تکریم علما /دیدار با روحانی پیشکسوت حجت الاسلام حاج شیخ حبیب اله عسکری مزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

روحانیون و هیئت امناءالغدیر مزینانی های مقیم مشهد طی برنامه ای که به منظور تکریم از علما و شخصیت های روحانی مزینان انجام می شود با حضور در منزل حجت الاسلام حاج شیخ حبیب اله عسکری مزینانی با وی به گفت و گو پرداختند.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این برنامه ی جالب توجه  که چند سالی است طلاب و روحانیت مزینانی پایه گذاری کرده و با حضور در منزل خادمان معنوی دیار تاریخی مزینان از زحمات آن ها در سال های متمادی و در راستای تبلیغ دین مبین اسلام تجلیل می کنند سال گذشته نیز با روحانیت معزز حجت الاسلام حاج شیخ حسن مزینانی و زنده یاد حاج شیخ علی ژیان مقدم دیدار کردند .

حجت الاسلام حاج شیخ حبیب الله عسکری مزینانی فرزند زنده یاد کربلایی حسن در سال ۱۳۳۰خورشیدی در مزینان و در خانواده ای به شدت مذهبی و معتقد متولد شد .

وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی ، مقدمات حوزوی را نزد مرحوم شریعتی بزرگ و علمای مزینان گذراند و با تشویق فرزندشایسته کویر دکتر علی شریعتی  مزینانی سال ۱۳۵۵ه. ش راهی مشهد مقدس شد و در مدرسه حضرت ولیعصر (عج) جامع المقدمات را آغاز کرد و پس از آن باحضور در کلاس درس حجت الاسلام حجت هاشمی استاد ادبیات عرب در جهان اسلام ؛ سیوطی ، مغنی و قسمتی از مطول را آموخت و سپس اصول فقه و معالم را در محضر استاد صالحی نیشابوری تلمذ کرد و لمعتین را نیز در محضر شیخ یعقوب واعظی فراگرفت.

حجت الاسلام عسکری همچنین سطح دوم حوزه را نزد استاد غلامرضا دهشت و آیت الله مرتضوی ،  کفایتین را در محضر استاد آیت الله رضا زاده و درس خارج  فقه و اصول را نزد آیت الله میرزاعلی فلسفی برادر خطیب شهیر حاج شیخ محمدتقی فلسفی با موفقیت گذراند.

این روحانی پیشکسوت که بیش از 40سال برای ترویج و تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام زحمت کشیده و در ایام محرم حضور در جمع همشهریان مزینانی را برمجالس بزرگ مشهد ترجیح می دهد علاوه برکار تبلیغ به سرودن هزاران بیت شعردر منقبت آل الله و زادگاهش مزینان پرداخته که به زودی دیوان اشعارش منتشر می گردد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">