مهدی خصالی مدیر موفق و فرهیخته مزینانی+عکس :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مهدی خصالی مدیر موفق و فرهیخته مزینانی+عکس

چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ

آنچه که در  سجلد حاج مهدی نشان می دهد این است که این فرزند مزینان در یکی از روزهای سرد زمستان 1355 و در مشهد مقدس پا به عرصه ی وجود گذاشت. پدرش محمدصادق خصالی با آن که در ژاندارمری خدمت می کرد اما دل پرخونی از رژیم پهلوی داشت و در همان دهه ی پنجاه به صف انقلابیون پیوست و مخفیانه علیه رژیم فعالیت می کرد.

مهدی که جدش مرحوم شیخ غلامرضا و عمویش ابوشهیدین شیخ اسماعیل  و اجدادش مرحوم شیخ تقی و شیخ کاظم از واقفین  مزینان بودند راه اسلاف خویش را انتخاب کرده و بعد از اتمام دوره ی متوسطه وارد حوزه علمیه شد و با آن که مدتی از تحصیلش نگذشته بود به عنوان امام جماعت زندان وکیل آباد و مدارس مشهد مقدس برگزیده شد.

سال 1375مصادف شد با هجرت این طلبه ی جوان به ام القراء جمهوری اسلامی و به محض ورود به تهران در اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان کارمند استخدام شد. اما او که شب و روز نمی شناسد به خاطر قابلیت های فردی و شخصیتی در پست های مختلف دولتی و غیر دولتی فعالیت داشته که مهمترین آن ها عبارت است از؛1- عضو گروه گزینش کانون کارشناسان رسمی دادگستری از سال 1376 تا کنون 2- نماینده هیات چهار نفره در شورای حل اختلاف تهران از سال1384 الی 1388، 3-رییس هیات امنای هیات جان نثاران آل رسول(ص) از سال 1380 تا کنون 4- مدیریت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) از سال 1388تا1390،5- نماینده ای اوقاف در آستان مقدس امامزاده پنج تن لویزان 6- دو دوره منتخب مردم محلات غرب تهران در شورایاری 7- عضو کمیسیون سلامت شورایاری

حاج مهدی خصالی مزینانی از سال 1386 به عنوان مدیر آستان مقدس امامزادگان واجب التکریم عینعلی و زینعلی (علیهم السلام)  که یکی از بزرگترین بقاع متبرکه تهران می باشد مشغول خدمت گردید که تا کنون ادامه دارد. هیئت امناء این بقاع متبرکه شخصیت هایی همانند ( سردار رحیم صفوی-سردار محسن رفیقدوست - سردار مرتضی طلایی- حجت الاسلام آل هاشم - سردار اشتری - دکتر نامی - حجت الاسلام رسولی محلاتی - خانم دکتر لاله افتخاری) می باشند که با آرای 100درصدی این بزرگان؛  فرزند مزینان مدت 9 سال است مدیریت آستان را برعهده دارد.

وی در ابتدا با بهره گیری ازتجارب خود بزرگترین طرح جامع عمرانی را برای این آستان تهیه و به تصویب رساند که فاز یک آن از سال 1391 در حال اجرا می باشد.

حاج مهدی ، به علت توانایی و مدیریت قوی در سال 1390 به عنوان مدیر نمونه کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزیده شد  و همزمان مدیریت هیأت امنای آستان امامزاده داود واقع در غرب تهران که بزرگترین امامزاده کشور می باشد به این فرزند توانمند مزینانی محول گردید که  تا کنون با حفظ سمت مشغول خدمت می باشد

آن چه مسلم است اجرای طرح های بزرگ فرهنگی و عمرانی و تصویب طرح های جامع از تخصص های جناب خصالی می باشد و به خاطر تجارب مختلف ، در سال 1393از سوی سردارسرلشکر دکتر سید یحیی رحیم صفوی (دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری) با حفظ سمت به عنوان مدیر اجرایی مجمع خیرین پونک تهران منصوب گردید.

مهدی خصالی علاوه برتحصیل در حوزه علمیه موفق به اخذ مدارک دانشگاهی در رشته های مختلف شده است که عبارت است از ؛کاردانی کامپیوتر،کارشناسی مدیریت و کارشناس ارشد روابط بین الملل.

وی دارای مقالات متعدد در زمینه بین الملل با تمرکز بر موضوع آل سعود است که در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده و کتابی نیز با عنوان « آل سعود چرا؟ » تألیف کرده که در نوبت چاپ قرار گرفته است.

این خادم اهلبیت علیهم السلام و فرهیخته مزینانی علاقه وافری  به زادگاهش مزینان دارد و در مراسمی که هرساله پس از عاشورا به مدت چهار شب در مزینان  برگزار می شود و متولی آن پدربزرگوارش است ؛ میزبانی میهمانان سرور و سالار شهیدان (ع) را بر عهده می گیرد.

نظرات  (۲)

  • مجتبی اکبری
  • باسلام و درود به خادم اهل بیت (ع) جناب مهدی خصالی مزینانی عزیز امیدواریم شاهد موفقیت‌های آتی شما بزرگوار در راستای حفظ ارزشهای میهن اسلامی باشیم.
  • نور الله مزینانی
  • علی جان متشکر از اینکه با این همه دغدغه و کار ی که داری باز مشغول جمع آوری اطلاعات در ارتباط با مزینان و مزینانی هستی .امیدوارم همیشه سر بلند و پویا باشی و در پناه خداوند و در کنار خانواده با سلامت و صلابت زندگی نمایی
    پاسخ:
    باسلام وعرض ادب
     همراهی و نظر لطف شما بزرگواران مرا نیز در این راه امیدوار ساخته است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">