانند عمویش خدمت به جوانان را در لباسی غیر از روحانیت برگزید و با توجه به شرایط زمان ، برای ارتباط با نسل نوپا و جوان بهترین راه را حضور در مدارس می دانست و با همین نگاه وارد آموزش و پرورش شد و مدت 30سال به تدریس در دبیرستان های مشهد مقدس پرداخت.
دلبستگی و اهتمام شیخ عبدالکریم نسبت به دکتر علی شریعتی بسیار زیاد بود تا آنجاکه در تمام مناسبت‌هایی که به یاد معلم شهید انقلاب برگزار می شد حضور می یافت و یک انگیزه تمام ناشدنی برای ترویج اندیشه‌ها و آرمان‌ها و دفاع از دکتر داشت؛‌ و در همین رابطه کتاب‌هایی را هم در مورد آثار او و پدرشان (محمد تقی شریعتی) به چاپ رساند.

 زنده یاد شیخ عبدالکریم شریعتی بارها در مزینان به خصوص در جمع دانشجویانی که برای بزرگداشت سالگرد عروج فرزند شایسته کویرمزینان حضور یافته بودند سخنرانی کرد و از خاطراتش با دکتر و استاد شریعتی گفت.

وی که دارای مدرک لیسانس الهیات بود پس از سال ها خدمت از اداره آموزش و پرورش  بازنشست شد و به انتشار مقالات و چاپ پنج کتاب پرداخت . عاقبت این استاد دلسوز  پس از سال ها خدمت؛ 31 شهریورماه1389در مشهد مقدس دارفانی را وداع گفت و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم آرام گرفت .                                                     

                                                 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">