برگزاری کارگاه تخصصی داستان‌نویسی با استادی نویسنده کشوری استاد محمدکاظم مزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

محمد کاظم مزینانی شاعر و نویسندهبه گزارش شاهدان کویرمزینان؛ همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی، کارگاه تخصصی داستان‌نویسی با موضوع ادبیات بومی با حضور محمدکاظم مزینانی، نویسنده مطرح کشور و با شرکت حدود 30 نفر از نویسندگان استان در محل سالن کتابخانه دهخدا بجنورد برگزار شد.

محمدکاظم مزینانی در این کارگاه لهجه، جغرافیا، اقلیم خاص، آداب‌ورسوم، اساطیر و تاریخ منطقه را از عناصر مهم در ادبیات بومی عنوان و بر توجه و پرداختن به این عناصر از سوی نویسندگان و داستان‌نویسان تأکید کرد.

وی با اشاره به شاخصه‌های ادبیات بومی و استفاده از عناصر بومی در داستان، اظهار کرد: استفاده از عناصری نظیر نام و نشانه‌های بومی، منطقه‌ای و سرزمینی در داستان باید به‌گونه‌ای باشد که وقتی فردی داستان را مطالعه می‌کند با افسانه، اسطوره و مشخصه‌های بومی آشنا شود.

مزینانی همچنین فضای مجازی را در از دست دادن عناصر جادویی داستان بسیار اثرگذار دانست و گفت: اهمیت مطالعه مستمر و مداوم داستان نویسان برای تولید اثر خوب اجتناب‌ناپذیر است.

این نویسنده بهره‌گیری از قوه تخیل و لایه دار بودن داستان را در شکل‌گیری داستان پخته و برقراری ارتباط بین مخاطب و داستان بسیار مهم بیان کرد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">