با حضور مسئولین بهداشت سبزوار تصویب شد؛ احداث آزمایشگاه تخصصی در مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


طی جلسه ای با حضور مسئولین مرکز بهداشت سبزوار و اعضاء شورای اسلامی و دهیاری مزینان احداث ساختمان آزمایشگاه تخصصی در مزینان به تصویب نهایی رسید .

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از خانه بهداشت مزینان ;  میر موسوی ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار  و عالمی ، ریاست گسترش شبکه بهداشت و درمان  و هیئت همراه  باحضور در مزینان در جلسه ی مسئولین  شورای اسلامی  و دهیاری شرکت کردند.

در این جلسه که امام جماعت مزینان و همچنین خسروی شاد نماینده مرحومه حاجیه خانم بتول رفیعی مزینانی حضور داشتند در خصوص استفاده بهینه و مناسب از مبلغ اهدایی این بانوی خیر مزینانی برای  ساخت آزمایشگاه و مرکز بهداشتی درمانی مجهز در مزینان بحث و تبادل نظر شد .

در ادامه سه طرح مختلف توسط رئیس شبکه بهداشت سبزوار ارائه شد و بعد از بررسی های مختلف مقرر گردید که ساختمان کنونی مرکز بهداشتی درمانی مزینان از روز پانزدهم آذر ماه یعنی ده روز دیگر تخریب و عملیات ساخت ساختمانی در حدود پانصد متر مربع با کاربرد بهداشتی درمانی و آزمایشگاه ساخته شود .

هزینه های ابتدایی این پروژه مهم از محل مبلغ اهدایی مرحومه رفیعی تأمین می شود و پس از آن  ساختمان به عنوان پروژه ی در حال ساخت معاونت بهداشتی محسوب می شود و هزینه های آن از محل اعتبارات مرکز بهداشت تأمین خواهد شد

 درادامه درخواست مهدی مزینانی آزاده رئیس  شورای اسلامی مزینان ، مبنی بر حضور پزشک دائمی در مزینان مطرح گردید که مورد موافقت و مساعدت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار قرار گرفت .
پس از پایان جلسه میهمانان از آثار باستانی و قنات مزینان و نیز مجتمع بهزیستی در حال ساخت مزینان بازدید نمودند.


مهدی مزینانی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان در گفتگوی تلفنی با شاهدان کویر مزینان اظهار داشت : پیش از این زمین مورد نیاز آزمایشگاه که متصل به بهداری است به همت دهیاری مزینان خریداری شده است و ورثه ی مرحومه رفیعی نیز همکاری خود را برای ساخت این پروژه اعلام نموده اند.

در جلسه ای که بیست و جهارم فروردین ماه سال جاری با حضورکتر نخعی رئیس مرکز بهداشت سبزوار و اعضاءشورای اسلامی و دهیار مزینان در مرکز بهداری مزینان برگزارگردیدتوافق شد که آزمایشگاه تخصصی برای بهره مندی مردم مزینان و روستاهای مجاور دایر شود و با گذشت 8 ماه از این رویداد بار دیگر جلسه ی فوق با شرکت مسئولین بهداشتی سبزوار برگزار شده است که امیدواریم این پروژه نیز با همراهی مسئولین بهداشتی شهرستان سبزوار و داورزن  و کمک مردم فهیم مزینان هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

ذکر این نکته ضروری است که پیش از انقلاب  همیشه یک نفر پزشک حاذق به طور ثابت در مرکز بهداری مزینان به طور شبانه روزی حضور داشته است اما چند سالی است که به دلایل مختلف مردم قدرشناس مزینان از نبود دکتر ثابت در این خطه ی تاریخی رنج می برند و متأسفانه این موضوع موجب مرگ عده ای از جوانان و میهمانانی شده است که برای استفاده از تعطیلات نوروزی و یا بر گزاری تعزیه سرور وسالار شهیدان به زادگاهشان مراجعت نموده اند.

امسال نیز در حالی که بیش از ده هزار نفر در مراسم روزعاشورای مزینان حضور داشتند کمبود تجهیزات اورژانسی با عنایت به آئین نخل گردانی و استفاده تعزیه خوانها از شمشیر و اسب و شتر و همچنین مراسم خیمه سوزانی به طور کامل محسوس بود و شهروندان مزینانی با مراجعه به مدیر شاهدان کویر مزینان خواستار انتقال نارضایتی خود از طریق این وب به مسئولین بودند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۲)

سلام علی آقا
از اینکه پیگیر مسئله بهداری مزینان هستید پیشاپیش تشکر میکنم
چون تو پیامهای قبلی هم گفتم یکی از مهمترین مسئله های مزینان همین است ( اورژانس و بهداری شبانه روزی )

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
امیدوارم دیگر دوستان هم برهمین عقیده باشند و باتلاش رسانه ای نگاه های مسئولین را معطوف به این مسئله کنیم
جالب بود ، خوشم اومد .. به من هم سری بزن دوست عزیز.... اگر دوست داشتی من رو لینک کن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">