به یاد پیر غلامان اهلبیت (ع)3 :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به یاد پیر غلامان اهلبیت (ع)3

جمعه, ۱۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳ ب.ظ


مرحوم حاج محمدعلی صانعی مزینانی خادم هیئت حسینی مزینان

مرحوم محمدعلی صانعی مزینانی فرزند عباس در سال 1304ه. ش در خانواده ای هیئتی و دوستدار واقعی اهلبیت علیهم السلام  در کویر تاریخی مزینان به دنیا آمد.

از همان کودکی بذله گو ، شوخ طبع و حاضر جواب بود هیچ گاه کسی به یاد نمی آورد که با او روبرو شده باشد و لحظه ای لبخند را برلبانش نبیند. برایش تفاوتی نداشت که مخاطبش کیست ؟ در سن کهولت با خردسالان و نوجوانان شوخی می کرد گویا اصلاٌ در این دنیا غمی ندارد هرلحظه سعی می نمود با اطرافیانش شاد باشد و این صفت به فرزندان خیر خواه و بزرگوارش نیز رسیده است و انگار وصیت پدری اشان است که با مردم به نیکی و شادابی رفتار نمایند.

این پیرغلام اهلبیت  علیهم السلام پیش از انقلاب در کنار کار کشاورزی و تأمین مخارج زندگی خانواده اش از سوی هیئت امنا به عنوان خادم هئیت متحده حسینی برگزیده شد و صادقانه بیش از چهار دهه شبانه روز در این هیئت خدمت می کرد.

دهه ی 80 حاج محمدعلی صانعی دیگر توانایی کار نداشت و به علت کهولت سن و بیماری در حالی که سعی می کرد رنج خود را پنهان نگهدارد خادمی هیئت را به دیگران واگذار نمود ولی هیچگاه از مراسم و مجالس آن جدا نشد. فرزندان او همان راه پدر را انتخاب کرده و نوکری خانه ی ائمه علیهم السلام   را افتخاری بزرگ می دانند و ضمن کمک مالی به هیئات مذهبی و امور خیریه مزینان در مهدیه ی مزینانی ها ی مقیم تهران و بیت الرقیه (س) مزینان و هیئت حسینی (ع) خادمی می نمایند.

مرحوم حاج محمدعلی صانعی مزینانی  در روز عاشورای حسینی یکی از علمدارانی بود که تا مزار و میدان عاشورا علمداری می کرد و پس از آن به عنوان سقا از عزاداران پذیرایی می نمود در حال حاضر فرزندانش این راه را ادامه می دهند و به یادش در این روز از  عاشقان حسینی  در ظهر عاشورا پذیرایی می نمایند.

سرانجام این پیر روشن ضمیر در سال 1390 ه.ش دعوت حق را لبیک گفت و برای همیشه در گلزار بهشت علی (ع) مزینان آرام گرفت .

روحش شاد


  • علی مزینانی

نظرات  (۲)

  • مهدی تاج مزینانی
  • سلام ، روحش شاد و یادش گرامی باد
    ما نیز این ایام را خدمت شما و همشهریان عزیزمان تسلیت عرض می نماییم .
    برپایی حلقه معرفت در مزینان ، یا علی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    خداوند بردرجات شما نیز بیفزاید
    یاحق
  • م.ذوالفقاری
  • خدا بیامرزدشون ...
    روحشون شاد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">