وزش طوفان شدید با سرعت بیش از 72 کیلومتر در ساعت در مزینان + عکس :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

روز چهارشنبه طوفان با سرعت بیش از  72 کیلومتر در ساعت مزینان و روستاهای اطراف را در نوردید و خسارت جانی و مالی فراوانی برجا گذاشت .

به گزارش شاهدان کویر مزینان ؛ مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان اعلام کرد: شدت طوفان به حدی بود که در یک لحظه فکر کردیم قیامت شده ،چندین اصله درخت و تیر برق و ریزش دیوار در مزینان اتفاق افتاد.

وی افزود :باد چند خرمن خاکشیر کشاورزان را نیز با خود برد و تاساعت یک بامداد روز پنجشنبه برق به طور کامل قطع بود که با پیگیری های فرمانداری ، بخشدار مرکزی و تلاش عوامل اداره برق شهرستان داورزن روشنایی به مزینان بازگشت.

طوفان که از شاهرود شروع شده بود و به سمت سبزوار ادامه پیدا کرد در مسیر راه خسارات جانی و مالی به شهروندان ساکن در غرب سبزوار وارد کرد که متأسفانه در اثر ریزش آوار یک شهروند چشامی جان خود را از دست داد.                                                                                                                            معاون فرماندار داورزن گفت: طوفان شن عصر امروز( چهارشنبه) در این شهرستان در منطقه غربی استان خراسان رضوی خسارت جانی و مالی برجای گذاشت.

علیرضا عبداللهی افزود: در پی این طوفان یک نفر از اهالی روستای چشام بر اثر ریزش آوار جان باخت و سه نفر نیز در روستاهای چشام و ریوند مصدوم شدند.

وی ادامه داد: طوفان که از شهرستان شاهرود به سمت داورزن در حرکت بود به تاسیسات زیربنایی نیز خسارت زده است.

معاون فرماندار داورزن گفت: همچنین ایراد خسارت جدی به تاسیسات برق این شهرستان منجر به قطع جریان برق در برخی از روستاها شد.

وی افزود: با تلاش کارکنان شرکت برق جریان انرژی در داورزن وصل شده و هم اینک تنها برق روستای مزینان قطع است.

عبدالهی ادامه داد: همچنین به بخشی از تاسیسات آبرسانی شهری و روستایی آسیب وارد شده و بر اساس گزارشهای اولیه خسارات زیادی نیز در بخش کشاورزی و باغها بر جای مانده است.

وی گفت: تعدادی از درختان و دیوارهای برخی روستاهای نیز تخریب شده است.

فرمانده پلیس راه سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در پی طوفان جاده سبزوار- شاهرود در این منطقه به مدت یک ساعت بسته شد.

سرهنگ علی فتحی افزود: پس از کاهش سرعت طوفان این جاده بازگشایی می شود اما هم اینک عمق دید افقی بسیار پایین است و رانندگان توانایی راندن ندارند.

وی ادامه داد: بروز طوفان شن در سطح جاده محور سبب تصادف زنجیره ای نیز شد سه مصدوم بر جای گذاشت.

رئیس اداره هواشناسی سبزوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در منطقه داورزن امکان سنجش سرعت باد و میزان کاهش دید افقی وجود ندارد.

محمد سیاح عطار افزود: این اداره روز گذشته در مورد وقوع این طوفان هشدار داده بود.

اعلام ۷ حادثه به سامانه ۱۲۵ در پی وزش باد شدید در مشهد

به دنبال وزش باد و بارش باران امشب از ساعت 20:12 دقیقه تا کنون 7 مورد حادثه مرتبط به سامانه ۱۲۵ اعلام شده است.

5 مورد آن سقوط درخت بر روی خودرو، یک مورد سقوط درخت بر روی دیوار منزل و یک مورد احتمال ریزش اسکلت ساختمان گزارش شده است.

بیشتر این موارد در خیابان های شهید صادقی،  قاضی طباطبایی و بهمن اتفاق افتاده است.

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید....

 طوفان شن در روستای مهر

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">