چه کسی مسئول است؛ خطر طاعون مردم مزینان و غنی آباد را تهدید می کند!+ عکس :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تصاویر را که دیدید و امیدوارم مسئولین مربوطه هم ببینند . نه اشتباه نکنید ! قصد نداریم اثر هنری یک عکاس خوش ذوق مزینانی را و یا یک منطقه ی خوش آب و هوای کویری و یا شکل و شمایل گوسفندان خوش بر و رو را برایتان نمایش بدهیم. اجازه بفرمایید یک خاطره از همین مکان برایتان بگویم و بعد برویم سر اصل مطلب...

عید همین امسال بود یعنی فروردین 1392 و با عیال مربوطه و فرزندانم  به سمت صحرای شمال شرقی مزینان  و نزدیک منطقه ی اسد آباد برای پیدا کردن قورسک (قارچ) رفتیم که معمولاً در این ایام،  کویر مزینان پر از این قارچ های خوشمزه است و مزینانی هایی که از تهران به زادگاهشان آمده اند مثل خود ما به دنبال یافتن این قارچ ها راهی کویر و صحرا های مختلف مزینان می شوند ما هم به تشویق سرکار علیه، بانوی مکرمه ،عیال مربوطه یک روز آفتابی دست بچه ها را گرفتیم و سوار پیکان کمری خودمان شدیم و زدیم به صحرا تا هم رانندگی یاد بچه ها بدهیم و هم از هوای پاک کویر لذت ببریم و هم در این پشت قلعه کمی هم قورسک پیدا کنیم .

درست نزدیک  موتور آب سعید خان که این بیابان را آباد کرد و خودش از مزینان رفت و دیگران از آن بهره می برند ماشین را متوقف کردیم و به سمت دقّی ها که (زمین های بایر و صاف) هستند حرکت کردیم ؛ برای یافتن قارچ از همدیگر جدا شدیم و هریک در  گوشه ای به جستجو پرداختیم.

خب ، حاج خانم  و بچه ها که مثل ما دهاتی نیستند تا منطقه قارچی را بشناسند و طفلکی ها هرچه گشتند چیزی نیافتند و زمین را الکی شخم می زدند اما این روستا زاده ی کاربلد چندین  قورسک چاق و چله یافت و برای خوردن آن بچه ها را صدا زدم در گوشه ای از این بیابان زیبا نشستیم و شروع کردیم به خوردن که ناگهان دیدم در چند قدمی ما از زیر زمین آب می جوشد اول فکر کردم شاید قبل از اینکه ما به مزینان بیایم باران آمده و این آب در داخل گودال مانده است اما وقتی زلالی آن را دیدم و احساس کردم آب در جریان است به شوخی به  عیال گفتم: شاید معجزه ی حضرت اسماعیل (ع) و هاجر اینجا رخ داده و اکنون از رد پای یکی از این فرزندان ما خدا برایمان آب  فرستاده ، اما بعد در حیرت آن ماندم و به مزینان برگشتیم و جریان را برای اقوام تعریف کردم و همگی متعجب شدند و بعضی می گفتند :شاید خیالاتی شده اید و سراب دیده اید و بعضی اصلاً باورنکردند و به همین خاطر جویای داستان شدم و یکی از مسئولین مزینانی برایم توضیح داد که شما درست دیده اید و آن معجزه هم رخ نداده بلکه ترکیدگی لوله ی آب غنی آبادی هاست که از آن منطقه می گذرد.

از این ماجرا ده ماه گذشته است و اخیراً یکی از دوستان خوش ذوق مزینانی وقتی می بیند این مشکل بر طرف نشده و سلامت مردم در خطر است و احتمال وقوع فاجعه ی شیوع بیماری طاعون و یا وبا وجود دارد  احساس مسئولیت می کند و عکسهای فوق را آماده می نماید و با توضیحی برای شاهدان کویرمزینان  ارسال نموده است تا شاید مسئولین محترم که تا کنون بی تفاوت از آن گذشته اند فکری نمایند .

و اما اصل مشکل را از زبان این مزینانی غیرتمند که نخواسته نامش فاش شود را در ادامه بخوانید:

سلام علی آقا لطفا هیچ اسم و نشونی از فرستنده و بنده نبرین و فقط به عنوان درد دل یک مزینانی بنویسید و قید کنین که کدوم نهاد باید پاسخگو باشه . اداره آب و فاضلاب ، شوراهای منطقه یا ...!
فکر کنم فقط با سر و صدای اینترنتی این مشکل بزرگ حل بشه .
 اصل مشکل : لوله انتقال آب آشامیدنی به روستاهای غنی آباد و کلاته مزینان . مدتی است مدام دچار ترکیدگی میشه . چندین بار تعمیر شده ولی فایده نداره و فقط یه نصف روز آب نمیزنه . از آب سطح زمین احشام استفاده می کنند و وقتی آب قطع میشه خدا میدونه چی وارد لوله آب میشه ... داخل کوچه های مزینان هم پر از ترکیدگی است که هزینه تعمیر این ترکیدگی ها تا الان چند برابر هزینه تعویض اونا شده ولی فایده نداره . واقعا مردم چه گناهی دارن ؟
  • علی مزینانی

نظرات  (۹)

سلام ، ما تو دین اسلام شنیدیم که می گن حتی وضو که می خواین بگیرین با یه لیوان آب بگیرین که اسراف نشه ، حالا واقعا این همون آب آشامیدنی که تو دین اسلام گفته شده اسراف نکنین ؟!!!!!!!!!

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
آری همشهری عزیز این همان دین اسلام است
مدیریت محترم شاهدان کویر خیلی ازتون ممنونم که زحمت کشیدین و این خبر رو کار کردین ، اما به عنوان کسی که میدونم خیلی نسبت به مردم منطقه تون حساسین ازتون درخواست می کنم تا به ثمر ننشستن و حل نشدن این مشکل ، دست نکشید . متشکر از لطفتون .

پاسخ ما
باسلام و عرض ادب
ضمن تشکر از حضور شما گرانمایه در شاهدان کویرمزینان
؛ امیدواریم دوستان رسانه ای شهرستانهای داورزن و سبزوار به جز سلام سربدار ی ها که نسبت به این خبر کمتر توجه کرده اند ما را همراهی نمایند چون از قدیم گفته اند یک دست صدا ندارد
سلام خوبی
میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به شما تبریک عرض می کنم
انشاالله به حق این عزیزان همیشه سالم و سلامت باشید

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
عیدتان مبارک بچه شیعه
علی جان پس مهدی تاج چکار می کنه؟شورای مزینان و غنی آباد چه کاره اند؟آیا اگر ما خودمان در این ارتباط کاری نکنیم دیگران دلشان به حال ما خواهد سوخت؟

پاسخ ما
باسلام وعرض ادب
نمی دانم شاید البته آنچه به جایی نرسد فریاد است و حاج مهدی هم تلاش خود را می کند شما هم با ما همراه شوید
  • قاســـ♥ــم
  • درود بر شما...
    شما نیز با نهایت افتخار لینک شدید...

    عزت مستدام
    یاعلی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    علی (ع) یارتان
  • قاسم ملا
  • سلام استاد
    به به لذت بردم این لوله ها بهانه ای شدند تا ما نیز در عالم خیال به کویر برویم و علاوه بر جمع کردن قورسک علیرغم توصیه ها ی اطرافیان بطور موقت هم که شده بهداشت را نادیده بگیرم و با خوردن شسته و نشسته قارچ دلی از عزا در بیاوریم البته طرز نگارش و بازتاب استادانه شما و ارتباط دادن قارچ و ترکیدگی لوله و هشدار و نقل خاطره به زیبایی موضوع کمک کرده.

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    نظر لطف شماست
    سلام برکویر....................................
  • مهدی تاج مزینانی
  • سلام مثل همیشه خوش ذوق و با سلیقه ، دستمریزاد . واقعا باید دید چه کسی مسئوله ؟موفق باشین ، یا علی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    شما یاران نیز در این جریان مسئول هستید بهداشت مزینان نباید ساکت بنشیند پس تا به این مرکز نرسیده ام رسیدگی فرمایید
    سلام دوست عزیز
    یکی دیگه از شبهات ولایت گریزان پاسخ داده شد!
    اینم متن شبهه:
    فرض بگیریم قصد پیامبر معرفی علی بعنوان جانشین بعد از خود بوده چرا باید از کلمه ای استفاده کند که دهها معنی دارد مگر نمیتوانست از کلمات روشن تر و صریح تر استفاده کند؟ مثلا بگوید علی خلیفه بعدی و هو امام بعدی ...مگر پیامبر نمیدانست این واژه ممکن است همه را به خطا بیاندازد؟
    منتظر حضورتون هستم.

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    جواب مبسوطی برایتان ارسال نمودم از صلوات برپیامبر وائمه ی هدا فراموش نفرمایید
  • قاســـ♥ــم
  • چه جالب!!!
    نام شما تداعی کننده ی نام معلم شهید ماست...
    درود بر شما...
    موفق و پیروز باشید
    یاعلی

    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    نظر لطف شماست
    علی یارتان
    لینک شدید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">