حسین شاکری مزینانی : روحانیون فرهنگ حفظ محیط زیست را ترویج دهند :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ حجت الاسلام حسین شاکری مزینانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر حفظ منابع طبیعی در زمان تعطیلات اظهار کرد: همان گونه که محیط زیست بر گیاهان وجانداران تاثیر می گذارد ، بر روح وروان انسان ها هم موثر است ودر صورت آلوده بودن وناهنجاری محیط زیست بر انسان نیز تاثیر مخربی خواهد داشت.

این فعال محیط زیست با بیان این که حفظ محیط زندگی وزیستگاه ها همواره مورد توجه اسلام بوده، ابراز داشت: قرآن کریم بیان می کند که سبز شدن و رشد گیاهان، به امر الهی وابسته است. زیست بوم نابهنجار بر رشد گیاهان تاثیر بسیاری دارد، در نتیجه قطعاً بر انسان  تاثیرات منفی بیشتری خواهد گذاشت.

وی  بابیان اینکه دبیرخانه همایش اسلام و محیط زیست ضمن اشاره به این که خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده  وهمه چیز را در اختیار او قرار داده، افزود: انسان ها باید از این منابع به شکل صحیحی استفاده کنند ودر استفاده از طبیعت خداوند را در نظر داشته باشند، زیرا سوء استفاده از منابع طبیعی، تاثیرات بسیار بدی برجا می گذارد.

وی اضافه کرد: از رسومی که در ایام نوروز  وجود دارد و مردم ناخواسته به وسیله آن به طبیعت ضرر می رسانند، کاشت گندم به عنوان سبزه است، زیرا با توجه به تعداد خانواری که در کشور وجود دارد، میزان بسیار زیادی گندم به هدر خواهد رفت .

حجت الاسلام شاکری مزینانی افزود: همچنین از دیگر رسم ها رها کردن ماهی قرمز در رودخانه ها ، برکه هاو...است، چرا که این ماهی ها شرایط زیستی خاصی دارند و رها کردن آن ها به این شکل موجب آسیب به اکوسیستم آن منطقه می شود.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست، از تشکیل مدارس سبز خبر داد و گفت: این حرکت ها بسیار خوب است و به این وسیله دانش آموزان با منابع طبیعی منطقه خود آشنا می شوند و ضرورت حفاظت از آن را بیشتر درک می کنند.

مسئول دبیرخانه همایش اسلام و محیط زیست با اشاره به نقش روحانیون در آگاه کردن مردم نسبت به حفظ طبیعت، اظهار کرد: این مسئله به عنوان وظیفه همه ما طلبه ها است زیرا رسالت فرهنگ سازی در جامعه برعهده ما قرار دارد.

حجت الاسلام شاکری مزینانی با اشاره به فعالیت های دبیر خانه محیط زیست بیان کرد: ما در جلساتی که با ائمه جمعه در مناسبت های مختلف داشته ایم بحث فرهنگ سازی حفظ و اصلاح محیط زیست را مطرح کرده ایم ومعتقدیم تاثیر سخنان طلاب و روحانیون در حفظ محیط زیست وجلوگیری از تخریب آن بیشتر از سایر افراد است.

 وی در پایان گفت: مردم همواره در حفظ محیط زیست کوشا باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پس از بی اثر بودن تذکرات، با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">