به یاد پیر غلامان اهلبیت (ع)4 :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به یاد پیر غلامان اهلبیت (ع)4

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۸:۲۳ ق.ظ

مرحوم حاج سید محسن جلالی پور مزینانی مدیر هیئت علی اکبری (ع) مزینان

حاج سید محسن جلالی پور فرزند کربلایی آقا سید جواد در سال 1325 ه. ش در کویر تاریخی مزینان و در خانواده ای متدین ، مذهبی و هیئتی پا به عرصه ی وجود گذاشت. 

اجداد او در مزینان مورد احترام و اعتماد مردم بود ه اند و همگی در هیئت حسینی و علی اکبری به خادمی اهلبیت علیهم السلام افتخار می نمود ه اند.

حاج سید محسن همیشه  جلودار و میاندار زنجیر زنان هیئت علی اکبری بود و پس از فوت مرحوم حسینی به اتفاق آراء و با پیشنهاد هیئت امنا و عزاداران به مدیریت  این هیئت انتخاب شد و به شایستگی در مدت عمر با برکتش در خدمت هیئت بود و با پیگیریهای مستمرش و کمک مالی خود و شرکایش که در خیابان پل چوبی و میدان سپاه  تهران مشغول میوه فروشی بودند بنای قدیمی هیئت را تخریب و ساختمان جدید را بنا کردند که جزو باقیات و صالحات این سید بزرگوار است.

وی گرچه از تحصیلات ابتدایی برخوردار بود اما به مطالعه ی متون تاریخی ، مذهبی و ادبی می پرداخت و به هنر و ورزش نیز علاقه ی زیادی داشت و فرزندانش را برای فراگیری کارهای هنری تشویق می نمود .

در حال حاضر دو تن از فرزندان او در رشته ی هنری سینما و موسیقی فعالیت می نمایند؛ استاد سید مصطفی جلالی پور فرزند این سید جلیل القدر در حال حاضر در رشته موسیقی تدریس می نماید و آهنگها و ترانه های سنتی زیادی با صدای او در شبکه های مختلف تلویزیونی و صدای جمهوری اسلامی  پخش شده است و دخترش سادیا جلالی پور در فیلمها و سریالهای تلویزیونی نقشهای خوبی را ایفا نموده است که از جمله کارهای هنری این برادر و خواهر می توان به تصنیف زیبای نغمه ی عشق  و ملودی خراسانی و سریال خروس اشاره کرد که اخیراً از شبکه ی جام حم ، شبکه ی یک و شبکه ی سه سیما پخش شد.

مرحوم سید محسن جلالی پور عاقبت در اثر تصادف به شدت مجروح شد و پس از مدتی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان 1388ه .ش به دیدار معبود شتافت و پیکر مطهرش پس از تشییع با شکوه در تهران و مزینان در کنار اجداد بزرگوارش در بهشت علی (ع) زادگاهش به خاک سپرده شد.

یادش گرامی باد

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">