نمایش دهه شصتی ها در مزینان اجرا شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نمایش دهه شصتی ها در مزینان اجرا شد

پنجشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۰۷ ق.ظ


نمایش دهه شصتی ها با حضور هنرمندان و هنروران مزینانی دهه ی شصت و با استقبال ویژه شهروندان این خطه در مزینان اجرا شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان؛در هشتمین روز از ماه فروردین 98 و در ادامه جشنواره شمیم بهار2 و به مناسبت روز ملی تآتر نمایش دهه شصتی ها با روایتی از هشت سال دفاع مقدس و یادی از شهیدان کهن دیار مزینان در هیئت حسینی به روی صحنه رفت.

در این نمایش که به همت مجمع طلاب و روحانیون و همکاری پایگاه بسیج شهدا و شاهدان کویر و دهیاری مزینان اجرا شد و بازیگران دهه ی شصت مزینان و پس از سه دهه به روی صحنه رفت آقایان رمضانعلی عسکری، علی مزینانی عسکری،غلامحسین حاجی، مهدی مزینانی،هادی شهیدی،علی عسکری،حسین فطرتی،هادی مزینانی(روس)پوریا رسولی پور،ابراهیم محمدزاده و نوراله مزینانی به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر برنامه های جالب توجه این نمایش تجلیل از کارگردان و هنرمند پیشکسوت حاج رمضانعلی عسکری بود که اولین نمایش و تآتر را در قبل و بعد از انقلاب نوشته و کارگردانی کرد و ضمن اجرای بخشی از خاطرات وی هدایایی به رسم یادبود تقدیم این هنرمند پیشکسوت شد.

پشتیبانی و صوت و انتخاب و پخش موسیقی این نمایش برعهده ی علی رضا و علی اصغر مزینانی (مهندس) از پیشکسوتان تعزیه خوانی مزینان بود.

بازیگران دهه شصتی ها همزمان با دفاع مقدس نمایش های جذابی مانند؛شیطان بزرگ، فلاکت و بیداری، صدام در دام ، داوطلب، حکیم باشی،روز اعزام، صدام جز خودکشی راه دیگر ندارد و چندین نمایش دیگر را در مزینان و روستاهای بخش داورزن و شهرستان سبزوار اجرا کردند که با گذشت 30سال هنوز خاطرات آن در اذهان باقی مانده و مردم به نیکی از این نمایش ها یاد می کنند.

عکس؛زهرا مزینانی عسکری

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">