بایگانی شهریور ۱۳۹۵ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۷
شهریور
۹۵

اس ام اس تبریک ولادت امام هادی, پیام تبریک ولادت امام هادی


«ولادت امام هادی، نور باران»

 

هادیا کن تو هدایت، که اسیر گُنَهم

کفترِ  بی پر وبالِ حرم و بار گهم

 

سامرای تو جنان و در رحمت باشد

مادرت  صاحب ایمان و فضیلت باشد

 

پدرت هست جواد و پدرش هست رضا

آیه آیه کرم اَندر کرمت، گشت به پا

 

تو کریم بن کریمی ز پدر با پسرت

نور در نور شده در حرم و دور و برت

 

تا به مهدی ز شما فاصله ای نیست، دگر

چشم خواهد که ببیند، ز تو زیبنده اَثر

 

عرض تبریک ولادت، بپذیر از ره دور

به سلامی که رسانم به شما، چشمه ی نور

 

به شما باز چِقدْر، کرب و بلا، نزدیک است

از  «مزینان » به شما عرض، همین تبریک است

 

شاعر ؛منصوره محمدی مزینان


  • علی مزینانی
۲۴
شهریور
۹۵

توفیقی شد تا باردیگر چند روزی را به زادگاه خود سفر کنیم و در کنار زیارت پدر و مادر و بستگان؛ حال و هوایی به دور از هرگونه چه کنم چه کنم شهر تازه نماییم و البته که با آسمان آبی و پر ستاره اش تا دل کویر به مرور خاطرات پرداختیم و قصدمان آن بود تا از وسیله ای صوتی و تصویری که ما را از این فضا دور می سازد دوری کنیم اما گاه به لحاظ رسالت خبری مجبور به استفاده از گوشی همراه می شدیم که حکایات جالبی برایمان رخ داد و شنیدنش خالی از لطف نسیت و شاید شما هم به این درد گرفتار شده باشید.

 باورم نمی شد که باید برای یافتن نت گوشه گوشه ی خانه ی پدری را جست وجو کنیم و اگر لحظه ای به چنگش می آوردیم از همان نقطه تکان نمی خوردیم تا مطلبی را ارسال کنیم جالب آن جا بود که یکی از رفقای قدیمی همراه با زن و فرزندش در این حالت مرا دید و شروع به سلام و احوالپرسی کرد و وقتی مرا میخکوب در آن حالت تماشا کرد و از اینکه برای روبوسی جلو نرفتم عذر خواهی کردم و گفتم: می ترسم نت بپره  و او همراهانش کلی خندیدند و گفتند: پس همین جا بمان!

و اما حکایت دوم ؛ خبر درگذشت یکی از عزیزان مزینانی از طریق دوستان شاهدانی اعلام شد و برای ارسال آن مجبور شدم راهی داورزن شوم تا شاید جناب نت را در آنجا به دست آورم و عاقبت به هزار زور و زحمت موفق به دیدن جمال مبارکش شدم و به زور خبر را فرستادم اما با بنده زاده هرکلک و ترفندی را امتحان کردیم تا بلکه عکس آن مرحوم را ارسال کنیم نشد که نشد تا اینکه پس از دوساعت توقف در این شهر بالاخره خودش شرمنده شد و موافقت کرد که عکس را هم بفرستد.

اکنون توبه نامه ی خود را تقدیم می کنم به ساحت مقدس تمام شهروندان ساکن در مزینان و به خصوص دوستانی که همیشه از آن ها گلایه داشتم که چرا مطلب کم می فرستند و یا چرا از تلگرام استفاده نمی کنند و نمی دانم این درخواست را چه کسی باید اجابت کند که آقا فکری به حال این اینترنت خراب کنید! ...

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
شهریور
۹۵

سرپرست کمیته اسکی روی چمن فدراسیون اسکی می‌گوید در سنین پایه استعدادهای زیادی در رشته اسکی روی چمن داریم و با سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌توانیم شاهدکسب افتخارات زیادی در این رشته باشیم.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ پژمان مزینانی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون اسکی، در مورد عملکرد ملی‌پوشان اسکی روی چمن ایران در رقابت‌های جام‌جهانی اظهار کرد: از نتایج بدست آمده در جام‌جهانی رضایت ندارم ولی فراموش نکنیم که برای رسیدن به حداکثر آمادگی عملا فرصت زیادی در اختیار نداشتیم.

او در مورد خداحافظی سرمربی تیم ملی اسکی روی چمن ایران نیز گفت: از زحمات سید جواد صید به عنوان سرمربی تیم ملی تشکر و قدردانی می‌کنم و مطمئن باشید از تجربیات ایشان در دیگر بخش‌ها استفاده خواهیم کرد. با توجه به انکه در حال حاضر رقابت‌های اسکی روی چمن برای ایران به پایان رسیده با خرد جمعی و یک تصمیم مناسب سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد و امیدواریم در سالهای آتی بتوانیم عملکرد بهتری را داشته باشیم. در این میان نیم‌نگاهی نیز به سرمربی خارجی نیز داریم.

سرپرست کمیته اسکی روی چمن فدراسیون با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی جوانان، اظهار کرد: ما در اسکی روی چمن نیاز به یک پوست اندازی داریم و باید بر روی نسل جوان و سنین پایه کار کنیم. اسکی روی چمن ایران پتانسیل بالایی دارد و توجه به سنین پایه و البته پرورش آنها می‌تواند کمک زیادی به این رشته ورزشی کند.

او در ادامه این گفت‌وگو با برگزاری رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان اشاره کرد و گفت: این مسابقات با تلاش‌های بسیار زیاد برگزار شد و توانستیم یک میزبانی خوب را داشته باشیم. خوشبختانه در مدت زمان بسیار کوتاهی امور مربوط به میزبان انجام شد و حتی میزبانی ایران از رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان از میزبانی ایتالیا در جام‌جهانی بهتر بود.

مزینانی افزود: با توجه به شرایط سال گذشته عملا از زمان آغاز فعالیت کمیته تا انتخاب سرمربی و تشکیل تیم ملی فرصتی کم‌تر از دو ماه داشتیم و این در حالی بود که تیم‌های دیگر تمرینات بیشتری نسبت به ما داشتند. با این حال ما موفق شدیم یک مدال برنز را در رقابت‌های قهرمانی جهان کسب کنیم.

سرپرست کمیته اسکی روی چمن فدراسیون با بیان اینکه استعدادهای خوبی در این رشته داریم، گفت: در رشته اسکی روی چمن استعدادهای خوبی وجود دارد که باید بر روی آنها سرمایه‌گذاری شود. قطعا در سالهای آینده خبرهای زیادی از اسکی روی چمن شنیده خواهد شد و در این رشته موفقیت‌های بیشتری را کسب خواهیم کرد.

او در ادامه به برگزاری لیگ اسکی روی چمن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پس از چند سال لیگ اسکی روی چمن امسال با کیفییت خوبی برگزار شد و امسال بیشتری مبالغ جایزه را برای این لیگ در نظر گرفتیم. نکته قابل توجه هم معرفی چند چهره جوان مانند مهدی جعفری در این لیگ بود که در سالهای آینده می‌توانند در تیم‌ ملی اثرگذار باشند.

مزینانی خاطر نشان کرد: در بخش بانوان با وجود اینکه در سالهای گذشته عملا هیچ برنامه‌ریزی انجام نمی‌شد ولی امسال اتفاقات خوبی رخ داد و شاهد حضور قدرتمند بانوان در لیگ بودیم. همه موارد نیز بین مردان و زنان یکسان در نظر گرفته شد و عملا هیچ تبعیضی بین آنها وجود نداشت.

او همچنین به ظرفیت‌های ایران برای برگزاری رقابت‌های اسکی روی چمن اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایطی که در ایران وجود دارد در چند نقطه از کشور می‌توانیم شاهد احداث پیست‌های اسکی روی چمن باشیم. این اقدام در چند نقطه از ایران در حال انجام است و طی سالهای آینده شاهد راه‌اندازی چندین پیست اسکی روی چمن خواهیم بود.

سرپرست کمیته اسکی روی چمن در پایان خاطر نشان کرد: باید از زحمات مسئولین فدراسیون و در راس آن جناب آقای افتخاری و همچینی مسئولین برگزار کننده رقابت‌های مختلف در طول این فصل از رقابت‌های اسکی روی چمن تشکر و قدردانی کنم.همچنین از مسئولین پیست دیزین نیز برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان هم تشکر می‌کنم.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
شهریور
۹۵

 

با تودیع دکتر محمد حسین پناهی، دکترعلی اکبر تاج مزینانی رئیس دانشکده علوم اجتماعی شد

 به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ با حضور دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ، دکتر نادر نعمت اللهی معاون آموزشی، دکتر محمدرضا ویژه معاون اداری مالی و جمعی از استادان، مدیران و کارکنان دانشکده علوم اجتماعی، مراسم تودیع دکتر محمد حسین پناهی و معارفه دکترعلی اکبر تاج مزینانی رئیس جدید دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد.

دکتر سلیمی آشنائی با محافل آکادمیک در عرصه داخلی و بین المللی  و سازگاری مقالات داخلی با درجه اعتبار بین‌المللی را ویژگی مهم یک رئیس دانشکده معرفی کرد و بیان داشت: بر اساس این ملاک‎ها، دکتر تاج مزینانی گزینه مناسبی است.

وی افزود: خوشبختانه در گفت‌گوهایی که با دکتر تاج مزینانی داشتیم  در برنامه‌های بلند مدت و  شیوه مدیریت اتفاق نظر داریم.

دکتر سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: با مشورت بی پیرایه با گزیده‌ای از استادان که سابقه مدیریتی داشتند و از با تجربه‌ها بودند،  دریافتم که اجماعی و تمایلی درباره ایشان وجود دارد و مصمم  شدم با حضور دکتر تاج مزینانی راه توسعه دانشکده را ادامه دهیم.

دکتر علی اکبر تاج مزینانی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی نیز ضمن تقدیر از دکتر سلیمی عنوان کرد: امیدوارم با همکاری و کمک دوستان بتوانیم، این حسن اعتماد را محقق کنیم و سربلند از این مسئولیت بیرون بیاییم.

وی با بیان این نکته که دکتر پناهی شناسنامه دانشکده علوم اجتماعی است و نیاز به تعریف ندارد، تصریح کرد: تلاش‌‌های دائمی و بی شائبه ایشان مشخص است و بر گردن همه کسانی که در حوزه علوم اجتماعی فعالیت می کنند حق ویژه دارند.

دکتر تاج مزینانی اظهار داشت: دکتر سلیمی نکاتی که درباره آینده نیاز است را مطرح کردند و طی جلساتی که با ایشان داشتم و برنامه‌ای که تقدیم شان کردم، برنامه‌های مورد نیاز دانشکده توسط ایشان ترسیم شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

 

  • علی مزینانی
۲۴
شهریور
۹۵

محمد فدوی مزینانی، دانشجوی دکترای مشترک رشته فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه تورین ایتالیا موفق به فتح قله مون بلان، بلندترین قله رشته کوه آلپ و برافراشتن نام دانشگاه حکیم سبزواری در بلندای این قله شد.

به گزارش شاهدان کویر مزینان به نقل از سبزوارنگار؛ این دانشجوی دکترا ، با اشاره به این که  قله مون بلان  بزرگترین ارتفاع رشته کوه آلپ به ارتفاع ۴۸۰۷ متر  است که در مرز بین ایتالیا و فرانسه و سویس قرار دارد، گفت:  مون پلان یک قله کاملا فنی است و تنها یک گام اشتباه  سرنوشت صعود را تغییر  دهد، از این رو برای این صعود برنامه ریزی  دقیقی را در نظر گرفتم و صعود خود  را از مسیر نرمال  این قله، یعنی منطقه شامونی فرانسه انجام دادم.

وی این صعود را  از خطرناکترین تجربیات کوهنوردی خود عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی انجم شده، توانستم این صعود را بدون راهنما و با همراهی گروهی از کوهنوردان انجام دهم .

دانشجوی دکترای مشترک رشته فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه تورین ایتالیا هدف خود از برافراشتن نام دانشگاه حکیم سبزواری و تورین ایتالیا را تقویت همکاری های علمی ایران و ایتالیا عنوان و خاطرنشان کرد: امیدوارم این تبادلات علمی روز به روز بیشتر و مستحکم تر شود و روزی به بلندا، استواری  و زیبایی بی بدیل مون بلان تبدیل گردد.

وی همچنین هدفش از کوهنوردی را دیدار با طبیعت و زیبایی های آن عنوان کرد و تاکید داشت: بی شک مشاهده این زیبایی ها  انسان را به خالقش نزدیک تر می کند و همواره لحظات صعود از لذت بخش ترین لحظات زندگی من  بوده است.

گفتنی است محمد  فدوی مزینانی، چهارمین دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری و اولین دانشجوی مشترک این دانشگاه و دانشگاه تورین ایتالیا می باشد می باشد که پس از انعقاد تفاهم نامه دانشگاه حکیم سبزواری با دانشگاه تورین ایتالیا به این دانشگاه اعزام شده است.

وی هم اکنون در حال کار بر روی پروژه پایان نامه دکترای خود در رشته ی  فیزیک هسته ای  زیر نظر پروفسور چیریو از دانشگاه تورین ایتالیا و دکتر علی اصغر مولوی از دانشگاه حکیم سبزواری می باشد.

شایان ذکر است که این دانشجوی دکترای دانشگاه، در کنار تحصیل و کار مطالعاتی بالغ بر ۱۵ سال است که به صورت حرفه ای و مداوم در رشته کوهنوردی فعال بوده و پیش از این نیز بارها موفق به صعود به قله های مرتفع کشور از جمله دماوند،  الوند، دنا،  سبلان و… شده است. از دیگر افتخارات وی، عضویت در انجمن مخترعین ایران با ۶ثبت اختراع و کسب  عنوان مدرس نمونه دانشگاه فنی حرفه ای کشور در دو دوره می باشد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۲
شهریور
۹۵

  • علی مزینانی
۱۲
شهریور
۹۵

همزمان با شب شهادت جواد الائمه (ع) اولین یادواره دو شهید فاجعه منا با حضور خانواده معزز شهدا و مسئولین اداری  شهرستان های سبزوار و داورزن برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این یادواره که بازهم نام مزینان به خاطر یکی دیگر از شاهدانش درخشید همسر شهید حاج علی اصغر شهرآبادی خاطرات همسر شهیدش را بازگو کرد.

مهندس حسین مقصودی نماینده مردم شهرستان های سبزوار ،جوین ، جغتای ، ششتمد و داورزن  با اشاره به جنایت های گروه های سلفی و تکفیری که دست پرورده آل سعود هستند به وجود آمدن فاجعه ی منا را نتیجه ی بی تدبیری و هدف قرار دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

تجلیل از خانواده معزز دوشهید فاجعه منا حجت الاسلام ذاکری و علی اصغر شهرآبادی واهدای لوح تقدیر  توسط مهندس مقصودی به همسران این دو شهید از حمله برنامه های دیگر این یادواره بود که در هیئت علی اصغری شهرستان داورزن برگزار شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۶
شهریور
۹۵

سرزمین ما سراسر خرم و آباد باد
ملت ایران تمامی سرخوش و دلشاد باد
چشم بدخواهان میهن تا قیامت باد کور
فتنه های شوم دشمن یک به یک بر باد باد
در میان خلق عالم خلق ایران سرفراز
از دل و جان شادمانی بهرشان ایجاد باد
کشور ما برقرار و دولت ما پایدار
باغ و بستان وطن پر از گل و شمشاد باد
همتی باید که سازیم کشوری بی عیب و نقص
دور از بود وجودش عیب و هم ایراد باد
گرچه ایران خود به زیبایی عروس عالم است
چهره اش همچون عروس و قامتش داماد باد
این غزال ماه رو را کی سزد صیاد شوم
دور از هر دست و پایش دام هر شیاد باد
خاک این میهن نباشد لایق دام بلا
جان پاکش از بلایا رسته و آزاد باد
بلبل اندر نغمه هایش یاد یاران می کند
در نواهای قناری یاد یاران یاد باد
ای مزینانی دعا کن بهر میهن روز و شب
سینه ات پر مهر میهن بر لبت فریاد باد

شاعر ؛اکبر مزینانی علیشاه

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۴
شهریور
۹۵

دکترعلی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی از مرکز بهداشتی درمانی شهدای مزینان بازدید کرد.

 به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این بازدید که با همراهی و دعوت مهندس رمضانعلی سبحانی فر نماینده مردم سبزوار، جوین ، جغتای و داورزن صورت گرفت تندیس فرزند شایسته کویر دکتر علی شریعتی مزینانی توسط مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی به دکتر سیاری تقدیم شد.

رئیس شورای اسلامی مزینان ضمن تشکر از حضور دکتر سیاری در مزینان استقرار دکتر عمومی به صورت شبانه روزی و یک دستگاه آمبولانس را از جمله درخواست های مردم مزینان عنوان کرد .

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از مهمان نوازی مردم مزینان تشکر و قدردانی نمود و اعلام کرد که این درخواست ها به زودی بررسی و مساعدت لازم انجام می شود.

دکتر مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار و مهندس فلاحی فرماندار شهرستان داورزن  نیز در این برنامه حضور داشتند.

عکس/ مهدی آزاده

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی