مزینانی معاون خانه هنرمندان ایران: خانه هنرمندان گرفتار مشکلات مالی است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آسیه مزینانیآسیه مزینانی معاون فرهنگی - هنری خانه هنرمندان ایران گفت: این خانه به معنی واقعی از چتر حمایتی هیچ سازمانی برخوردار نیست و بودجه ‌سالانه و مشخصی ندارد.
به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از ایسنا، آسیه مزینانی که ، ۱۹ اردیبهشت‌ماه درباره فعالیت‌های خانه هنرمندان در زمینه هنرهای تجسمی سخن می‌گفت، اظهار کرد: شما از وضعیت بودجه شهرداری و دولت اطلاع دارید که به‌شدت کاهش پیدا کرده است و باید با حداقل امکانات، بیشترین خدمات را ارائه دهیم.
او در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش مبنی بر تخصیص درصدی از سود فروش آثار این انجمن که در خانه هنرمندان به‌نمایش درمی‌آید، گفت:‌ انجمن مجسمه‌سازان و گرافیست‌ها نیز فروش دارند و فقط انجمن هنرمندان نقاش نیست که آثارش را می‌فروشد؛ اما کمترین درصد دریافتی ما، از نقاشان است. حق خانه هنرمندان از فروش این آثار ۳۵ درصد است، اما ما پنج درصد از فروش آخر سال انجمن هنرمندان نقاش و ۱۷.۵ درصد از سود فروش کارنماهای برگزارشده را می‌گیریم.
مزینانی گفت: خانه هنرمندان در شرایطی است که اگر انجمن‌هایش حمایت‌های لازم را از آن انجام ندهند، استقلال خودش را از دست می‌دهد. خدماتی که خانه هنرمندان از ابتدای سال ۱۳۹۶ ارائه کرده، بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته و دریافتی ما که هنوز نقد نشده، حدود ۳۰ میلیون تومان است. ما هم به طریق اولی گرفتار مشکلات مالی هستیم؛ اما برای این‌که به‌عنوان یک نهاد مستقل شناخته شویم، تلاش می‌کنیم، انجمن‌ها در حد توان‌شان پول بدهند.
او که در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران صحبت می‌کرد، ادامه داد: یک شورای تجسمی شامل اساتید در خانه هنرمندان برپا شده که قرار است هر آنچه به‌جز فعالیت انجمن‌ها روی دیوار می‌رود. خانه هنرمندان در مسیری که طی کرده، نتوانسته استاندارد قابل اطمینانی از ارائه آثار هنری را حفظ کند. بنابراین رفته رفته موقعیت ممتاز خود را از دست داده است. انجمن‌ها در تلاش‌اند منصفانه با اعضا رفتار کنند و برگزاری کارنما با توجه به این‌که انتخاب آثار برعهده خود هنرمند است، تصمیم شجاعانه‌ای است.
معاون فرهنگی - هنری خانه هنرمندان ایران اظهار کرد: ما با شکل جدید مدیریت، تلاش کردیم از نو رابطه‌ها را ترمیم کنیم. سال گذشته در مهمانی‌ای که برگزار شد، ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشتیم، اما ۱۰ برابر آن هزینه کردیم تا تسویه کنیم. در شورای تجسمی تمرکز بر این است که به وضعیتی برسیم که دوباره جایگاه ویژه خانه هنرمندان را به‌دست آوریم. این خانه دارای شبکه‌ای از خریداران است، اما آنقدر قدرتمند نیست که با افتخار از آن صحبت کنیم.
مزینانی اضافه کرد: ما برخلاف گالری‌ها روزانه با تعداد زیادی توریست خارجی مواجه هستیم؛ اما قیمت‌گذاری از نظر آن‌ها نیز گران است.
سرکار خانم آسیه مزینانی فرزند سردار علی رضا مزینانی است که در حال حاضر معاونت فرهنگی ، هنری خانه ی هنرمندان ایران را برعهده دارد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">