دومین یادواره شهدای مزینان برگزارشد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

دومین یادواره شهدای مزینان برگزارشد

سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۰، ۰۷:۰۴ ب.ظ
دومین یادواره شاهدان کویر مزینان برگزار شد

سرویس: فرهنگ و حماسه
1390/11/03
01-23-2012
11:31:48
9011-00823: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و حماسه

همزمان با ایام سوگواری دهه آخر صفر، دومین یادواره 56 شهید و بزرگداشت رزمندگان و ایثارگران «مزینان» سبزوار برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این یادواره با عنوان «شاهدان کویر مزینان» و با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خانواده‌های شهداء و بیش از سه هزار نفر از مردم مزینان، در هیأت حسینی (ع) مزینان برگزار شد.

مهندس نوذری مدیرعامل نفت پارس و وزیر اسبق وزارت نفت در این مراسم ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: در این سفر دو زیارت نصیب ما شد. یکی زیارت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا (ع) و دیگری زیارت شهدا و خانواده‌ها معظم شهدای مزینان. انسان در مقابل خیل عظیم شهدای این روستا سر تعظیم فرود می‌آورد. حضور جوانان مزینانی در جبهه‌ها ناشی از تدین و اعتقاد قبلی مردم این دیار به انقلاب و رهبری است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام راحل (ره) به پیروزی رسید. از ابتدای انقلاب معلوم بود که این نهضت یک نهضت فراگیر است و امروز آثارش را می‌بینیم. از همان ابتدای انقلاب، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار شروع شد. یکی از این حرکت‌های شوم تحمیل جنگ بود که هشت سال ملت ما را درگیر جنگی نابرابر کردند. همه مستکبرین با تمام قدرت صدام را تجهیز کردند که انقلاب را متوقف و آسیب جدی به آن وارد کنند ولی نقش امام و ملت چنان صحنه جنگ را تغییر داد که بعد از مدت کوتاهی به یک فرصت برای پیام انقلاب و نشان دادن مقاومت و استقامت ملت ایران به جهانیان تبدیل شد.

مهندس نوذری ادامه داد: پیروزی‌های جنگ ناشی از حضور عاشقانه جوانان ما در جبهه‌های جنگ بود. پشتیبانی مردم از جبهه‌های جنگ امروز یک تصویر روشن‌تری از پیام مقام معظم رهبری را بیان می‌کند که اگر مقاومت کنیم باز هم پیروزیم. دشمن امروز یک جبهه‌ جدیدی را در ابعاد مختلف باز کرده است که از جمله آنها، بحث تحریم و تهاجم فرهنگی و تحریم‌های مختلف اقتصادی است که از سوی غرب شروع شده و بعضی از همسایگان جنوبی ما نیز به آن دامن می‌زنند. وقتی گذشته‌ انقلاب و تاریخ دفاع مقدس را ورق می‌زنیم و شرایطی را که در جنگ به ما تحمیل کردند می‌بینیم، مشخص می‌شود که همه تلاش‌های دشمن برای متوقف انقلاب کردن انقلاب اسلامی بود.

وی تصریح کرد: بیداری اسلامی در کشورهای عربی پیام‌ انقلاب و صدور انقلاب است و این شجره خون شهداست. امروز آثار و برکات خون شهدا در کشورهایی دیده می‌شود که با همان شعارهایی که جوانان ما در انقلاب و جنگ می‌گفتند حرکت‌ها می‌کنند.

مهندس نوذری درباره برگزاری یادواره‌های شهداء نیز گفت: امروز در جای‌جای کشور ما یاد و خاطره امام و شهداء با برگزاری چنین یادواره‌هایی برقرار است و این پیام را می‌رساند که شهداء زنده‌اند و در نزد خدای خود روزی می‌خورند.

در پایان این یادواره، از 56 خانواده شهید، 70 رزمنده‌ بسیجی، 20 نفر از جانبازان و سه آزاده مزینانی به همت پایگاه بسیج شهدای برادران و بسیج کوثر خواهران تجلیل به عمل آمد.

دهستان مزینان در 75 کیلومتری شهرستان سبزوار و در ابتدای دروازه ورودی استان خراسان رضوی قرار دارد که دارای 48 پارچه آبادی و روستا است.

این روستا که از قدمت تاریخی طولانی در ایران برخوردار است در ادوار مختلف مرکز توجه دانشمندان، اندیشمندان، سیاحان و افراد حکومتی بوده است.

استادمحمدتقی شریعتی مزینانی و فرزند انقلابی‌اش دکتر علی شریعتی در قبل از انقلاب دو نفر از شخصیت‌های ممتازی هستند که سال‌ها بر علیه رژیم پهلوی مبارزه کردند و خدمت زیادی به نهضت نوپای انقلاب اسلامی کردند و بسیاری از جوانان با حضور در مجالس سخنرانی‌های این دو بزرگوار به صف انقلابیون پیوسند.

در دوران دفاع مقدس، مزینان حضور جاودانه‌ای داشت. یاد اعزام دسته جمعی و گروهی جوانان و نوجوانان این خطه به جبهه‌های نور علیه ظلمت و تشییع باشکوه پیکر پاک شهداء همیشه در یاد و خاطره‌ی مزینانی‌ها می‌درخشد.

انتهای پیام

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">