معرفی شیخ قربانعلی شریعتی مزینانی و دکتر علی مزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
                        استادحوزه:شیخ قربانعلی شریعتی مزینانی

قسمتی از زندگینامه شیخ قربانعلی شریعتی مزینانی

شیخ قربانعلی شریعتی فرزند شیخ محمود شریعتی در سال 1275 در خانواده ای مذهبی در مزینان دیده به جهان گشود . پدر وی از زهّاد عصر خویش بود ،شخصی که نماز شبش ترک نمی شد . وی علاقه زیادی به نماز جعفر طیار داشت .

مرحوم شیخ قربانعلی ابتدا در محضر پدر در مدرسه علمیه مزینان تلمّذ نمود ، سپس جهت کسب علم و دانش به مشهد مقدس عزیمت نمود و در مدرسه فاضل خان از محضر اساتیدی بزرگ همچون آیت الله کاظم دامغانی کسب فیض نمود.

ایشان در سال 1352 دار فانی را وداع نمود و به  دیار محبوب شتافت .

هم اکنون  به پاسداشت نام و یاد این عالم روحانی مدرسه ابتدایی مزینان به نام او مزیّن  شده است.



    استاددانشگاه ومولف:

 

نویسنده :محمد مزینانی
تاریخ:یکشنبه سی و یکم شهریور??? ??? 1387-11:58 ق.ظ

برگزیده زندگی نامه مرحوم دکتر علی مزینانی به نقل از کتاب یادبود

مرحوم دکتر علی مزینانی، استاد پیشکسوت علوم کتابداری و اطلاع رسانی معاصر ایران، در سال ۱۳۳۸ در تهران متولد شد. در سال ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ دیپلم ریاضی و طبیعی خود را از دبیرستان خوارزمی تهران اخذ کرد. در سال ۱۳۶۴، در رشته کارشناسی زیست شناسی دانشکده علوم دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. در سال ۱۳۶۹، در رشته کارشناسی ارشد کتابداری پزشکی با رتبه اول پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۳ فارغ التحصیل این رشته شد و تحصیل را در دوره دکتری کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد آغار کرد و در سال ۱۳۷۹ با رتبه اول، آن را به پایان رساند. ایشان دارای سوابق کاری فراوانی در نهادهای مختلف و از جمله در کتابخانه ملی ایران و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، بودند. همچنین این استاد بزرگوار دارای فعالیت های علمی ارزنده ای در حوزه تالیف و ترجمه کتاب و مقاله می باشند. به طوریکه از ایشان مقالات تالیفی و یا ترجمه ای فراوانی در نشریات معتبر و شناخته شده کتابداری و اطلاع رسانی ایران به چاپ رسیده است. از جمله مهمترین کتاب های تالیفی ایشان می توان به کتاب "کتابخانه و کتابداری" از انتشارات سمت اشاره نمود که تقریبا هر دانشجوی کتابداری با آن آشناست.

این استاد بزرگوار و پیشکسوت سرانجام در پایان شهریور ماه سال ۱۳۸۳ دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافت.

گفتنی است که کتابی با عنوان "سالها باید که ... یادنامه چهلمین روز درگذشت شادروان دکتر علی مزینانی" به کوشش پوری سلطانی و محمد کریمی زنجانی اصل، مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است که مطالعه آن برای علاقه مندان به آشنایی بیشتر با زندگی و فعالیت های علمی ارزنده ایشان، توصیه می شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

                                                               

 

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">