معرفی شهدای مزینان دررسانه ها :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

معرفی شهدای مزینان دررسانه ها

پنجشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۱:۰۷ ب.ظ
کد خبر : 16965 زمان انتشار : 14 دی 1390 11:43:00
به همت شبکه قرآن و معارف سیما/

معرفی شهیدان مزینان در پنج قاره

زندگینامه چهار تن از شهدای مزینان سبزوار از توابع استان خراسان رضوی به همت شبکه‌ی قران و معارف سیما در سراسر جهان نمایش داده می‌شود.

معرفی شهیدان مزینان در پنج قاره

به گزارش سینما خیر به نقل از دبیر کمیته روابط عمومی یادواره شاهدان کویر، با آماده شدن فیلم زندگینامه شهیدان علی شهیدی، غلامرضا عسگری، علی اکبر هاشمی، سید حسن حسینی به همت شبکه قرآن به مدت چهار روز در برنامه‌ی با شهیدان در نهضت حسینی، دلاوری‌ها و از جان گذشتگی جوانان این خطه از روز چهارشنبه چهاردهم دی ماه در ساعت 13 پخش می‌شود.

شهید علی مزینانی اولین شهید مزینان است که با حضور در مبارزات دوران انقلاب و سپس شرکت در جبهه به جمع نیروهای شهید چمران می‌پیوندد و پس از مدتی به شهادت می‌رسد. دو برادر بزرگوار او نیز محمد و حسین و پسرعموهایش مهدی و یدالله در طول دوران دفاع مقدس به شهادت می‌رسند و بنا به پیشنهاد بسیجیان و روحانیون محل این خانواده به عنوان شهیدی معرفی می‌شود.

شهید غلامرضا عسگری سرباز فداکاری است که از خانواده‌ای زحمت کش و کشاورز در کسوت سربازی به جبهه اعزام می‌شود و در سال 61 در جبهه سومار به شهادت می‌رسد از خصوصیت‌های بارز او می‌توان به حضور مداوم در هیاتهای عزاداری اشاره کرد که در ماه محرم از تهران به مزینان می‌رفت و همزمان در دو هیات ابولفضلی و علی اکبری فعالیت می‌کرد.

شهید علی اکبر مزینان هاشمی از نوجوانی وارد بسیج می‌شود. سپس در سپاه استخدام می‌شود و به عنوان مربی «ش م ر» در پادگان شهید هاشمی نژاد منطقه مزدوران سرخس مشغول به کار می‌شود. او دوره بهیاری را با موفقیت پشت سر می‌گذارد و با اصرار و پافشاری زیاد به جبهه می‌رود و به عنوان فرمانده‌ی گروهان در یکی از گردانهای لشگر پنج نصر خراسان با دشمن بعثی مبارزه می‌کند و در عملیات کربلای پنج به شهادت می‌رسد.

شهید سید حسن حسینی، در سن نوجومانی با شرکت در مسابقات قرآنی و حدیث در سطح استان و در مسابقات دانش آموزی کنتوری می‌درخشد او پس از شهادت برادرانش سید محمد و سیدت حسین درحالی که از نظر سنی برای اعزام به جبهه مشکل دارد با دست کاری در شناسنامه در عملیات والفجر 8 شرکت می‌کند و به شهادت می‌رسد. علاوه بر دو برادر، پسرعموی‌ سید علی نیز در جبهه به شهادت می‌رسد و پدرش نیز پس از بارها حضور در جنگ مصدوم شیمیایی می‌شود و هم اکنون در بیمارستان سبزوار بستری است.

این گزارش می‌افزاید: با عنایت به توافق شبکه قرآن و معارف سیما فیلم پانزده دقیقه‌ای دیگر حاوی پیام تمامی خانواده معزز شهدای مزینان در حال ساخت است که به زودی از این شبکه پخش می‌شود

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">