بایگانی مهر ۱۳۹۶ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱۹ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۸
مهر
۹۶

ابوالفضل مزینانی فرزند زنده یاد حاج عباسعلی (نایب)  با دفاع از رساله خود و کسب نمره ممتاز موفق به اخذ درجه دکتری از دانشگاه فردوسی مشهد (روزانه) شد.

دکتر مزینانی که متولد 1356 دیار علم و ادب مزینان است  پس از اخذ دیپلم آموزش ابتدایی به خدمت در آموزش و پرورش مشغول شد و همزمان با تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی از ابتدایی گرفته تا دانشگاه از تحصیل باز نماند و ابتدا در سال 1381 موفق به اخذ لیسانس آموزش زبان انگلیسی گردید و با قبولی در رشته زبان شناسی دانشگاه تربیت مدرس تهران موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شد.

این فرزند فرهنگی مزینان سال 1392 در دانشگاه فردوسی مشهد با رتبه 1 (روزانه) پذیرفته شد و مطالعات خود در رشته زبان شناسی و گرایش تحلیل گفتمان سیاسی،اجتماعی ادامه داد.

مزینانی در رساله دکتری خود دو پژوهش مستقل انجام داده است. وی ابتدا پس از تدوین مدلی تحت عنوان تحلیل گفتمان کاوی موضوعی بر مبنای رویکرد تاریخی – گفتمانی تفسیر قرآن کریم، روشهای تحقیق پیشنهادی خود را بر نهج البلاغه به کاربسته و به بررسی عدالت آرمانی از دیدگاه امام علی (ع) پرداخته است.

وی که دبیر رسمی آموزش و پرورش است از سال 1387 تا کنون در  دانشگاه های پیام نور و فرهنگیان به تدریس دروسی نظیر دستور و نگارش انگلیسی، کلیات زبان-شناسی، تحلیل گفتمان و روان شناسی زبان  مشغول است

دکترابوالفضل مزینانی علاوه بر این که دارای بیش از ده مقاله علمی-پژوهشی است داور چند مجله علمی پژوهشی نیز می باشد

👈شاهدان کویر با عرض تبریک به این فرهنگی پرافتخار مزینان برای تمامی فرزندان کویر که در راه کسب علم تلاش می کنند آرزوی سلامت و بهروزی می نماید.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۶
مهر
۹۶

رضا مزینانی – کارشناس صنعت :

زیان ناشی از بستن سایت ثبت سفارش

رضا مزینانی - کارشناس صنعت

در این شرایط اگر دولت اقدام به باز کردن سایت ثبت‌سفارش کند، واردکنندگان چه عکس‌العملی خواهند داشت؟ آیا شاهد افزایش سفارش‌گذاری خواهیم بود یا خیر؟

در ابتدا باید بگویم هر ثبت‌سفارشی الزاما منتهی به واردات خودرو نخواهد شد، کمااینکه در سال گذشته میزان خودروهای ثبت‌سفارش ‌شده خودرو عملا بیش‌از دو برابر خودروهای وارد‌شده است.

اما باتوجه به عدم ثبات در تصمیمات دولت و افزایش ریسک تجار و کارآفرینان، آنها به دلیل دور شدن از خطرریسک، احتمالا ترجیح خواهند داد ریسک خود را با ثبت‌سفارش بیش‌از نیاز در سیستم به حداقل برسانند.

ادامه روند فعلی به نفع کدام بخش از فعالان بازار خواهد بود ونتیجه آن چه خواهد شد؟

همانطور که می‌دانید حدود ۳ ماه است که ثبت‌سفارش خودروها بسته شده و درنتیجه شوک اساسی به بازار وارد آمده است. متاسفانه تا امروز هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست تصمیم وزارتخانه چه خواهد بود.

متاسفانه گمانه‌زنی‌هایی درخصوص تصمیمات دولت شنیده می‌شود که به‌هیچ‌وجه قابل‌استناد و منطقی به‌نظر نمی‌رسند. درهر‌حال شرکت‌هایی که به‌صورت قطعی خودروهای خود را فروخته‌اند، با چالش بسیار بزرگی روبه‌رو هستند و با ضررهای هنگفتی نیز مواجه خواهند شد.

درصورتی‌که فرض کنیم شرایط ترخیص خودرو دقیقا به‌حالت اولیه خود بازگردد، حداقل ضرر و زیان ناشی‌از بستن ثبت‌سفارش به شرح ذیل خواهد بود؛
هزینه انبارداری سنگین گمرکی پرداخت هزینه تاخیر به مشتریان براساس قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هزینه‌هایی که به‌جهت عدم نگهداری صحیح خودروها در انبارهای گمرک به واردکنندگان تحمیل می‌شود هزینه‌های نارضایتی مشتریان و کاهش ارزش برند هزینه‌های ناشی از افزایش نرخ ارز و تاثیرات این تغییرات در هزینه ترخیص گمرکی که در نتیجه افزایش این هزینه‌ها قطعا قیمت تمام‌شده کالا به‌شدت افزایش خواهد یافت.

در ۳ماه اخیر به‌ جهت برهم‌خوردن میزان عرضه و تقاضا قیمت خودروهای موجود در بازار به شکل عجیبی افزایش یافته است. مطمئنم با من هم عقیده‌اید تصمیمات خلق‌الساعه و آنی در دولت شائبه ایجاد رانت را در نگاه عموم به شدت افزایش می‌دهد و مردم به‌دنبال این خواهند بود بررسی کنند که کدام گروه از این تصمیم دولت منتفع می‌شوند.

به‌هرحال قطعا کسانی که دارای رانت‌های اطلاعاتی بوده و از قبل ثبت‌سفارش بسیاری را در سیستم ثبت کرده‌اند یا کسانی که تعداد زیادی خودرو در بازار موجود داشتند، از این تصمیم دولت منتفع شده‌اند.

در‌حال‌حاضر به نظر شما بهترین کاری که دولت می‌تواند در این‌باره انجام دهد چیست؟

نظام جمهوری اسلامی اهدافی را در غالب افق ۱۴۰۴ طراحی و ترسیم کرده و این سند حاکی از آن است در سال ۱۴۰۴، تعداد خودروی مورد‌نیاز بازار ۲٫۳ میلیون دستگاه خودرو خواهد بود که تعداد ۲میلیون خودرو از طریق تولید خودروهای باکیفیت داخلی و تعداد ۳۰۰ هزار دستگاه بر‌اساس واردات خودرو هستند.

همچنین براساس همین سند باید دولت با کاهش تعرفه‌های گمرکی واردات خودرو در دوره‌های ۵ ساله، تعرفه‌ها را به میزان تعرفه‌های وارات قطعات خودرو کاهش دهد. یکی دیگر از برنامه ها و تکلیف‌های دولت در این سند رسمی ایجاد زیر‌ساخت‌های خدمات پس از فروش مناسب از طرف واردکنندگان رسمی است.

هنگامی‌که دولت ونظام اسلامی به درستی و بر‌اساس برنامه‌ریزی دقیق بلندمدت چنین تصمیم و طرحی را تهیه و ارائه ‌می‌کنند تجار، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی برپایه آن شروع به برنامه‌ریزی، سرمایه گذاری و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌کنند (کمااینکه در این سال‌ها و بر‌اساس همین سند چشم‌انداز، کلیه واردکنندگان با سرمایه‌گذاری هنگفت اقدام به ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش کرده‌اند).

حال اگر در این میان دولت به‌رغم برنامه اعلام‌شده، اقدام به تحرکات و تصمیمات خلاف آن بزند، چه اتفاقی می‌افتد؟
قطعا ریسک سرمایه‌گذاری افزایش یافته و هیچ‌گونه رقبتی در سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت ادامه سرمایه‌گذاری و حضور در بازار ایران وجود نخواهند داشت. تقریبا اکثر صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی این بخش از صنعت بر این عقیده‌اند دولت به دلیل کنترل بازار ارز اقدام به بستن ثبت‌سفارش کرده است تا بر این اساس کنترل بیشتری بر ارزبری کالاها داشته باشد.

حال آنکه قطعا با من هم‌عقیده‌اید به بهانه کنترل یکی از شاخص‌های اقتصادی نمی‌توان برنامه‌های مدون و بلند‌مدت کشور را تعطیل و با چرخش ۱۸۰درجه‌ای کاملا برخلاف آن عمل کرد. این اقدام دولت عملا ضربه جبران‌ناپذیری به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی این عرصه خواهد زد و درنهایت شرکای تجاری خارجی را نیز سرخورده و از ادامه فعالیت با ایران مایوس خواهد کرد.

درنهایت اگر بخواهم به سوال شما پاسخ بدهم باید بگویم متاسفانه دولت، کارآفرینان و فعالان تجاری و اقتصادی را از خود نمی‌داند و هیچ‌گاه در گرفتن تصمیماتی از این دست از ایشان مشورت نمی‌گیرد (زمانی اقدام به مشورت می‌کند که تصمیم را گرفته و اقتصاد آن بخش را متزلزل کرده است) درحالی‌که نبود ارز یا هر چیز دیگری مشکل صنعتگران، تجار و فعالان هربخش اقتصادی نیز بوده و هست.

درنتیجه باید چنین تصمیماتی را در کارگروه‌هایی متشکل از مسئولان، تصمیم‌گیران دولتی و فعالان مجاز هر بخش اقتصاد گرفت تا با در نظر گرفتن کلیه جوانب امر تصمیمی جامع، کامل و با حداقل ریسک گرفته شود.

 آیا می‌توان از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی توقع داشت که در کشور سرمایه‌گذاری بلندمدت و کارآفرینی کند درحالی‌که حتی از تصمیمات هفته آینده دولت نیز بی‌خبر باشد؟
بیش‌از ۷هزار خودروی واردکنندگان رسمی در گمرکات کشور بلاتکلیف مانده‌اند که دولت می‌تواند با صدور مجوز ترخیص آنها توازن مناسبی بر بازار حاکم کند و سپس بر اساس مشورت و تبادل‌نظر با صاحب‌نظران و فعالان این بخش، بهترین تصمیم لازم را در جهت نیل به اهداف جمعی و مملکتی اتخاذ کند.

منبع ؛ سایت رسمی روزنامه دنیای خودرو

 به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶


فرماندار شهرستان داورزن در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که همزمان با پاسداشت هفته نیروی انتظامی در مرکز فرماندهی انتظامی مزینان برگزار شد گفت: امنیت امروز ایران اسلامی مرهون خدمات ارزشمند و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی‌های خدوم انتظامی، نظامی و امنیتی است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان مهندس رضا فلاحی تصریح کرد: نیروی انتظامی از مردمی‌ترین نهادهای نظامی بوده، مهم‌ترین شاخصه آن، حرکت در راستای رفع نیازهای انتظامی و امنیتی آحاد ملت است.

فرماندار داورزن  با اشاره به اینکه به برکت وجود و مدیریت مقام معظم رهبری همراه با حضور همیشگی نیروهای نظامی، مسلح و ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، شاهد امنیتی در منطقه‌ای هستیم که اطراف آن را جنگ و ناامنی احاطه کرده، بنابراین، همگی باید قدر این نعمت را بدانیم.

فلاحی با بیان اینکه نیروی انتظامی از مردم است و مسولیت ایجاد نظم و امنیت را دارد، اضافه کرد: ناجا این افتخار بزرگ را دارد که پاسدار ارزش‌های الهی، انسانی، امنیت و آرامش مردم باشد و رفتار و عملکرد پلیس در راستای تکریم مردم است، جامعه نیز با رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی نظم و امنیت را نهادینه می‌کند.

شایان ذکر است ؛ در این مراسم از نیروهای نمونه انتظامی ، رئیس شورای اسلامی مزینان و کارگری خبرنگار داورزن در ستاد فرماندهی انتظامی مستقر در مزینان تجلیل شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶

وحید عبدالهی شهروند خوب تبریزی که در عاشورای حسینی میهمان مزینانی های ولایتمدار بود از ادب و رفتار مردم این خطه تعریف و تمجید کرد و گفت: این بار آخری نخواهد بود که به مزینان می آیم.

وی با ارسال پیام و تصاویر زیبایی از مزینان به شاهدان کویر اظهار داشت:  مزینانی بودن برایم افتخاره. بخاطر قدمت و احترام و گذشته خوب این خاک کویری ،به خاطر اعتقادات پاک مردم خوب و مومنش .

وی افزود: من اصلیتم تبریزی هستش و اولین بار بود مهمان مزینان بودم  اونم در بهترین روزش ؛ خدا شاهده ١٥سال بود توی محرم اشک نریختم و حتی عزاداری نکردم. وقتی با چشمانم دیدم جوان های مزینان چطوری نخل را جا به جا می کردن و زنان پشت سر آن ها  ذکر می گفتن  و نوای یاحسین و یازینب سر می دادن  مو تو تنم سیخ می شد ، وقتی وارد زمین عاشورا شدم چشمانم خیس شد . چقدر خوب بود حالم ...

عبدالهی خاطرنشان کرد: دفعه آخرم نخواهد بود که وارد مزینان می شوم. خداکنه دوباره بتونم نخل و زمین عاشورا رو ببینم.

🔹شاهدان کویر مزینان ضمن خیرمقدم به این زائر عزیز تبریزی و تمامی میهمانان گرانمایه افتخار می کند که پیام و دلنوشته ی یاران همراه را تقدیم می نماید.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶

حضور مهندس سبحانی فر در مزینان همزمان با عاشورای حسینی  امسال منشأ خیر و برکاتی شد که جوانان به آرزوی دیرینه خود برسند .

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ شورای اسلامی مزینان در روز عاشورا فرصت را غنیمت شمرده و جریان نت و ضعف آنتن دهی تلفن همراه مزینان را با نماینده سبزوار و شهرستان های تابعه که برای دیدن مراسم عاشورا در مزینان حضور یافت در میان گذاشت و وی قول پیگیری داد و 2 روز بعد از عاشورا کارکنان مخابرات با هماهنگی ابراهیم تاج مسئول دفتر مخابرات مزینان برای راه اندازی دکل 3G در مزینان حاضر شده و این سیستم روشن شد.

هنوز چند ساعتی از روشن شدن دکل نگذشته بود که بازهم آنتن دهی ضعیف و ردوباره روز از نو ، مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان و بخش مرکزی داورزن با اعلام این خبر و ضمن تشکر از نماینده دلسوز سبزوار تصریح کرد:قطع تلفن همراه همشهریان مزینانی در روز موعود به همین مناسبت بود و ان شاء الله در چند روز آینده به طور کامل ضعف نت مزینان برطرف خواهد شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶

جلسه اقتصاد مقاومتی  باحضور مهندس حسین مقصودی نماینده فهیم و کاربلد سبزوار در مجلس شورای اسلامی و مسئول دفتر مهندس رمضانعلی سبحانی فر دیگر نماینده دلسوز سبزوار و شهرستان های تابعه و مهندس فلاحی فرماندار شهرستان داورزن و مقامات اداری و محلی و شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان و روستاهای تابعه برگزار و خبر به بار نشستن زحمات شورای اسلامی و دهیار مزینان اعلام شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مهدی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان با تأیید این خبر گفت :در این جلسه که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار گردید نماینده سبزوار از برآورد و تصویب بودجه دو میلیارد و 500 میلیون تومانی برای آسفالت و تعریض جاده مزینان و معابر عمومی خبر داد که به زودی از طریق آگهی در روزنامه های کثیر الانتشار به مناقصه گذاشته می شود.

مهندس رضا فلاحی فرماندار داورزن نیز در این جلسه از حسین مقصودی نماینده مردم در خانه ملت خواستار احیای مزایای مناطق محروم برای این شهرستان شد و افزود: داورزن تنها به خاطر عبور جاده تهران به مشهد و بالعکس در زمره شهرستان‌های توسعه‌یافته قرار گرفته است که جای انصاف نیست.

فرماندار داورزن تأکید کرد: توسعه برخی از راه‌های پرتردد روستایی نیز از دیگر مشکلات شهرستان به شمار می‌آید.

🔷اسفند ماه سال ۹۵ شورای اسلامی دوره چهارم و دهیار مزینان به دعوت و هماهنگی مهندس مقصودی در تهران حضور یافت و با همراهی شاهدان کویر مزینان ضمن حضور در مجلس شورای  اسلامی و دیدار با معاون وزارت راه  مشکل جاده و معابر زادگاه دکتر علی شریعتی مزینانی را با وی در میان گذاشته که با گذشت ۷ ماه از این موضوع و پیگیری مستمر  مهندس مقصودی بودجه مورد نظر تصویب و به زودی این طرح نیز آغاز می شود.

 شورای اسلامی و دهیاری  و شاهدان کویر مزینان مراتب تقدیر و تشکر خود را از دو نماینده محترم شهرستان اعلام و امیدوار است هر چه زودتر مردم قدرشناس این دیار شاهد آبادانی بیشتر مزینان باشند.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶

دکتر عباس مزینانی فرزند زنده یاد علی اصغر مزینانی از جوانان شایسته و خوش فکر  در حوزه های اجتماعی و فرهنگی است که همراه برادرش مهندس محمد مزینانی انتشاراتی با نام زادگاه پدری اشان مزینان دایره کرده و ده ها عنوان کتاب کمک درسی ویژه مقاطع مختلف تحصیلی و داوطلبان کنکور منتشر و روانه ی بازار کرده اند.

سینا کشاورز دبیر کل تشکل آرمان دانشجو دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اعلام این خبر گفت: «دکتر مزینانی از دانشجویان ورودی سال ١٣٧٦دانشگاه علوم پزشکی آزاد است. او فعالیت های داشجویی و صنفی خود را از همان سال اول ورود به دانشگاه آغاز کرد و نتیجه این تلاش های مستمر و سازنده اخذ مجوز تاسیس تشکل آرمان در آبان سال ٧٩ است»

دبیر کل تشکل آرمان دانشجو افزود: «مزینانی که اکنون عضو هیات مدیره ناشران آموزشی کشور و ناشر و نویسنده بیش از ٤٥عنوان کتاب دانشگاهی و کمک آموزشی است در فاصله سال های ٩٠تا٩٢ نماینده رئیس دانشگاه آزاد و دبیر هیات نظارت بر تشکل های واحد علوم پزشکی را عهده دار بوده و دبیری اتحادیه اول دانشگاه یکی دیگر از فعالیت های اجتماعی فرهنگی وی است.»

دکتر مزینانی  ریاست شاخه پزشکی حزب مردم‌سالاری را نیز عهده دار می باشد و تا کنون علاوه بر برگزاری همایش های تخصصی پزشکی مطالب انتقادی و سازنده ای را در روزنامه مردم سالاری منتشر کرده است.

وی که عاشق و دوستدار مزینان است در روزهای اخیر حدود۹۰ جلد کتاب برای کمک به شرکت کنندگان در کنکور دانشگاه به کتابخانه شریعتی مزینان هدیه کرده و وعده داده که در آینده نیز کتاب های کمک درسی برای دانش آموزان مزینان ارسال می کند.

🔷شاهدان کویرمزینان؛ از این دو برادر خیر و نیکوکار و فرهیخته تقدیر و تشکر می نماید.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶

دکترسیدمجید مزینانی ، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در خصوص خبر انحلال این سازمان در پی استعفای رییس آن گفت:  'حسین کامران دیسفانی' با انتخاب اعضای  هیات مدیره چند ماه قبل به عنوان رئیس هیات مدیره و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی انتخاب شد و تاکنون مشغول به فعالیت بوده است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ نائب رئیس اول هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: وی در 2 نامه به فاصله 2 هفته گذشته استعفای خود را از ریاست سازمان و همچنین عضویت در هیات مدیره به علت داشتن مشکلات جسمی اعلام کرد.

🔹مزینانی اظهار کرد: هیات مدیره با نامه استعفای اول وی مخالفت کرد اما آقای کامران در نامه دوم اصرار کرد که دیگر قادر به انجام وظیفه در پست ریاست سازمان و عضویت هیات مدیره نیست ولی هنوز هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی استعفای وی را نپذیرفته است.

🔹وی افزود: استعفای از هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی باید از سوی وزیر راه و شهرسازی پذیرفته شود و این هیات مدیره اختیار قانونی در این زمینه ندارد.

🔹نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: استعفای ریاست سازمان به هیچ وجه این سازمان را به انحلال نمی کشاند اما متاسفانه افرادی هستند که از این گونه رخدادها بهره برداری نادرست می کنند.

🔺دکتر مزینانی تصریح کرد: رسانه نباید با سازمان نظام مهندسی ساختمان با مجموعه بزرگ مهندسین زیر پوشش خود چنین برخوردی داشته باشد، بلکه باید قبل از انتشار هر مطلبی با قدری تامل، مساله را از طریق اعضای هیات مدیره سازمان پیگیری کند، درج این گونه مطالب فقط از سوی افراد کج اندیش و فرصت طلب انجام می شود و هیچ گونه وجاهتی ندارد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۲۴
مهر
۹۶

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که تاسوعا و عاشورای امسال میهمان مزینانی ها بود با تمجید از مراسم تعزیه خوانی و هنرنمایی تعزیه خوانان مزینان گفت : مراسم عاشورای مزینان خاص و باشکوه است.

به گزاری شاهدان کویر مزینان ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری که از نقش آفرینی حمیدرضا صدیقی ایفاگر نقش امام حسین (ع) تحت تأثیر قرار گرفته بود با بوسیدن پیشانی این تعزیه خوان پیشکسوت مزینانی خاطر نشان کرد: اندازه یک ماه در مراسم عاشورای مزینان گریه کردم.

حجت الاسلام ناطق نوری شب عاشورا در جمع سوگواران حسینی در مزینان حاضرشد و طی سخنانی خطاب به مردم این کهن دیار تاریخی اظهار داشت : اینجا زادگاه شهیدان است و انسان وقتی گام به این سرزمین می گذارد بوی عالمان مکتب تشیع به خصوص استاد محمدتقی شریعتی مزینانی و فرزند اسلام شناسش را استشمام می کند.

این عضو تشخیص مجمع مصلحت نظام از صبح عاشورا تا انتهای مراسم که تا پاسی از شب طول کشید در میدان عاشورای مزینان حاضر و از نزدیک به تماشای تعزیه پرداخت .

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۳
مهر
۹۶

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ همزمان با شب عاشورای حسینی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع عزاداران مزینانی حاضر شد و طی سخنانی از اجتماع باشکوه و نوع عزاداری این دیار تاریخی تجلیل کرد.

وی از اینکه بعد از مدت ها توانسته در زادگاه شریعتی حاضر شود گفت : خدا را شاکرم که امشب توفیق حضور در جمع شما عاشقان حسینی و مردم شهید پرور مزینان که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده هستم.

وی افزود: هرگاه کسی به مزینان بیاید اسم بزرگان عالم تشیع مثل استاد شریعتی در ذهنش متبادر می شود فهم بالای او و فرزند خلفش اسلام شناس بزرگ دکترعلی شریعتی مزینانی به راستی انقلاب امام حسین (ع) را در ایران احیا کرد.

وی در ادامه با قرائت شعری در سوگ حضرت سیدالشهدا(ع) جمع حاضر را به فیض رساند.

گفتنی است حجت الاسلام ناق نوری روز عاشورا نیز در مراسم تعزیه خوانی میدان عاشورای مزینان حاضر و به تماشای هنرنمایی تعزیه خوانان مزینانی پرداخت.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۱۱
مهر
۹۶

علی رغم تأکید و در خواست شاهدان کویرمزینان در خصوص استقرار یک دستگاه آمبولانس در حاشیه میدان عاشورای مزینان اورژانس داورزن هیچ گونه اقدامی در این باره انجام نداد و دو حادثه ی جانی برای تعزیه خوانان و شرکت کنندگان در مراسم رخ داد

اولین اتفاق در ظهر عاشورا و هنگام اجرای تعزیه ی حضرت عباس (ع) رقم خورد  که با رم کردن اسب ، تعزیه خوان مزینانی به طرز وحشتناکی دچار سانحه شد اما با عنایت قمر بنی هاشم(ع) از این ماجرا نجات یافت.

دومین رویداد برای یکی از همشهریان مزینانی اتفاق افتاد و بانوی عزادار دچار حمله ی قلبی شد که توسط خودروی شخصی به درمانگاه انتقال یافت.

شکر خدا حال این تعزیه خوان عزیز و مادر گرانمایه مزینانی که در اثر حمله ی عصبی دچار حمله قلبی شده بود رضایت بخش اعلام شد اما ای کاش مسئولین محترم نسبت به درخواست شاهدان کویرمزینان توجه نمایند و در برنامه های آتی حضور خود را مانند مرکز آتش نشانی و بهداشت و درمان داورزن بیشتر نمایند.

شایان ذکر است ؛ درمانگاه مزینان از زمان طاغوت و تا یک دهه ی پیش با توجه به اینکه در 7 کیلومتری شهرستان داورزن واقع شده و همچنین در مرکز چند روستای پیرامونی با جمعیت بالایی قرار گرفته مجهز به یک دستگاه آمبولانس با دکتری حاذق بود که اکنون از این نعمت محروم است البته با پیگیری های شورای اسلامی و بهداشت مزینان بعد از کش و قوس فراوان و بازسازی درمانگاه به کمک خیرین بالاخره دکتر در روزهای محرم و عید نوروز که پر رفت و آمدترین روزهای سال در مزینان است  به ویزیت بیماران می پردازد اما وجود آمبولانس یکی از ضرورت های غیر قابل انکار و فراموش نشدنی در این منطقه است که نبود آن تا کنون موجب عزدار شدن چند خانواده مزینانی و غیرمزینانی گردیده که تا حرکت و رسیدن آمبولانس از داورزن مرگ پسر جوان ، موتور سوار آبرودی ، فرد میانسال مزینانی و ورزشکاران غنی آبادی را همه ی همشهریان شاهد بودند.

عاشورای مزینان از واپسین ساعات صبحگاهی آغاز و تا پاسی از شب با اجرای تعزیه های مختلف و آیین های گوناگون ادامه دارد. در این مراسم عظیم جمعیتی هزاران نفری از سراسر کشور شرکت می کنند که به خاطراستفاده از آلات و ادوات جنگی مانند شمشیر و سپر و اسب و همچنین حمل نخل و علامت و علم سنگین و آتش زدن خیمه خطرات فراوانی را در پی دارد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
مهر
۹۶

سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بررسی نسخ و همکاری و عنایت ویژه دکتر منصور فصیحی مزینانی نسبت به بیمه شدگان از وی به عنوان پزشک نمونه  تقدیر کرد .

دکتر منصور فصیحی  فرزند معلم وارسته و کارگردان تعزیه مزینان زنده یاد محمدعلی فصیحی است که بیش از ۲۵ سال در شهر داورزن مشغول طبابت می باشد و در میان مردم منطقه از جایگاه طبی ویژه ای برخوردار است.

این فرزند موفق مزینان آغاز کار پزشکی را در خدمت مردم دیار خویش سپری کرده و این بسی افتخاری برای دیار سربداران است و خواهد بود.

دکتر حمید داستانی مدیردرمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در مراسمی که روز پنجشنبه ۲۳ شهریور در مشهد مقدس برگزار شد  ضمن تشکر از وی لوح سپاسی را به عنوان پزشک نمونه به وی تقدیم کرد . 

متن این تقدیر نامه به شرح زیر است :

«جناب آقای دکتر منصور فصیحی

پزشک محترم عمومی شهرستان سبزوار

ضمن اهداء سلام و پاسداشت مقام پزشک ، اکنون که وجودتان از توفیق خدمت به بیماران دردمند لبریز است، بدینوسیله ضمن تقدیراز تلاش ها و بذل توجه حضرتعالی در امر درمان به بیمه شدگان عزیز تأمین اجتماعی و همچنین همکاری صمیمانه و رعایت دقیق ضوابط و مقرارت سازمان ، انتخاب جنابعالی را به عنوان پزشک نمونه تبریک عرض نموده و سعادت ، سلامت  و توفیق روز افزونتان را  از دگاه احدیت خواستارم »

شایان ذکر است که سازمان تامین اجتماعی مرکز با بررسی نسخ ودرستی علمی آن هرسال ازکل استان چندنفری را به عنوان نمونه معرفی می کند که نام این فرزند کویرمزینان امسال به عنوان پزشک منتخب برگزیده و از وی تقدیر شد.

دکتر فصیحی در سال ۹۳ نیز از سوی نظام پزشکی به عنوان پزشک نمونه شهرستان سبزوار انتخاب شده است.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
مهر
۹۶

مستند «عاشورا در مزینان» ساخته  امیر قویدل از ویژه‌برنامه‌هایی است که شبکه مستند سیمای جمهوری اسلامی در دهه اول محرم روی آنتن می‌برد،

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ این مستند به مدت  60 دقیقه  به نمایش و تجزیه و تحلیل مراسم تعزیه‌خوانی عاشورای مزینان می پردازد و  تعزیه خوانان و پیشکسوتان این عرصه در باره مراسم با شکوه عاشورای حسینی در مزینان نظرات خود را بیان می کنند.

 شبکه مستند سیما در دهه نخست ماه محرم  ویژه ‌برنامه‌های مختلفی مانند «محرم در قاب مستند»، «عاشورا در خوسف»، «آیین هم‌آوایی»، «زندگی در روز هشتم» و «عاشورا در مزینان» را تدارک دیده است.

🔹بنا براعلام با شگاه خبرنگاران جوان مستند «عاشورا در مزینان»  چهارشنبه 5 مهر ساعت 21 از شبکه مستند پخش می شود.

عکس ؛ محسن مزینانی

  به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
مهر
۹۶

کنفرانس بین المللی «سیاست گذاری اجتماعی در جهان اسلام» اردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می گردد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ دکتر علی اکبر تاج مزینانی دبیر علمی کنفرانس با بیان هدف گذاری برگزاری این کنفرانس علمی بیان داشت: سیاست‌گذاری اجتماعی به‌عنوان ابزاری مهم در سامان‌دادن به جوامع امروزی شناخته می‌شود و در آموزه‌های دین اسلام نیز مفاهیم و راهکارهایی برای بهبود وضعیت رفاهی مردم پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نمی‌توان تصویر یکسانی از سیاست‌گذاری اجتماعی در جوامع مسلمان ترسیم کرد زیرا این کشورها به‌لحاظ تاریخی، سیاسی، فرهنگی، و اقتصادی شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده‌اند. به‌رغم این تفاوت‌ها، جوامع مسلمان با مسائل کم و بیش مشابهی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، اشتغال، فقر و نابرابری، مسکن، سالمندی، وضعیت زنان و خانواده مواجه‌اند.

دبیر علمی این کنفرانس با بیان تحولات سیاسی سال های اخیر در برخی کشورهای اسلامی بیان داشت: این تحولات نشان داد که بی‌تفاوتی نسبت به چنین مسائلی می‌تواند پیامدهای اجتماعی و سیاسی گسترده و مخربی در پی داشته باشد.

دکتر تاج مزینانی تصریح کرد: پرسش این است که کشورهای اسلامی با وجود تنوع ها و تفاوت های خود چگونه به این مسائل مشترک پاسخ سیاستی داده اند و برگزاری این کنفرانس پاسخ ها و راهکارهایی برای این مهم دنبال خواهد شد.

دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه در اسفند ماه سال گذشته نیز همایش سیاست گذاری اجتماعی در ایران را برگزار کرد.

 🔹علاقمندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به http://spiw.atu.ac.ir مراجعه نمایند.

  به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
مهر
۹۶

محدثه مزینانی فرزند جانباز معزز خلیل مزینانی مقام سوم مسابقات قهرمانی کونگ فوپرتوآ بانوان کشور را از آن خود کرد .

این بانوی ورزشکار مزینانی  مرداد ماه سال جاری نیز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات کونگ فوپرتوآ استان تهران  و دریافت مدال نقره شده بود.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۲
مهر
۹۶

🔹مهدی مزینانی آزاده رئیس شورای اسلامی مزینان که ماه گذشته به عنوان عضو شورای اسلامی بخش مرکزی داورزن انتخاب شد  با نظر و رأی قاطع اعضا ، ریاست شورای اسلامی این بخش را نیز برعهده گرفت.

طی جلسه ای که صبح امروز در محل بخشداری مرکزی داورزن و با حضور اعضاء اصلی شورای اسلامی  برگزار گردید حاج مهدی مزینانی آزاده به مدت دوسال سکاندار این شورا شد

شایان ذکر است ؛ مهدی مزینانی از آزادگان 8 سال دفاع مقدس است که پس از بانشستگی در آموزش و پرورش تهران به زادگاهش مزینان بازگشت و مدتی به عنوان دهیار خدمات فراوانی را در راستای آبادانی و عمران زادگاهش انجام داد و در دوره چهارم و پنجم به عنوان ریاست شورای اسلامی مزینان انتخاب و روز گذشته نیز شورای اسلامی بخش مرکزی داورزن وی را شایسته مسئولیت این شورا دانست و با اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی داورزن انتخاب شد.

🔹شاهدان کویرمزینان و صندوق خیریه باب الاحسان مزینانی ها انتخاب این آزاده سرافراز مزینانی را که نشان لیاقت و شایستگی وی می باشد تبریک عرض می نماید و از خداوند متعال برای ایشان و تمامی خادمان واقعی مزینان آرزوی موفقیت و سربلندی دارد.

  • علی مزینانی
۰۲
مهر
۹۶

شورای انتخاب متون نمایش بخش مسابقه کودک و نوجوان ششمین جشنواره تئاتر شهر منصور خلج، فهیمه میرزاحسینی، کیومرث قنبری آذر با خوانش و ارزیابی تعداد ۱۰۴ نمایشنامه تعداد ۱۵ اثر را به شکل قطعی و ۳۳ نمایشنامه را به شکل مشروط برای مرحله بازبینی انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ بنا براعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نمایشنامه مادرجان سلام به نویسندگی " داودکیانیان" و با کار گردانی تبسم مزینانی"  از جمله 15 اثر برگزیده ای است که به جشنواره تآتر شهر راه یافته است .

ششمین جشنواره تئاتر شهر به عنوان اصلی ترین رویداد نمایشی  شهرداری تهران آذر و دی ماه در شهر تهران برگزار خواهد شد.

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۱
مهر
۹۶


عکس ؛محسن مزینانی عسکری

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی
۰۱
مهر
۹۶

علی صادقی منش مزینانی، با دفاع از رساله دکتری خود و کسب نمره ممتاز به عنوان نخستین دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری  از این دانشگاه فارغ التحصیل شد

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ دکتر علی صادقی منش سال 1366 در سبزوار به دنیا آمد و نام برادر شهیدش را که در عملیات کربلای5 به شهادت رسید برایش انتخاب کردند.

وی روز سه شنبه 28 شهریور 1396  با دفاع از رساله دکتری خود و کسب نمره ممتاز به عنوان نخستین دانشجوی دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

پدر بزرگوار این فرزند فرهیخته مزینان محمدحسن صادقی منش نیز از فرهنگیان با سابقه این خطه است که مدت 30 سال در آموزش و پرورش شهرستان سبزوار خدمت کرد.

پیشینه ی علمی و پژوهشی دکتر علی صادقی منش مزینانی                                                                                                       

 کتاب‌های چاپ شده:

1ـ درد بی رنگ(قطعات ادبی) چاپ شده در سال1389، نشر قو، تهران.

2ـ حکمت شادکامگی(ترجمه) نوشته‌ی اندرو متیوز، ترجمه و ارایه‌ی برابرنهادهایی از فرهنگ و ادب پارسی: علی صادقی منش و محمدعلی کوثری، چاپ شده در سال1393، انتشارات سینا کتاب.

3ـ جادوی اعتماد به نفس(ترجمه) نوشته‌ی باربارا دی آنجلیس، ترجمه و ارایه‌ی برابرنهادهایی از فرهنگ و ادب پارسی: علی صادقی منش و محمدعلی کوثری، چاپ شده در سال 1393، انتشارات خط سفید.

 مقالات چاپ شده و پذیرش گرفته از مجلات علمی معتبر:

1 ـ بازشناخت نظریة «گذار فرامن قوم ایرانی از احکام غریزه‌محور شاه» در داستان سیاوش (با تکیه بر دیدگاه ادبی‌ـ روانکاوانة فروید(

با همراهی جناب آقای دکتر مهیار علوی‌مقدم، پذیرش شده در مجله‌ی علمی‌ـ‌پژوهشی بوستان ادب.

2ـ  مکتب اخلاقی خیام؛ اصالت فایده و گریز از خودکامگی در رباعیات خیام

با همراهی جناب آقای دکتر مهیار علوی مقدم، پذیرش و چاپ شده در مجله‌ی پژوهشنامه‌ی ادبیات تعلیمی، سال هفتم، بهار 1394، شماره 25

3ـ   Continuation of Despotism in Sufis’ Rituals in Iran Society Typology of Transaction in Attar’s Tazkirat al-Awliyā, Based on the psychological commentaries of Eric Berne

با همراهی جناب آقای دکتر ابوالقاسم رحیمی، چاپ شده در مجله

Studies in Literature and Language.

4- Literariness of a text, as a game

با همراهی جناب آقای دکتر ابوالقاسم رحیمی، چاپ شده در مجله­ی

Studies in Literature and Language.

 

5ـ Comparative Study of Love in Writings of Bakharzi and Jami by Focusing on the Analysis of Love Tract and The Seven Thrones[1]

با همراهی جناب آقای دکتر عباس محمدیان چاپ شده در مجله‌ی دارای ایمپکت فکتور:

ANGLISTICUM(The International Journal of English Literature, Linguistics & Interdisciplinary Studies)

6ـ An Analytical Study on the Effects of Autocratic Regimes’ Support of Poetry, with a Focus on Qaṣīdah’s Evolution to Ghazal, in Persian literature

با همراهی جناب آقای دکتر احمد خواجه‌ایم، حمیده قادری سهی و محمدعلی کوثری پذیرش شده در مجله­ی دارای ایمپکت فکتور

Research Scholar – An International Refereed e-Journal on Literary Explorations

7- The emergence of the Sufi literature as the balance of power in Media

(An Analytical Study on The impact of Sanaee’s poem on the emergence of the emancipated Media in Iran)[2]

با همراهی جناب آقای دکتر عباس محمدیان چاپ شده در مجله­ی دارای ایمپکت فکتور

International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro)

Volume 2 / Issue 3/ 2015

8- Identification of Effective Rhetorical Elements in Writing a Realistic Story in Persian Language

به همراهی جناب دکتر ابوالقاسم رحیمی و حمیده قادری سهی پذیرش شده در مجله­ی دارای ایمپکت فکتور

International Journal of English and Education.

9-ANALYZING THE KEEPER AUTOCRACY RITUAL IN AN IRANIAN

LITERARY WORK: THE POLICY WITH FOCUS ON PSYCHOLOGICAL

THEORIES OF ERIC BERNE[3]

به همراهی جناب دکتر ابراهیم استاجی چاپ شده در مجله‌ی دارای ایمپکت فکتور

Research Scholar – An International Refereed e-Journal on Literary Explorations.

10 ـ سربداران، پیشروان شکست سکوت و عبور از هراس(بررسی عوامل مؤثر بر گذر سربداران از هراس چیره ی جامعه از مغول)؛

پذیرش شده برای چاپ در مجموعه مقالات سربداران که به کوشش جناب آقای دکتر ایزدی(عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزوار) با همکاری وزارت علوم در دست تدوین است.

 *مقالات ارایه شده و چاپ شده در همایش‌ها:

11ـ ژان پل سارتر در برزخ ماهیت و وجود(بررسی مکتب ادبی اگزیستانسیالیسم در آینه ی فلسفه و آثار ادبی ژان پل سارتر)

با همراهی جناب آقای دکتر ابوالقاسم رحیمی، چاپ شده در مجموعه ی مقالات علمی زلف سخن و پذیرفته شده در همایش ملی زبان و ادبیات فارسی مشهد، سال 1389).

12ـ بررسی نقش دستور در آموزش زبان دوم بر بنیاد آرای روان­شناختی اریک برن

با همراهی جناب آقای دکتر ابراهیم استاجی(ارایه شده و چاپ شده در همایش بین­المللی زبان و ادبیات فارسی انجمن ترویج در زنجان).

13ـ توالی وهم تقدیر شوم در ناخودآگاه کاوس(نقد داستان سیاوش بر بنیاد آرای فروید، با محوریت اثباتِ یک فرضیه­ی نوین)

با همراهی جناب آقای دکتر ابراهیم استاجی(ارایه شده و چاپ شده در همایش بین­المللی زبان و ادبیات فارسی انجمن ترویج در زنجان).

14ـ نقش آزمون‌های سراسری در انگیزش دانشجویان زبان و ادبیات فارسی به یادگیری زبان عربی (بررسی آسیب‌شناختی پرسش‌های عربی آزمون‌های سراسری کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی از سال1384تا1393)؛

با همراهی جناب آقای دکتر ابراهیم استاجی و حمیده قادری سُهی، پذیرش اولیه در نخستین همایش ملی آسیب‌شناسی آموزش زبان‌های خارجی در ایران.

 سخنرانی­ ها:

ـ ارایه ­ی سخنرانی در نکوداشت شکسپیر با عنوان«انسان از دیدگاه حافظ و شکسپیر» در دانشکده­ ی ادبیات و علوم انسانی.

ـ ارایه ­ی سخنرانی با عنوان «مکتب اخلاقی خیام» در همایش بزرگداشت حکیم عمر خیام در دانشگاه حکیم سبزواری در سال 1392.

ـ ارایه ی سخنرانی در نشست پژوهشی روز ملی حکیم ابوالقاسم فردوسی در تالار اجتماعات دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم با عنوان«ظلم ستیزی و ستایش داد در شاهنامه» در سال1393.

ـ ارایه ی سخنرانی در نشست پژوهشی روز ملی مولانا در تالار اجتماعات دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم با عنوان«مولانا، شاعری رها از تأثیرات دربار بر شعر» در سال1393.

 پیشینه ی علمی ـ فرهنگی:

ـ مدیریت هنری همایش ملی دوسالانه ی آسیب­شناسی آموزش زبان­های خارجی در ایران(این همایش در 9 و 10 اردیبهشت1394 برگزار خواهد شد).

ـ همکاری در برگزاری نشست­های پژوهشی در دانشکده­ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری.

ـ مدرس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه علمی کاربردی1 سبزوار.

ـ دانشجوی ممتاز فرهنگی و درسی دانشگاه تربیت معلم سبزوار، در سال تحصیلی 1389ـ1390.

ـ رتبه ­ی یک معدل(05/­19)، در میان دانشجویان کارشناسی ارشد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم ورودی 1390.

ـ همکاری در برگزاری همایش ملی بیهقی در سال 1392.

ـ مدیریت سایت دانشکده ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه حکیم سبزواری از مهر1391 تا کنون.

ـ عضو هیأت مؤسس، طراح، نویسنده ی اساس نامه و مبتکر «کانون دست های تماشا» دانشگاه تربیت معلم سبزوار، که کانونی است با هدف همیاری و درک نابینایان و کم بینایان(برای آشنایی با اهداف و برخی فعالیت های این کانون، می توانید به تارنمای این کانون مراجعه کنید: www.dasthayetamasha.mihanblog.com).

ـ سابقه ی سردبیری پرفروش ترین نشریه ی دانشگاه تربیت معلم سبزوار با نام «من فکر می کنم».

ـ سابقه ی سردبیری نشریه ی برگزیده ی دانش آموزی شهرستان سبزوار با نام «انتظار».

ـ سابقه ی مجری گری چندین همایش بزرگ، در دانشگاه تربیت معلم سبزوار، از جمله بزرگداشت فردوسی، بزرگداشت سعدی و سهراب سپهری، همایش بزرگ فانوس خیال و… .

ـ سابقه ی گویندگی متون ادبی.

ـ دبیر، مجری و مبتکر همایش بزرگ «وسوسه ی نخست» برگزار شده در سالن اجتماعات(تالار استاد شریعتی  دانشگاه تربیت معلم سبزوار).

ـ دبیر، مجری و مبتکر همایش بزرگ«آن پیر چنگ نواز، با محوریت شخصیت رودکی و آسیب شناسی جایگاه اجتماعی نابینایان» برگزار شده در سالن اجتماعات  دانشگاه تربیت معلم سبزوار.

 ـ همکاری با بخش نابینایان اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان سبزوار در تولید کتاب های گویا.

[1]ـ بررسی همسنج عشق در آرای باخرزی و جامی با تأکید بر بررسی رساله­ در عشق و هفت اورنگ.

[2]ـ پدیداری ادب صوفیانه، به مثابه ی توازن قدرت رسانه(تأثیر شعر سنایی در پدیداری رسانه آزاد در ایران).

[3] تحلیل مناسک حافظ استبداد در سیاست‌نامه با تمرکز بر آرای روان‌شناختی اریک برن.

 

به جمع شاهدان کویردر تلگرام بپیوندید: https://telegram.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی