دکتر احسان شریعتی مزینانی:حرف درستی نیست که علی شریعتی ضد روحانی خوانده شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

فرزند دکتر علی شریعتی مزینانی  گفت: نمی شود علی شریعتی را با چهره های سیاسی یا دیگر روشنفکران دینی کنونی مقایسه کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛احسان شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: تاثیر دکتر شریعتی بر افراد مختلف جامعه نسبی است و اگر بخواهیم قیاس کنیم، افکار دکتر شریعتی بیشتر به جبهه اصلاح و تغییر نزدیک است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اندیشه‌های فکری شریعتی با وجود گذشت سال‌ها هنوز هم بین نسل جوان طرفدار دارد، افزود: شریعتی همه عمر خود را صرف عقایدش کرد و طبق قول معروف "هر چه از دل بر آید بر دل نشیند" شیرینی گفته هایش همچنان زنده است.

وی ادامه داد: یک دلیل دیگر زنده بودن افکار شریعتی در بین توده مردم ، مستقل ماندن شاگردان اصیل دکتر شریعتی و طیف فکری او از انحرافات و مخاطبان خاص شریعتی است که از وی اسطوره ساخته‌اند.

شریعتی با بیان این‌که یک سری ویژگی های شریعتی منحصر به فرد است، افزود: سبک خاص ادبیاتی علی شریعتی و احساس متفاوت او در بیان آراء و نظراتش بسیار منحصر به فرد است.

وی خاطرنشان کرد: نسل جدید آگاهی های ذهنی زیادی در مقایسه با آگاهی های وجودی دارند ، در حالیکه در هم دوران های دکتر علی شریعتی آگاهی های ذهنی وجودی شده بود به عنوان مثال اگر کسی مارکسیست می شد چنان این صفت در او درونی می شد که در راه آن جانبازی می کرد.

وی با بیان این‌که شریعتی دنبال بدعت نبود، افزود: حرف درستی نیست که علی شریعتی ضد روحانی خوانده شود ، چرا که در زمان قبل از انقلاب و چه حال مخاطبان حوزوی زیادی پای صحبت‌های او می نشینند.

احسان شریعتی با بیان این‌که من نیز نقد هایی به پدرم دارم ، اضافه کرد: استفاده از واژه‌هایی که بار معنایی خاصی دارند بدون توجه به معنای اصیل آن یک نقد بسیار مهم به نوشته های مرحوم شریعتی است، برای مثال وی تعریف متفاوتی از واژه ایدئولوژی دارد که با معنای اصلی آن کاملا متفاوت است.

فرزند دکتر علی شریعتی یادآور شد: بحث های دکتر شریعتی از نظر تکنیک باید بازخوانی شود و در این صورت است که مفاهیم مدنظر وی برای مخاطبان عام و خاص روشن می شود.

  • علی مزینانی

نظرات  (۲)

سلام.جالب بود.حتما از مطالبتون استفاده میکنم
.
سلام
خوبی؟
من بدون این که وارد وبلاگ شما بشوم به شما و صدها وبلاگ دیگه دارم به سرعت نظر میدم
دوست داری آمار بازدید (بازدید نه .... بازدید کننده واقعی) و نظرات وبلاگت به طور واقعی به صورت وحشتناکی بالا بره
روشی جدید و کاملا واقعی بدون هیچ گونه تقلب که باعث افزایش آمار بازدید و نظرات وبلاگ یا سایت شما میشود

در هر ساعت 400 بازدید کننده واقعی از وبلاگ خود داشته باشید

حتما یه نگاهی بکن چون روشی متفاوت و کاملا جدید هستش و ضرر نخواهی کرد
حتما با نظراتتون ما رو در ارائه بهتر خدمات یاری کنید
منتظرم حضورت هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">