چندی است که مغرضان ودشمنان اهلبیت(ع) با شبهه آفرینی و تشکیک در باورهای شیعه سعی نمود ه اند تا با مشغول کردن ذهن جوانان به آنچه که آنها از طفولیت آموخته اند اسلام را دین خرافه گری وخرافه پرستی معرفی نمایند و در این میان با حمله به بسیاری از باورهای دینی ومذهبی در کتب ، سایت و ساختن پیا مک و ارسال آن به میلیونها انسان که با کمترین هزینه اتفاق می افتد و دستگاههای اجرایی وامنیتی در سکوتی مرگبار فرو رفته اند و گویی بنا ندارند تا با این شیوه مقابله نمایند و باز جای بسی تاسف است که در تمامی محافل صحبت از جنگ نرم است اما چگونگی مقابله با آن در پرده ای از ابهام است
به راحتی ؛ شریعتی وبعد از آن جنتی ، ودیگر شخصیتهای دولتی ودینی واکنون شهدا ،رزمندگان و با گستاخی عزاداری سرور و سالار شهیدان در پیامکها به سخره گرقته می شوند وما نیز خوذمان با دست خودمان آن را برای اقوام ودوستان می فرستیم ومجانی نقشه ی دشمن عملی می شود و میلیون میلون آدم در سرتاسر دنیا آن را دریافت می کنند . آن وقت سیستم پلیسی افتاده دنبال جمع کردن دیش ماهواره و ارسال پارازیت بر روی جسم هزاران انسان بی گناه!
نمی دانم چرا ما نمی توانیم مقابله به مثل کنیم و از همین شیوه برعلیه خودشان استفاده نمی کنیم ؟! چرا با آنکه میلیاردها تومان خرج مسائل فرهنگی می شود؛ با کارهای سطحی گاهی در حد انتشار یک صفحه ی بی محتوا و بدشکل که هر کس آن را می بیند فکر می کندکاغذ تبلیغاتی رستواران وآرایشگاه و... است ، بسنده می کنیم و به خیال خودمان دیگر تکلیف ادا شده و بعد هم بیلان کار می گردد و به بالا دستی گزارش می دهیم تا تشویقی هم دریافت نماییم!!
چرا متولیان فرهنگی ما نمی خواهند با ایجاد شبکه های مختلف وبا عناوین مذهبی در ماهواره حضور داشته باشند! چرا تلاش می شود که فقط جلوی پخش کانالها را بگیرند آن هم با این همه فناوری که در اختیار جوانان قرار گرفته که با شکستن فیلتر به سایتها و شبکه ها دسترسی پیدا می کنند! چرا نمی خواهید باور کنید که که الآن درعصر علم و فناوری وتکنولوِی وماشین هستیم ! شما بیایید آنقدر جاذبه بیافرینید تا فرزندان ما رغبت نکنند به سمت داشته های آنها بروند. بیایید اینترنت و ماهواره وتلویزیون را با هنیرمندی و با تربیت واستفاده از هنرمندان واندیشمندان متعهد دراختیار بگیرید . نه آنکه با کبکبه ودبدبه به خانه های مردم حمله کنید و یک حلب را از پشت بام بردارید وببرید آقا یکی آمار بدهد تا به حال چندتا دیش وریسور جمع کردید الآن چند هزار دیش بر روی پشت با مهاست؟!
اما همه ی این دلنوشته را گفتم و دق دلم را برسر متولیان فرهنگی خالی کردم تا بگویم هرچند دشمن به خیال خام خود سعی می کند تا جوانان ما را از شناخت حسین (ع) و آل رسول الله (ص) دور نماید اما هستند جوانانی ودلسوزانی که با قلم شیوایشان این نقشه ی شوم آنان را نقش بر آب سازند . نمی دانم شنیده اید که وهابیت ، قبل از محرم به بهانه ی اینکه امام حسین (ع) دختری به نام حضرت رقیه (س) نداشته است چه هجمه هایی وارد کرد و بی شرمانه تلاش کردند تا حرم نورانی این سه ساله ی امام حسین (ع) را منفجر نمایند اما به مدد وجود عالمان و مراجع همیشه بیدار تشیع این ترفند آنها نیز خنثی شد و دراین میان فرزندان مزینانی نیز در فضای مجازی همچون وبلاگ اسلام دین حق واکنون افلاکیان با قلم توانایشان سعی می نمایند تا مکتب تشیع وامام شناسی را ترویج نمایند.
مزینانی درهر کجا که باشد قلمش را بر زمین نمی گذار د . دانایی و علم و اندیشه اینها کلماتی است که با نام مزینان پیوند خورده ومزینانیان را به فهم ودانستن می شناسندو شاهدان کویر مزینان نیز مفتخر است تا با انتشار و معرفی آثار همراهانش ؛ مزینان ومزینانی را همچنان که دردنیا شناخته شده است به نیکی معرفی نماید و با همین نگاه مطلب زیر را که به قلم توانای علی رضا تاج مزینانی نگاشته شده است و در وبلاگ شخصی وی با نام افلاکیان 0098 در باره شناخت بیشتر حضرت رقیه خاتون (س) منتشر شده است در ایام سالروز شهادت جانگداز آن حضرت تقدیم نماید.
نام اصلی حضرت رقیه چه بود؟
نویسنده : علی رضا تاج مزینانی
بر اساس نظر مشهور علما، امام حسین علیهالسلام صاحب سه فرزند دختر به نامهای سکینه، فاطمه و زینب بودهاند.
*سکینه
مادر ایشان رباب بنت امرئی القیس است سن ایشان در کربلا سیزده سال بوده،
نام اصلی ایشان آمنه یا ُأُمَیْمَه بوده و مادرش او را سکینه لقب داده و
بعدها به عقد مصعب بن زبیر در آمد و از او دختری متولد شد و نام مادرش رباب
را بر او گذاشت.
*فاطمه
در
کربلا سی ساله(1) بوده، فاطمه و سکینه هردو در سال یکصد و هفده هجری قمری
در مدینه وفات کردند و در بقیع به خاک سپرده شدند. مادر فاطمه بنتالحسین
،أماسحاق دختر طلحة بن عبیدالله بن عثمان تیمی است و شوهر فاطمه، حسن
مثنّی فرزند امام حسن علیه السلام است که مجروح شد و میان کشتگان افتاد،
وقتی آمدند سر کشتگان را از بدن جدا کنند و شهدا را غارت کنند، دیدند نفس
میکشد او را به میان فامیل مادری اش بردند و فامیل او را نزد عبیدالله
لعین شفاعت کردند، او هم پذیرفت؛ لذا حسن مثنی را فامیل مادری او در کوفه
معالجه کردند و بهبود یافت و پس از آن خداوند از فاطمه سه فرزند به او داد.
*زینب
یکی
دیگراز دختران امام حسین علیه السلام، زینب نام دارد که در سال 57 هجری
قمری در مدینه به دنیا آمد و در کربلا چهارساله بود و در خرابه شام در
کنار سر بریده پدر وفات نمود، همانجا به خاک سپرده شد و خرابه شام امروزه
به صحن و سرای ایشان تبدیل شده، این طفل 4 ساله مشهور به رقیّه است. مادر
ایشان أماسحاق دختر طلحة بن عبیدالله بن عثمان تیمی است، بنابراین با
فاطمه، دیگر دختر سید الشهدا علیه السلام از یک مادر بودهاند. أماسحاق
همسر امام حسن مجتبی علیه السلام بوده و پس از وفات آن حضرت به عقد امام
حسین علیه السلام درآمده که حاصل آن دو دختر به نامهای فاطمه و زینب
(رقیه) بوده است.
رقیّه
در لسان عرب حجاز، به معنی دختر کوچک و برگرفته از رقیق ونازک است؛ زیرا
طفل نازک و رقیق است؛ سیف بن عمیره از اصحاب امام جعفر صادق علیه السلام
قصیده ای در رثای سید الشهدا علیه السلام و مصائب دختران امام حسین علیه
السلام سروده و در این قصیده دو بار از رقیّه علیها السلام نام برده است
؛ یک بار در این مصرع :
و رقیّه رقّ الحسود لضعفها
(رقیه ای که دشمن بر ضعف و کودکی او رقت نمود) و منظور از کلمه ضعف یعنی ناتوانی کودک است و در بیت دیگر گفته:
و لاُمّ کلثوم یجد جدیدها
لثم عقیب دموعها لم یکرر
لم انسها وسکینة و رقیّة
یبکینه بتحسّر و تزفّر (2)
ضمیر
لم انسها به ام کلثوم بر می گردد که در بیت قبلی ذکر شده و در لغت گفته
اند: واژه «رقه» درباره جسمی به کار میرود که نرم و لطیف است، میگویند:
ثوبٌ رقیق( لباس نرم ولطیف )؛ نقطه مقابل آن ثوبٌ صفیق( لباس خشن وزمخت
)است.
همچنین شاعر عرب گفته : لم تلق فی عظمها وهنا ولا رققا؟ (نمی بینی در استخوان او سستی ونازکی وجود دارد).(3)
پس رقیّه صفت است ودر اینجا مصغّر رقه است وتصغیر نشانه تانیث است یعنی دختر کوچولو.
بنابراین رقیه در اینجا به معنی صفت به کار برده شده ونام این دختر زینب بوده است.
البته بعضی همین صفت را نام دختر می گذارند ،چنانچه در اولاد امیر المؤمنین علیه السلام نام رقیّه وجود دارد.
*رقیه دختر امام حسین(ع)بود
از
اینجا شبههای مطرح شده که آیا برای امام حسین علیه السلام دختری به نام
رقیه ذکر نشده است و در خصوص وجود مقدسه حضرت «رقیه» علیها السلام در شام
تشکیک نمودهاند.
پاسخ
این است؛ نام اصلی این دختر «زینب» است و رقیّه نام او نیست، بلکه رقیه به
معنای دختر کوچک است (که لقب آن حضرت بوده) زیرا این دختر در هنگام وفات
تقریباً چهارساله بوده لذا به ایشان «رقیه» که به معنای دختر کوچک است گفته
شده نام اصلیاش زینب است و در اولاد امام حسین علیه السلام نام زینب ذکر
شده است
برای
تحقیق بیشتر به منتهیالامال و کشفالغمۀ و مناقب ابنشهر آشوب و
تاریخالأئمۀ ابن ابیالثلج بغدادی و موالیدالأئمۀ و وفیاتهم تالیف ابن
ابیالخشاب و کتابهای دیگر که نام زینب بنتالحسین را ذکر کرده مراجعه شود.
1.مقتل الحسین مرحوم مقرم،خطبة فاطمه بنت الحسین
2. المنتخب للطریحی ج2
3.العین ج5 ،مادة رقّ
منبع : افلکیان0098 http://aflakian0098.blogfa.com/post/17