مراسم تعزیه خوانی اربعین حسینی در مزینان برگزار شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

همزمان با اربعین حسینی مراسم تعزیه خوانی با هنرنمایی تعزیه خوانان صاحب نام مزینان و حضور مردم ولایتمدار زادگاه دکتر علی شریعتی مزینانی برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛ تعزیه خوانی یکی از مراسم و آئین های کهنی است که در دیار تاریخی مزینان زادگاه متفکر اندیشمند دکتر علی شریعتی مزینانی مرسوم است و در مناسبت های عزاداری ائمه علیهم السلام به خصوص ماه های محرم و صفر تعزیه و شبیه خوانی های فراوانی اجرا می شود که باشکوهترین آن تعزیه خوانی روز عاشوراست که از اولین ساعات صبحگاهی آغاز و تاپاسی از شب با حضور هزاران نفر از سوگواران حسینی به نمایش گذاشته می شود.تعزیه ی اربعین نیز که با نمایشی از دربار یزید و حضور اسرای کربلا آغاز و با حرکت نمادین به سمت کربلا در امتداد بازار مزینان تا مزارشهدا ادامه پیدا می کند یکی دیگر از تعزیه های صاحب سبک و پر آوازه ی این خطه ی کویری است که امسال نیز علی رغم حضورصدها نفر از مردم مزینان در کربلای معلی و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با شکوه خاصی برگزار شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">