به یادپیرغلامان اهلبیت (علیهم السلام)2 :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به یادپیرغلامان اهلبیت (علیهم السلام)2

پنجشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷ ب.ظ

مرحوم حاج عباسعلی رضایی فر مزینانی

مرحوم عباسعلی رضایی فر مزینانی فرزند رضا در سال 1328 ه.ش در خانواده ای مذهبی و زحمتکش به دنیا آمد.

پدر ایشان یکی از پیرغلامان اهلبیت عصمت وطهارت است که در مراسم تعزیه خوانی روز عاشورا به همراه مرحوم حسین حسن عباس  علاوه بر اجرای نقش ساربان در تأمین شتر از روستاهای دیگر  برای این مراسم تلاش می نمود. لذا حاج عباسعلی با پیمودن راه پدر از همان ابتدا همزمان با تحصیل و کمک در کار کشاورزی در تکایا و هیئات مزینان نیز فعالیت می نمود.

وی پس از اخذ دیپلم در بانک صادرات استخدام شد و مدتها در امور اداری این بانک مشغول به کار بود و پس از بازنشستگی بیشترین وقت خود را صرف مهدیه مزینانی های مقیم تهران می کرد.

او  که در امور خیریه  و کارهای عام المنفعه پیشتاز بود و برای آبادانی مزینان و رفع مشکلات همشهریانش نیز تلاش فراوانی  می کرد همراه با شهید محمد  امین آبادی در ایام دفاع مقدس با سفر به  مزینان  و خریداری  منطقه اسدآباد تلاش و مجاهدت فراوانی نمودند تا این منطقه تبدیل به زمینهای زراعی و کشاورزی شود . 

  مرحوم عباسعلی رضایی فر در ایام محرم به عنوان صندوقدار و حسابرس هیئت علی اکبری(ع) مزینان خدمت می نمود و به خاطر این همت و سعی فراوانش  هیئت امنای مهدیه نیز امور حسابداری را به وی واگذار کردند و از این پس همزمان به عنوان یکی از اعضاء اصلی این دو هیئت در مزینان و تهران فعالیت می نمود  و براین عقیده بود که هرگاه یکی از دوستانش و یا همشهریانش فوت نماید او حتما باید شرکت داشته باشد.

این پیرغلام هیئت علی اکبری (ع) سرانجام در روز عیدسعید غدیر خم عید بزرگ ولایت و امامت در سال 1391ه.ش به دیدار حق شتافت تا در قیامت نیز از شفاعت اهلیت علیهم السلام  بهرمند شود. 

فرزندان او نیز همان راه پدر مرحومشان را ادامه می دهند و از خادمان فعال  مهدیه ی مزینانی ها و هیئت علی اکبری (ع)مزینان می باشند

در این روز همشهریان قدر شناس او به صورت گسترده در مراسم تشییع جنازه وی شرکت نمودندو پیکر مطهرش را پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری در مزینان بدرقه نمودند و درمیان غم واندوه هیئتیها در بهشت علی (ع)

زادگاهش آرام گرفت.

روحش شاد

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">