زنده یاد حاج غلامرضا توکلى مزینانى؛ مؤسس هیئت ابوالفضلی مزینان+عکس :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سال 1309 ه.ش خانواده مرحوم محمدعلی قصاب شاهد تولد کودکی بودند که پدر به شوق و ارادت خاص به امام هشتم شیعیان او را از همان ابتدا غلام حضرت ثامن الحجج(ع) خواند و نام غلامرضا را همراه با اذان و اقامه در گوشش زمزمه کرد.

این پیرغلام قمر بنی هاشم (ع) که محبت اهل بیت (علیهم السلام) را از پدر و مادر ولایتمدارش به ارث گرفته بود در جوانی پیشه پدر را فرا می گیرد و همراه برادرش مرحوم حاج غلامحسین برای تأمین امرار معاش راهی استان گلستان می شود و برای همیشه در مینو دشت ساکن می گردد اما دلش به یاد کویر مزینان لحظه ای آرام و قرار ندارد و در آرزوی رسیدن ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) روز شماری می کند و چند روز به محرم خود را به مزینان می رساند و در هیئت ابوالفضلی که خود بنیانگذار آن بود پذیرای عزاداران مزینانی می شود.

شادروان حاج غلامرضا توکلی بیش از نیم قرن مفتخربه خادمی قمربنی هاشم (ع) بود و عاقبت در 28 آذر 1394دعوت حق را لبیک گفت و در جوار آرامگاه پدر بزرگوارش در بهشت علی (ع) به خاک سپرده شد اما راه او در هیئت ابوالفضلی توسط فرزندانش به خصوص پسرش حاج محمدرضا که از طرف او به عنوان جانشین پدر در هیئت برگزیده شده است ادامه دارد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

نظرات  (۱)

  • محمد آذرکار
  • خدا رحمت کند تمام عاشقان اهل بیت علیهم السلام را.

    قابل دونستید سری بزنید: یاد امام زمان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">