خدیجه محمدی مزینانی بانوی نیکوکار محله حافظیه :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

خدیجه محمدی مزینانی بانوی نیکوکار محله حافظیه

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۲۰ ب.ظ

بارها به خواستگاری رفته‌ایم! چند سالی است که جمعی از بانوان محله حافظیه دست در دست هم گذاشته‌اند و با کمک دیگر بانوان محله، گروهی را در مسجد قدیمی محله برای کمک به نیازمندان تشکیل داده‌اند. یکی وظیفه شناسایی خانواده‌های نیازمند را به عهده دارد و دیگری خانه‌اش را برای جمع‌آوری و بسته‌بندی کمک‌های مردمی از سبد ارزاق گرفته تا نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت، در اختیار خیریه قرار داده است. اگر از تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت محله و تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران بگذریم این بانوان نیکوکار با طرح‌ها و ایده‌های نو، همیاری دیگر خانم‌های محله را هم جلب کرده‌اند. تا جایی که حالا شبستان مسجد قدیمی محله جایی برای حرفه‌آموزی و کارآفرینی برای خانواده‌های کم‌بضاعت شده است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ خدیجه  مزینانی فرزند زنده یاد حاج محمدحسین محمدی هم یکی از بانوان فعال و معتمد محله حافظیه است که به گفته دیگر بانوان خیر مسجد، اطلاعات خوبی از خانواده‌های نیازمند محله‌اش دارد. اهالی می‌گویند در مناسبت‌های مختلف مذهبی، با کمک همسرش غذاهای نذری برخی هیئت‌ها و اهالی محله را میان نیازمندان توزیع می‌کند و بانوان خیر هم حساب ویژه‌ای روی کمک‌های او برای انجام امور خیریه مسجد باز کرده‌اند. مزینانی یکی از فعالیت‌های جالب بانوان خیر مسجد حسنی را برای‌مان توضیح می‌دهد. برنامه‌ای که مدتی است با همیاری دیگر بانوان، نمازگزاران و اهالی محله حافظیه در مسجد محله انجام می‌شود و زمینه‌های حرفه‌آموزی و درآمدزایی بانوان محله را هم فراهم کرده است. این میان خانواده‌های کم‌بضاعتی هم هستند که با حضور در همین کلاس‌ها توانسته‌اند، بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را تأمین کنند. خدیجه مزینانی می‌گوید: «سه‌شنبه‌های هر هفته شبستان مسجد ما محلی برای برگزاری کلاس‌های هنری و حرفه‌آموزی است. از نمددوزی گرفته تا خیاطی و بافندگی و... از زمانی که مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کردند تصمیم به انجام این کار گرفتیم. خانم‌هایی را که با هنر خیاطی، بافندگی و... آشنا بودند دعوت کردیم و آنها هم به‌صورت رایگان هنرشان را در اختیار بانوان مسجد قرار داده و زمینه‌های درآمدزایی خیلی‌ها را هم فراهم کرده‌اند. حالا تعدادی از خانواده‌های کم‌بضاعت محله ما در گوشه خانه‌شان یک چرخ خیاطی دارند و با دوخت‌و‌دوز لباس و دیگر هنرهایی که در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند، کمک خرج خانواده هستند. ما هم برای کمک به آنها زمینه‌های لازم را برای فروش محصولاتشان فراهم می‌کنیم.»

منبع ؛همشهری محله

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">