هنرمند خوشنویس، نقاش ،طراح و نوازنده ،زنده یاد جعفر مزینانی+ عکس :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

پس از انتشار تصویر مزار هنرمند مزینان ،زنده یاد جعفر مزینانی در کانال شاهدان کویر، چند پیام از شهروندان گرانسنگ دریافت شد که نشان  قدرشناسی مردم این خطه ی هنر پرور است اما در میان این پیام ها همراهی و عنایت پدر بزرگوار وی جناب آقای عزت الله مزینانی فرزند محمد معمار که بادلی شکسته  خاطرات جوان خود را ارسال کردند شکوفایی استعداد این هنرمند برجسته را برای مان بیشتر روشن کرد و مانیز جز افسوس پرواز زود هنگام او حرفی برای گفتن نداشتیم و سخن قیصر امین پور را در همدردی با وی زمزمه کردیم که ناگهان چه زود دیر می شود...

بهشت زهرا(س) نام بزرگ‌ترین آرامستان ایران است که در شهرستان ری واقع در جنوب تهران قرار دارد. فعالیت این آرامگاه به طور رسمی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد. 10 قطعه از بهشت زهرا (س) محل دفن شهدای جنگ ایران و عراق است. آرامگاه شهید بهشتی و شهیدرجایی و شهدای هفتم تیر در قطعهٔ ۲۴ و آرامگاه  امام خمینی (ره)در غرب بهشت زهرا(س) قرار دارد و قطعه 88 هنرمندان و قطعه دیگر نام‌آوران در این آرامستان ویژهٔ سرشناسان است.

قطعه 88 بهشت زهرا (س)یعنی همان قطعه هنرمندان ، آرامگاه بزرگان هنر  و چهره های ماندگار و ادبیات و موسیقی ایران است و جوانی از دیار ادب و هنر مزینان در این قطعه به خاک سپرده شده است تا با مرگ خویش و آرامیدن در این قسمت از دنیای هنر نام مزینان را در یادها زنده کند

زنده یاد جعفر مزینانی

طراح فرش.نقاش.خوشنویس.نوازنده تار

طلوع :مردادماه1359

غروب:بهمن ماه1382

زنده یاد جعفر مزینانی شانزدهم مردادماه 1359 در شهر تهران دیده به جهان گشود و به گواهی پدر از همان دوران طفولیت؛ ذوق هنری در وی پدیدار بود به طوری که درکلاس چهارم ابتدایی بعنوان نفر اول مسابقات نقاشی استان تهران در منطقه14 انتخاب شد.

با اتمام دوران تحصیل متوسطه جعفر مزینانی در سال1378 به عنوان دانشجو در رشته فرش،وارد دانشگاه شهید کریمی شد.

وی رفته رفته  با حوزه هنری؛انجمن خوشنویسان،انجمن هنرهای تجسمی، سازمان میراث فرهنگی ، ایرانگردی و جهانگردی و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز و با توان و لیاقتی که داشت پله های ترقی را یکی پس از دیگری به سرعت طی کرد و چندین بار آثار نقاشی و خوشنویسی وی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به نمایش گذاشته شد.

این هنرمند جوان مزینانی که به همراه خانواده به استان گلستان هجرت کرده در کنار درس و فعالیت های هنری و اجتماعی علاقمند به ورزش نیز بود و در این استان در رشته ی والیبال فعالیت می کرد.

او  هرچند عمر کوتاهی داشت اما معتقد بود انسان همان گونه که به طول عمر توجه دارد باید به عرض زندگی هم توجه نماید و از لحظه لحظه زندگی  استفاده نماید و ازخود آثارنیکی برجا بگذارد.

ادب، متانت، فروتنی،صداقت، پاکی و نجابت از شاخصه های اخلاقی او بود و تمام کسانی که جعفر را دیده بودند و با ایشان در ارتباط بودند، او را جوانی وارسته ،با اخلاق و قابل احترام و توصیف می دانند.

یاد و نامش همیشه جاودانه باد

برای دیدن تصاویر بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

زنده یاد جعفر مزینانی درحال مرمت زیر گنبد امامزاده عبدالله(ع) روشن آباد گرگان

فرش گرد ؛بافته ابریشم دست بافت جعفر مزینانی که مزین به نام مولی امیرالمومنین علی (ع) است

زنده یاد جعفر مزینانی نفرنشسته وسط(توپ دردست) عضو تیم والیبال دانشگاه

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">