خزاعی (مزینانی)معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از غرفه تمدن ایران در پاکستان بازدید کرد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

احسان خزاعی(مزینانی) معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در روزهای اخیر به پاکستان سفر کرده بود، ضمن بازدید از خانه های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف پاکستان، از غرفه دائمی فرهنگ و تمدن ایران در موزه ملی هنرهای سنتی در پایتخت پاکستان نیز بازدید کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از ایرنا، این بازدید با حضور شهاب الدین دارایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و خانم فوزیه سعید رئیس موزه ملی هنرهای سنتی پاکستان انجام شد.

خانم فوزیه سعید از اقدامات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و تبادل فرهنگی میان دو کشور ایران و پاکستان و تلاش این نهاد برای احیا و تاسیس غرفه دائمی فرهنگ و تمدن ایران قدردانی کرد.

غرفه دائمی فرهنگ و تمدن ایران در موزه ملی هنرهای سنتی پاکستان شامل بخش هایی برای بازشناسی سه دوره تاریخی ایران در قبل از اسلام، بعد از اسلام و ایران معاصر است که بازدید کننده را به گوشه هایی از تمدن، فرهنگ وهنر ایران آشنا می سازد.

دارایی رایزن فرهنگی کشورمان در پاکستان در خصوص این غرفه گفت: این بخش، امروز به یکی از غرفه های زیبا و جذاب موزه ملی هنرهای سنتی پاکستان تبدیل شده و هزاران بازدید کننده خارجی وداخلی در هر ماه از این بخش بازدید می کنند.

غرفه دائمی فرهنگ و تمدن ایران در دی ماه سال جاری با حضور معاون وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان و مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

** حضور ایران در نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی پاکستان

همچنین در هفته جاری، نمایشگاهی شامل عکس، پوستر، صنایع دستی و آثار فرهنگی کشورهای مختلف شامل پاکستان، ایران، چین و ژاپن در جشنواره فرهنگی در محل مرکز ملی هنرهای پاکستان در اسلام آباد برگزار شد و غرفه ایران در این نمایشگاه، از پربازدیدترین غرفه ها بود.

عرفان صدیقی دستیار و مشاور ویژه نخست وزیر دولت پاکستان در امور تاریخی، فرهنگی و ادبی، مشهود میرزا معاون وزارت اطلاع رسانی و میراث ملی دولت پاکستان و سید جمال شاه رئیس مرکز ملی هنرهای پاکستان در مراسم افتتاح این نمایشگاه حضور یافتند.

شاهدان کویرمزینان؛ احسان خزاعی فرزند دوم خادم الحسین (ع)حاج حسن خزاعی مزینانی است که به زودی زندگینامه ی این بزرگوار تقدیم می گردد.

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">