مراسم چهلمین سالگرد عروج دکتر علی شریعتی در مزینان برگزار شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراسم چهلمین سالگرد عروج دکتر علی شریعتی مزینانی 29 خرداد از ساعت 18 با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مزینان سبزوار برگزار شد

در بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مراسم آمده است: چهلمین سالگرد هجرت ابدی  معلم شهید انقلاب مرحوم دکتر علی شریعتی فرصتی است برای ادای حق جامعه و نظام به اندیشمند متعهدی که دامنه تاثیر اندیشه اش در دوران معاصر مرزهای دور و نزدیک را در نوردید.

در بخش دیگری از پیام سیدرضا صالحی امیری آمده است: اندیشه و تجربه دکتر شریعتی نه در گذشته محصور ماند و نه به مرزهای جغرافیایی ایران محدود شد، شریعتی سرمایه فرهنگی و ملی ماست؛ او کوشید تا از پایگاههای دین به مسائل اساسی جامعه و دوران خویش بپردازد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران مرهون اندیشه های امام خمینی(ره)، شهید هاشمی نژاد، شهید مطهری و دکتر علی شریعتی است.

سید هادی حسینی افزود: دکتر شریعتی نقش مهمی در پیوند قشرهای جامعه با انقلاب اسلامی داشت و هیچکس نمی تواند دیدگاههای بلند این اندیشمند بزرگ را در مورد تاریخ، امروز و آینده کشور انکار کند.

او همچنین با اشاره به طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی در مزینان گفت: این طرح ،استانی است اما به اعتبارات ملی نیاز دارد که از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: یکی از مهمترین برنامه های اداره کل ارشاد حفظ یاد و نام مفاخر استان است؛ دکتر علی شریعتی نیز از مفاخر خراسان رضوی محسوب می شود.

سید سعید سرابی افزود: سال آینده کنگره بزرگداشت دکتر علی شریعتی برای نخستین بار در کشور با همکاری دانشگاهها و انجمن مفاخر برگزار می شود.

او درباره تکمیل مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی در مزینان نیز گفت: این مجتمع در 20 هزار مترمربع مساحت با زیربنای هزار و 800 مترمربع هم اکنون 65 درصد پیشرفت دارد و نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است.

سرابی افزود: بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی همزمان با بهره برداری از مجتمع فرهنگی وی در مزینان ایجاد می شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در  مراسم سالگرد دکتر علی شریعتی مزینانی گفت: طرح مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی در مدت هفت سال گذشته متوقف شده بود که امسال برای تکمیل آن چهار میلیارد ریال اختصاص یافت

مهندس حسین مقصودی افزود: برنامه ریزی شد تا این اعتبار در قالب ردیف بودجه هرسال برای تکمیل این طرح اختصاص یابد

وی با اشاره به ضرورت شناخت اندیشه دکتر علی شریعتی ادامه داد: این اندیشمند بزرگ مهمترین عنصر پیوند بین دانشگاه و مسجد و دانشجو و روحانیت بود و از همین رو نسل سوم انقلاب اسلامی باید اندیشه های او را بشناسد

این نماینده مجلس گفت: امام راحل، رهبر معظم انقلاب، آیت الله مطهری و سایر بزرگان و اندیشمندان بزرگ ایرانی و خارجی در مورد علی شریعتی سخنان ارزشمندی دارند و اندیشه های او را تائید می کنند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">