بایگانی آذر ۱۴۰۰ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۷
آذر
۰۰

✍️بحث بیمه خبرنگاران و اجرای قانون سخت و زیان آور بودن حرفه ای آنها، همواره از مطالبات اهالی رسانه طی این سالها بوده است. اگرچه مسئولان طی این سال ها وعده هایی را برای حل این مشکلات به اهالی رسانه داده اند، اما گویا طی دو سال اخیر، اصحاب رسانه با مسائل زیادی در حوزه بیمه تامین اجتماعی روبرو شده اند که در ادامه علاوه بر ذکر این مسائل به بیان مطالبات آنان از سازمان تامین اجتماعی می پردازیم.

🔹علی مزینانی مدیر مسوول روزنامه «هفت صبح» مهم ترین مسأله این روزهای رسانه ها در حوزه تامین اجتماعی را بحث «بازنشستگی خبرنگاران پیش از موعد» عنوان می کند و خواستار بازنگری در فرایندهای این مسأله است. او معتقد است با توجه به زمان بر بودن این مسأله از یک طرف و بیمه نشدن بسیاری از خبرنگاران با وجود فعالیت رسانه ای، موانع زیادی برای بازنشستگی پیش از موعد برایشان به وجود می آورد.

🔹مزینانی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلاتی که اهالی رسانه در حوزه تامین اجتماعی دارند، جدا از دغدغه های دیگر کارفرماها در صنوف مختلف نیست، به شفقنا رسانه توضیح می دهد: یکی از مسائل مهم در این حوزه بحث بازنشستگی خبرنگاران و قرار گرفتن این حرفه در رده شغل های سخت است.

🔹او با اشاره به تجربه یکی از همکاران قدیمی خود روایت می کند: یکی از همکاران ما درگیر بحث بازنشستگی پیش از موعد بود و به دلیل ماهیت کاری رسانه ای، این شخص چندین بار حال یا به اجبار یا به توافق، محل کار خود را عوض کرده بود و در مدت بیست سال فعالیت کاری، حداقل بیست عنوان کارفرما داشت و بیمه او پرداخت شده بود.

🔹مزینانی ادامه می دهد: طبق مراحلی که  برای بازنشستگی پیش از موعد طی می کرد، باید از تمام آن رسانه هایی که کار کرده بود، نامه می گرفت تا ثابت کند که به عنوان خبرنگار مشغول به کار بوده است. همین مسأله برایش بسیار زمان بر بود و حدود ۶ ماه زمان برد که مدارکش آماده شود. به خاطر همین مسائل و زمان بر بودن قضیه، فکر می کنم آن همکارم از قید چنین مسأله ای گذشتند و منتظر شدند که از نظر سنی بازنشسته شوند.

🔹او با بیان اینکه مهم ترین مسأله رسانه ها در حال حاضر می تواند «بازنشستگی پیش از موعد» باشد، می گوید: به نظرم چنین روندی نیاز به بازنگری در فرایندها دارد. چرا که با توجه به ماهیت کار رسانه ای، امکان دارد نشانه ای از آن رسانه نباشد و یا آن صاحب امتیاز در دسترس نباشد تا نامه ای از او گرفته شود.

🔹مزینانی در پایان به خاطر بیمه نشدن بسیاری از خبرنگاران و تبعات این مسأله در بحث «بازنشستگی پیش از موعد» بیان می کند: همچنین از دیگر مشکلات روزنامه نگاران در این مسأله، پرداخت نکردن بیمه از سوی مدیر رسانه هاست که با وجود فعالیت زیاد، چون بیمه ای پرداخت نشده و جزو سوابق آن خبرنگار به حساب نیامده، عملا موانع زیادی در «بازنشستگی پیش از موعد» برایش به وجود می آید.

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۷
آذر
۰۰

👤دکتر مائده مزینانی(نایب)، تحلیلگر بازار معدن و صنایع معدنی در گفت‌وگو با صدای بورس:

🔸روز به روز شرایط رقابت برای صنایع معدنی و فولادی سخت‌تر می‌شود. در سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران، تمرکز سیاست‌ها بر مزیت دسترسی آسان به سنگ آهن ارزان و منابع انرژی ارزان است؛ هر ۲ این مزیت‌ها اکنون در حال از بین رفتن است.

🔸به دلیل سردی هوا توزیع گاز شرکت‌های فولادی قطع شده است. پیش‌تر نیز در تابستان صنایع به دلیل اخلال در جریان برق مجبور شدند تولید خود را کاهش دهند.

🔸متاسفانه دستورالعمل و قوانین خلق الساعه علاوه بر مشکل انرژی، ضربه‌های بسیار مهلکی به بدنه اصلی مزیت رقابتی این صنعت وارد کرده است و شرایط را برای حضور مستمر شرکت‌های فولادی در بازار جهانی دشوار می‌کند.
اینکه چه میزان از هزینه‌های تمام شده شرکت‌های فولادی را انرژی در بر می‌گیرد، در سودآوری شرکت‌ها تاثیر دارد.

🔸میزان عرضه فولاد ایران با قیمت‌های رقابتی آن هم در زمانی که فولاد سازان ما با شرایط تحریمی و نابرابر با سایر رقبا قرار ندارند شرایط صادرات را با چالش مواجه می‌کنند.

🔸مهمترین مسئله این است که در بازار جهانی خریداران به حضور مستمر شرکت‌های تامین کننده حساس هستند و یافتن مشتری جدید برای فولاد ساز ایرانی در شرایط تحریم کار بسیار دشواری است.

🔸وقتی خریداران در مورد زمان تحویل کالا مطمئن نباشند، استقبال از کالای ایرانی کمتر می‌شود. تجربه قطعی برق در تابستان باعث شد بسیاری از شرکت های ایرانی نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

🔸اولویت بازار داخلی بر بازار جهانی، فشار را بر تولیدکننده ایرانی ایجاد کرده است. این اولویت بندی باعث می‌شود زمانی که عرضه محصولات در بازار جهانی ارز آور است، به دلیل عدم دسترسی به انرژی منابع ارزی را از دست بدهیم.
 

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۵
آذر
۰۰

 

دکتر عباس مزینانی مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره برگزاری پویش «حرف و گفت» با عنوان «رابطه خانوادگی سالم» توضیح داد و گفت: این پویش به‌طور مشترک با صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و دفتر سلامت روانی و اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از یکم تا هفتم آذر 1400 برگزار خواهد شد.

 به گزارش مفدا تهران، معاونت بهداشت، دکتر مزینانی با اشاره به این موضوع که خانواده جایگاه امن و آرامی برای افراد و مکانی برای رشد و تربیت نسل‌های آینده است و ارتباطات سالم و مناسب در جامعه تاثیر گرفته از مناسبات متعادل و متوازن در خانواده به وجود می‌آید، افزود: نامناسب بودن روابط خانوادگی می‌تواند خود را به‌صورت‌های عدم همدلی میان اعضای خانواده، نزاع و خشونت، روشن نبودن مرزها میان افراد و نداشتن مهارت‌های کافی برای حل تعارض و روابط مؤثر منجر به عدم عملکرد خانواده به‌عنوان یک واحد اجتماعی می‌شود و نامناسب بودن روابط خانوادگی منجر به جدایی بین اعضای خانواده به شکل‌های مختلف آن از جدایی عاطفی و فاصله گرفتن روانی تا جدایی فیزیکی خواهد شد.
وی بیان داشت: خشونت در درون کانون خانواده نتیجه عدم وجود یک ساختار قانونمند و روابط ساختارمند بین اعضای آن است. به‌هرحال ما شاهد تحول در خانواده‌ها هستیم و فضایی که درگذشته پدر تعیین‌کننده بود به‌مرور در برخی شهرها تغییر کرده است و انتخاب‌های افراد مختلف ازجمله مادر و فرزندان دارای اهمیت شده است. وقتی قرار است نظام تصمیم‌گیری در خانواده سیال باشد و همه جای خودشان را داشته باشند، نیازمند عنصری چون گفتگو هستیم که افراد بتوانند حرفشان را بزنند و درباره مسائل مختلف صحبت کنند بنابراین می‌توانیم خشونت‌های اجتماعی و خشونت‌های درون خانواده را تا حدی مسئول شکل نگرفتن فرایند گفت‌وگو بدانیم.
دکتر مزینانی در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام پاندمی کرونا، به دلیل ایجاد فشارهای اقتصادی، فشارهای روانی، متفاوت شدن تعاملات و ارتباطات مردم جامعه و به‌طورکلی تحولات اجتماعی ایجادشده، بعضا ذائقه مردم و انتظاراتشان از خود، اطرافیان، دنیا و آینده به نحوی تغییر کرده است که افراد از خواستگاه و ریشه اصلی خود یعنی خانواده دور شده و در مقابل به ارتباطات غیر خانوادگی معیوب روی آورده‌اند. نام این پویش که برای معرفی روابط اجتماعی سالم است مدل انتخاب‌شده پاسخی به نیاز اجتماعی حال حاضر کشور یعنی وضعیت خانواده و وضعیت اختلال در ارتباط در بخش‌های مختلف جامعه به‌ویژه در آن است و پویش مذکور می‌کوشد دانش و آگاهی عموم مردم را درزمینه نقش مهارت‌های ارتباطی سالم و مؤثر در روابط خانوادگی، بین زوجین و همچنین بین والدین و فرزندان بهبود بخشد و شوق جامعه را برای آموختن در این مورد افزایش دهد.

دکتر مزینانی عناوین پویش روابط خانوادگی سالم را برشمرد و گفت:  خانواده گفت‌وگو محور: هم بگوییم هم بشنویم /خانواده خشونت پرهیز: اختلافات را حل کنیم/خانواده ساختارمند: جایگاه خود را در خانواده بیابیم /خانواده حمایت گر: نردبان رشد یکدیگر شویم /خانواده همدل: همدیگر را درک کنیم./خانواده همراه: همیشه کنار یکدیگر باشیم /اوقاتی برای خانواده: با یکدیگر وقت بگذرانیم؛ عناوین پویش هستند.
این پویش را می‌توانید با هشتک‌های #حرف گفت، گفت‌وگو به‌جای خشونت و گفت‌وشنود در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی