به یاد پیر غلامان اهلبیت (ع)5 :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به یاد پیر غلامان اهلبیت (ع)5

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۵۷ ق.ظ

مرحوم حاج رجبعلی مزینانی خانه خودی خادم نخل

MIM_8352.jpg

مرحوم حاج رجبعلی مزینانی خانه خودی فرزند محمدعلی در سال 1316 ه. ش در مزینان و خانوده ای عاشورایی به دنیا آمد.

این پیر غلام اهلبیت علیهم السلام در کنار کار کشاورزی به خرید و فروش و تجارت در روستاهای اطراف مزینان مشغول بود و به خاطر خلق و خوی خوشش بسیاری از مردم این روستاها با وی مأنوس بودند.

وی در ایام عاشورا یکی از خادمین و سازندگان نخل عاشورا بود که به همراه جمعی از اقوام ودوستانش  در روز تاسوعا پارچه های نخل را از خانه ها جمع آوری می نمودند  و در شب عاشورا نخل را با این پارچه ها تزئین و آماده می کردند و صبح روز عاشورا نیز به همراه تعزیه خوانان و مردم عزادار مزینان در حمل آن به مزار بهمن آباد و میدان قتلگاه کمک می کرد.

حاج رجبعلی همچنین در هیئت ابوالفضلی (ع) مزینان یکی از خادمان اصلی بود که در ایام محرم و مناسبتهای دیگر کمک می نمود.

این پیر غلام اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام عاقبت در هفدهم آبان 1388ه.ش دعوت حق را لبیک گفت و در بهشت علی (ع) زادگاهش آرام گرفت.

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">