با حضور گردشگران و منجمان / آسمان کویرمزینان در شب سکوت کویر دیدنی شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بزرگترین شب رصد ستارگان و شهاب باران با حضور اولین گروه گردشگران  شهرستان سبزوار با عنوان شب، سکوت کویر در مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ شبهای 21 و22 مرداد هرسال آسمان ایران شاهد پدیده ی شگفت آور برساووشی یا همان شهاب باران است و یکی از مناطق اصلی این اتفاق نجومی در کویر تاریخی مزینان می باشد که چندسالی است دانشجویان و اساتید علم ستاره شناسی وعلاقه مندان بسیاری را به کویر کشانده و از نزدیک شاهد آن بوده اند. امسال نیز به همت گروه گردشگری  تاقاف و با مدیریت مسعود پسندیده عضو شورای شهر سبزوار و همراهی فرماندار شهرستان داورزن و تلاش شورای اسلامی و دهیاری مزینان صدها نفر ازمنجمان و علاقه مندان به کویرنوردی در مزینان گردهم آمدند و با حضور در کاروانسرای شاه عباسی یکی از اماکن دوره ی صفوی؛ به تماشای اجرای برنامه شب سکوت کویر و بارش شهاب در نیمه شب 21مرداد نشستند.

یکی از شرکت کنندگان این مراسم در گفت و گو با شاهدان کویرمزینان ضمن تشکر از میزبانی شهروندان مزینانی اظهار داشت: من یک سبزواری هستم اما هرگز خبر نداشتم که در فاصله ی چند کیلومتری ما چنین محلی وجود دارد و مصم شدم خودم و خانواده ام یک بار دیگر بیاییم و تمام دیدنی های زادگاه شریعتی را ببینیم.

وی افزود: مردم مهمان دوست و خونگرم مزینان شب به یاد ماندنی را برای ما فراهم کردند واقعاً از مهمان نوازی این کویرنشینان تشکر می کنم و امیدوارم تورهای گردشی و کسانی که در زمینه ی توریست کار می کنند این منطقه را که از پتانسیل خیلی خوبی برخوردار است انتخاب کنند و مطمئن باشند پشیمان نخواهد شد.

مسعود پسندیده عضوشورای شهرسبزوار و مدیر برگزاری این تور ضمن تأکید برادامه ی حضور گردشگران در مزینان از مهمان نوازی مردم این خطه ی تاریخی و شورای اسلامی و دهیاری مزینان تشکر و قدردانی کرد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">