هوای سرد و بارانی پاییز نتوانست مانع برگزاری دهه ی دوم در مزینان شود :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم در مزینان به همت جمعی از پیشکسوتان و جوانان علاقمند به تعزیه خوانی در مزینان با شکوه خاصی برگزار شد
به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ هوای سرد و بارانی مزینان نتوانست مانع برگزار شدن مراسم تعزیه خوانی در مزینان شود و شهروندان مومن و معتقد مزینانی بار دیگر با حضور همه جانبه،  دهه ی دوم را با شور خاصی تا پاسی از شب برگزار نمودند.
این مراسم طبق برنامه در بیستم محرم و با استقبال  شهروندان مزینانی مقیم تهران و عزادارانی از روستاها و شهرهای مجاور برگزار شد و آئین نخل گردانی نیز علی رغم هوای بارانی تا بهشت علی (ع) و میدان قتلگاه ادامه یافت.
مراسم دهه ی دوم تکرار تعزیه خوانی روزعاشوراست که تمامی نقشها با هنرمندی جوانان تعزیه خوان اجرا می شود البته در این مراسم تنها جوانان نیستند که اجرای نقش می کنند بلکه بعضی از پیشکسوتان تعزیه خوان هم که سالهاست در مزینان شبیه خوانی می نمایند و به دلیل موروثی بودن نقشها توفیق ندارند تا در مراسم روز عاشورا هنر خود را به نمایش بگذارند در این روز حضور پر رنگی دارند .
شاهدان کویرمزینان که به دلیل مشکلات اداری نتوانست در این مراسم حضور داشته باشد  تلاش کرد تا  تصاویر مربوطه را از شهروندان مزینانی به ویژه مدیران وبلاگهای مسقر در مزینان دریافت نماید ولی تا این لحظه موفق نشده است و به همین دلیل پوشش خبری این رویداد مهم با تأخیر انجام شد و امیدواریم هرچه سریعتر همشهریان خوب مزینانی این عکسها را به دست ما برسانند تا تقدیم مخاطبان گرانمایه نماییم.
باردیگر یاد پیشکسوت این مراسم که سال گذشته درکربلای معلی و درجوار بارگاه ملکوتی اربابش حضرت حسین بن علی (ع) جان به جانان سپرد مرحوم حاج حبیب الله مزینانی حسینعلی را گرامی می داریم
زنده یاد حاج حبیب حسینعلی سالها در مراسم تعزیه خوانی تاریخی روزعاشورا نقش ابن سعد  و در دهه ی دوم نقش شمر را ایفا می نمود .

او گرچه در این دو مراسم مخالف خوان بود اما همیشه در مجالس مذهبی ذاکر اهلبیت علیهم السلام بود و بارها به عنوان مدیر کاروان زیارتی به کربلا و نجف مشرف شد و عاقبت در هشتم خرداد سال 1391 جوار حرم مولایش دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش درمیان غم واندوه خیل عظیم شهروندان مزینانی پس از تشییع در تهران و مزینان در بهشت علی (ع) زادگاهش به خک سپرده شد.



یکی از ویژگیهای اخلاقی این پیر غلام اهلبیت علیهم السلام نوع دوستی وی بود که اگر یک نفر مزینانی در پیچ و خم ادارات و یا در مشکلات مادی گرفتار می شد بی شک برای گره گشایی از کارش به سراغ او می رفت و حاج حبیب الله نیز برای حل مشکل همشهری اش کار خود را رها می کرد و به کمک او می شتافت . غیر ممکن بود در مراسم ختم همشهریان مزینانی و یا دیگر آشنایان روستاهای مجاور به ویژه غنی آبادی ها و بهمن آبادی ها حضور نداشته باشد و برای همین در روز تشییع جنازه اش خیابان اصلی پانزده متری اول افسریه برای مدتی مسدود شد و شهروندان بهمن آبادی نیز جنازه ی او را به بهمن آباد بردند و در آنجا تشییع باشکوهی برگزار کردند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۵)

  • طبیعت دوستان سبز سبزوار
  • با چند ثانیه تمرکز روی تصویر جبیر میتونیم پی به هنر بی مثال باریتعالی ببریم و سجده شکر بجا بزاریم, حالا اگه این اثر خارق العاده اوستا کریم نباشه.......؟
    علی آقا امید ما به هنرمندای شهرمون خیلی بیشتر از دیگرانه چون شما هم راهشو بلدین هم تریبونشو دارین وهم فرهیخته اید وحرفتون خریدار داره.
    لطفا با ما و توپلج ودیگر دوستداران حیات وحش هم صدا بشین و دادوهوار کنید.....بلکه صدامون اکو بشه وبرسه به گوش سنگین مسئولین زیست محیطی شهر.
    برقرار باشید.

    پاسخ ما
    باسلام و عرض ادب
    اطاعت امر شد
    سلام استاد.
    مگه میشه وب شاهدان رو نخونیم.
    من تقریبا هر روزسر میزنم وبتون.
    از حمایتتون خیلی ممنونم.
    التماس دعا
    یاعلی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    خداروشکر که یارانی همچون شما دانایان داریم
    نظر ارزشمن شما استاد بزرگوار راهگشای کار ماست
    یاحق
    آی هوار،وخزه بیایه که درن موبرن!

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    ای که چِندی دادو هوار نَمُوخُست
    این عشق الهیست ،حق لایتناهیست
    ممنون واسه زحماتی که همه تون واسه امام حسین می کشید.


    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    اجر همه با سید الشهدا (ع)
    اینم قالبه انتخاب کردی؟!
    حیف این مطالب که با این قالب نمایش داده میشه!!!

    یه نگا به این آدرس بنداز :
    http://mosabegee.mihanblog.com

    پاسخ ما
    باسلام و عرض ادب
    بضاعت ما همین است وبه نظر خیلی از دوستان قالب خوبی است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">