آسیه مزینانی معاون هنری خانه هنرمندان از برپایی نمایشگاه «سکارولی» خبرداد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

آسیه مزینانی

به گزارش شاهدان کویرمزینان ،‌ نمایشگاه عکس‌های «آلن سکارولی» عکاس فرانسوی با عنوان «میان سرگردانی و جاودانگی»، عصر روز گذشته (پنجشنبه ۱ آذر) در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه، آسیه مزینانی معاون هنری خانه هنرمندان گفت: برای چندمین بار است که با همکاری بخش فرهنگی و هنری سفارت فرانسه در این مجموعه برنامه‌هایی را برگزار می‌کنیم و امیدوارم به زودی شرایط برپایی نمایشگاه هنرمندان ایرانی در فرانسه نیز فراهم شود.
وی افزود: «آلن سکارولی» قصد سفر و عکاسی از ایران را داشت٬ از این رو سفارت فرانسه پیشنهاد برپایی نمایشگاهی از عکس‌های او را به خانه هنرمندان داد و پس از بررسی در شورای تجسمی تصمیم گرفتیم که نمایشگاهی از عکس‌های او را برپا کنیم.

به گفته مزینانی٬ در نمایشگاه «سکارولی» ۲۱ عکس سیاه و سفید در ابعاد بزرگ در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. همچنین کارگاه آموزشی آلن سکارولی با موضوع تجربه‌های عکاسی در طبیعت و شب از ساعت ۱۷ تا ۲۰ یکشنبه ۴ آذر در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و حضور در این کارگاه برای عموم آزاد است.

 

 

سکارولی هم در این مراسم ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران و برپایی نمایشگاهش گفت: عکاسی عشق بزرگ زندگی من است و از زمانی که به خاطر دارم فقط عکاسی کرده‌ام و هیچ وقت مشغول کار دیگری نبوده‌ام. خیلی دوست داشتم که به ایران سفر و عکاسی کنم.

او افزود: نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای جهان گذاشته‌ام و عکس‌هایم به موزه‌های متعددی چه در فرانسه و سایر کشورها راه پیدا کرده است.

این عکاس فرانسوی درباره مجموعه‌ای که به ایران آورده گفت: من چون این تصور را داشتم که ایرانی‌ها به طبیعت علاقه‌مند هستند، مجموعه‌ای از عکس‌های طبیعت که شامل کوه و درخت است را انتخاب کردم. این مجموعه را در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ عکاسی کرده‌ام.

او درباره عظمت کوه گفت: انسان وقتی مقابل کوه قرار می‌گیرد به دلیل عظمت کوه حس تنهایی و کوچک بودن می‌کند. یکی از دلایلی که من از کوه عکاسی می‌کنم این است که به نوعی بگویم چقدر زمین در خطر آسیب‌پذیری است و هر چه به نوک قله نزدیک می‌شویم این آسیب‌پذیری کمتر می‌شود. به همین دلیل در عکس‌های مجموعه کوه تلاش کردم از بخش‌هایی از کوه‌ها که به واسطه انسان و سایر عوامل در معرض تخریب قرار نگرفته‌اند عکاسی کنم.

آلن سکارولی ادامه داد: در کنار کوه‌ها از درختان نیز عکاسی کرده‌ام و در این نمایشگاه عکس‌هایی از سه درخت را در شب می‌بینید. من برای عکاسی از شب از پرژکتور استفاده می‌کنم و شیوه کارم این است که پرتره‌ای از یک درخت را عکاسی کنم و جسم و روح او به نمایش بگذارم و سایر درختانی را که در حاشیه این درخت هستند، حذف می‌کنم.

او افزود: تمام عکس‌هایی که من در این مجموعه گرفته‌ام سیاه و سفید و با دوربین آنالوگ است. هدفم از عکاسی سیاه و سفید این است که مخاطبم به واسطه رنگ از موضوع اصلی دور نشود. البته شما سیاه و سفید را در دو رنگ خلاصه نکنید.

این عکاس فرانسوی درباره سوژه‌های عکاسی‌اش گفت: من موضوعی عکاسی می‌کنم و موضوعی که مدنظرم است با چند فریم عکس تمام نمی‌شود. مثلا ۲۵ سال تمرکزم را روی موضوع عکاسی در شب گذاشته‌ام. بخشی از تمرکزم در عکاسی بر روی عکاسی از شهرها در گذر زمان است تا بتوانم تغییر و تحول شهرها را نشان بدهم.

عکاسی سیاه و سفید مخاطب را به موضوع اصلی نزدیک می‌کند

بر اساس این گزارش، آلن سکارولی در سال ۱۹۴۵ در مراکش به دنیا آمد، او همواره در کنار مدیترانه زندگی کرده و به کار مشغول بوده است. آلن سکارولی تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری در شهرهای مختلف فرانسه و هم‌چنین سوئیس، بلژیک، یونان و.. برگزار کرده است. نمایشگاه «میان سرگردانی و جاودانگی» از سوی سفارت فرانسه با همکاری خانه هنرمندان ایران برپا شده و تا ۹ آذر در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع ؛ خبرگزاری فارس

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی

شاهدان کویر

مزینان

مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">