بایگانی آبان ۱۴۰۱ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۱۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

۳۰
آبان
۰۱

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بر استفاده از فرصت همکاری‌ها و تبادلات بین‌المللی در حوزه محیط زیست و همچنین ظرفیت بومی و دانش بنیان برای توسعه و ارتقا محیط زیست کشور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال با محوریت شعار سال و شعار راهبردی سازمان حفاظت محیط زیست کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این نمایشگاه زمینه‌ای برای ارائه آخرین دستاوردهای محیط زیستی در حوزه‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اینکه نقش آفرینی بخش خصوصی و مردم در عرصه حفاظت محیط زیست راهگشای بسیاری از مشکلات و مسایل این حوزه است، افزود: علاوه بر تلاش دولت و مشارکت مردم برای حل مشکلات و ابر بحران‌های محیط زیستی، نیاز به فناوری‌های نوین، سرمایه‌گذاری و تبادلات جهانی داریم.

مزینانی در ادامه به سیاست‌های کلی ابلاغی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها باعث همگرایی در حوزه محیط زیست می‌شود و به عنوان اسناد بالادستی و نقشه راه، زمینه مهمی برای دستیابی به توسعه پایدار را فراهم آورده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین بسترسازی برای همکاری‌های بیشتر بین‌المللی در حوزه محیط زیست را یک اولویت دانست و گفت: در نتیجه این ارتباطات بین‌المللی، سرمایه‌گذاری، انتقال فناوری و تبادلات بین‌المللی فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و آلودگی در حوزه محیط زیست، سال‌های سال اثرگذاری منفی خود را دارد و بسیاری از منابع باید برای بازگشت محیط زیست به اول، هزینه شود.

مزینانی گفت: برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و از بین رفتن منابع باید همچنین به موضوع توانمندسازی و فرهنگسازی عمومی در این حوزه نیز بیش از پیش توجه کرد.

*بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از ۲۹ آبان لغایت ۲ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی درحال برگزاری است.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۳۰
آبان
۰۱

 

🔹عضو تیم ملی جوجیتسو بانوان گفت: اصلی‌ترین حریف ما در مسابقات جهانی امارات، تیم ملی برزیل است که باید بتوانیم بر آن پیروز شویم.

🔹سمیه مزینانی، عضو تیم ملی جوجیتسو بانوان اعزامی به مسابقات جهانی امارات در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، گفت: نخستین بار است که به عنوان تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام می‌شویم. پس از کسب قهرمانی در مسابقات کشوری بانوان توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم. بانوانی که در جوجیتسو فعالیت می‌کنند قبلا در جودو فعال بوده اند. حالا با برگزاری اردوی تیم ملی جوجیتسو آماده هستیم برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

🔹وی در خصوص حریفان خود در این مسابقات، افزود: از حریفان خود شناخت زیادی نداریم. فقط در حد سن و وزنی که شرکت کرده اند اطلاعات داریم. اصلی‌ترین حریف ما در این رقابت‌ها تیم ملی برزیل است که باید بتوانیم بر آن پیروز شویم و در ادامه کار سختی برای روی سکو رفتن نداریم.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۳۰
آبان
۰۱

علیرضا مزینانی،مدیرکل محیط زیست استان تهران به تشریح جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران پرداخت و گفت: کلیه مهدکودک‌ها و مراکز پیش دبستانی در روز دوشنبه مورخ ۸/۳۰/ ۱۴۰۱تعطیل شد.

وی افزود:  در روز دوشنبه مورخ ۸/۳۰/ ۱۴۰۱ فعالیت‌های آموزشی مدارس ابتدایی به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار می‌گردد.

به گفته وی مدیران با مرخصی اولیای کودکان، با توجه به تعطیلی مهدکودک ها و مراکز  پیش دبستانی، موافقت نمایند.

مزینانی اظهار داشت:  با توجه به تداوم پایداری ، در مورد فعالیت مهدکودک ها، مراکز پیش دبستانی و کلیه مدارس در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری، متعاقباً تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران فروش مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران  از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری، ممنوع گردید.

وی افزود: از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز، خودداری گردد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راه فاتب، از تردد شبانه کامیون ها  به استثنای کامیون های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: فعالیت واحدهای تولید بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری به صورت موقت ، ممنوع می باشد.

مزینانی گفت: پایگاه‌های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران شهرداری تهران، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، اقدام نماید.

وی افزود: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا ، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن ، اقدام نماید.

مزینانی گفت: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه  گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلب و تنفسی، زنان باردار و …)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.

وی گفت:  پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها ، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.

مزینانی تاکید‌کرد:  شهرداران استان ، نسبت به جلوگیری از  فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود ، اقدام نمایند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی ، تولیدی ، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد

وی افزود: شرکت گاز استان،  نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان تهران شهرداران استان، مردم باید جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال کنند.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۳۰
آبان
۰۱

ورزشکاران و شرکت‌کنندگان در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) از امکانات بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیران شهری و مسئولان اوقاف، به تازگی از بخش‌های مختلف آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی (ع) بازدید کرده و در جریان آن یکی از شبستان‌های این امامزادگان به وسعت ۳۰۰‌مترمربع افتتاح شد.

با افتتاح این محل، امکان اقامه نماز و برپایی مراسم برای زائران و نمازگزاران در داخل شبستان فراهم شده است و در روزهای شلوغ و بارندگی از این فضا استفاده خواهد شد.

مدیر آستان مقدس امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) درباره ساخت و تکمیل ۳شبستان دیگر به عنوان فعالیت‌های آینده این مجموعه، افزود: «در طرح توسعه امامزاده هزار و۶۰۰ مترمربع فضا برای ساخت شبستان‌ها در نظر گرفته شده که اکنون یکی از آنها آماده است و سایر شبستان‌ها هم تا تابستان سال آینده تکمیل می‌شود.»

 

«مهدی مزینانی» ادامه داد: «با توجه به استقبال گروه سنی کودکان تا بزرگسالان از باشگاه‌های ورزشی امامزاده، تا یک ماه آینده باشگاه به طبقه منفی۳، شبستان منتقل می‌شود که وسعتش هزار و ۱۰۰‌مترمربع است.»

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ نفر عضو باشگاه امامزاده هستند گفت: «با تغییر مکان باشگاه، شرکت‌کنندگان می‌توانند از امکانات بیشتری بهره‌مند شوند.»

 

یکی دیگر از بخش‌هایی که به‌زودی در آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)  جابه‌جا خواهد شد، واحد آموزش است. این واحد اکنون در طبقه منفی ۲ شبستان قرار دارد و از ۲ اتاق تشکیل می‌شود اما به گفته مزینانی تا یک ماه آینده بخش آموزش به ضلع شمال آستان و داخل ساختمان ۷۰۰‌مترمربعی موقوفه شهید خداپرست انتقال می‌یابد.

مدیر آستان امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع) در این‌باره تأکید کرد: «با انتقال مکان، زمینه گسترش برنامه‌های آموزشی بیشتر می‌شود. چون با امکانات فعلی نمی‌توانستیم در تمام رشته‌ها کلاس برگزار کنیم.»

مزینانی مهم‌ترین دغدغه زائران را پیدا کردن جای پارک خودرو دانست و افزود: «با توجه به حضور شهردار منطقه۲ تهران در بازدید اخیر، مشکل جای پارک مطرح شد و ما هم چند مکان را برای ساخت پارکینگ طبقاتی پیشنهاد داده‌ایم تا توسط کارشناسان شهرداری بررسی و امکان‌سنجی شود.»

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۲۱
آبان
۰۱

✍️صبح روز پنجشنبه 12 دی ماه 1364 وارد پادگان ثامن الائمه(ع) اهواز شدیم. من که ناوارد بودم گیج و مبهوت شدم. در نمازخانه پادگان خسته بودیم و نشستیم و من در این مدت با برادران مزینانی بودم. سپس صبحانه را میل کردیم و بعد از آن ما را برای استراحت موقت  به یک آسایشگاه بردند و آن روز به همین صورت گذشت.

روز 13 دی ماه نیز تعدادی از افراد تازه وارد را سازماندهی کردند ولی نوبت به ما نرسید ولی چیزی که آن روز جلب توجه کرد این بود که همه ی ما در داخل آسایشگاه مشغول استراحت بودیم که یک دفعه متوجه صدای پدافندهای دور پادگان شدیم. همه بیرون آمدیم و فهمیدیم که هواپیماهای عراقی آمده اند تا پادگان را بمباران کنند ولی چون خیلی در ارتفاع بالا بودند آنها را ندیدیم و عصر همان روز یکی از برادران به پادگان آمد و به من گفت که آن هواپیماها سه تا بودند و توانسته اند پادگان بالایی را بمباران کنند و چندین زخمی و کشته برجای گذاشته است این را هم فراموش کردم که بگویم در همان لحظه که پدافندها مشغول کار بودند ما دودی ا زیاد را از منطقه بالای پادگان دیدیم که فکر کنم از پادگان ارتش بوده که هواپیماها راکت انداخته اند و نیز آن برادر می گفت...
👈خوب با اجازه چون الآن فرمانده ما آمد و ما را برای صبحگاه صدا زد تا بعد خداحافظ

👈سلام علیکم. هم اکنون ساعت7:5 صبح است مراسم صبحگاهی تمام شد و خاطرات را ادامه می دهم .

آنجا بودم که آن برادر می گفت که یک مردی را دیدم که پایش قطع شده بود و یک زن نیز دستش بر اثر ترکش قطع شده بود. این از خاطره بسیار بد آن روز...

راستی یک خاطره خوب دیگر نیز از آن روز این بود که شب همانروز من به آسایشگاه محمد مزینانی علی عباس و علی رضا حاج اکبر(کربلایی عباس)مزینانی و علیرضا اکبر عباسعلی ذبیح الله مزینانی(نباتی) که هر سه در یک واحد می باشند (واحد60) رفتم و تقریباً یک ساعت در آنجا بودم و در این مدت از خاطره ها صحبت می کردیم و من برای آنها چند داستان گفتم و سپس به استراحتگاه خودم آمدم و خوابیدم.

💠انتقال به دیده بانی

✍️ 14 دی ماه 1364
 در این روز مراسم صبحگاهی برگزار شد و غذای صبحانه کره و مربا بود که میل شد سپس تقریباً ساعت 9 در جلو آسایشگاه به خط شدیم تا برای آخرین بار واحدها مشخص شود من اول در واحد 81 افتادم ولی خودم را به واحد دیده بانی انتقال دادم.

 تقریباً ظهر بود که در داخل آسایشگاه نشسته بودم یکدفعه باز صدای پدافند را شنیدم به بیرون زدیم و من قسم می خورم که یکی از هواپیماهای عراقی را دیدم که ویراژ می داد ولی هرچه پدافندها کار می کرد نتوانستند حتی یکی از آنها را بزنند بعد من از محمد مزینانی سئوال کردم چندتا بودند او گفت که 8 تا بوده اند و یکی شان همان که من آن را دیدم و دود سر می داد که پدافند را متوجه خود کند ولی بقیه هم نتوانستند جایی را بمباران کنند.

بالاخره ظهر بعد از نماز جماعت نهار که استانبولی بود خوردیم( من که اکثر اوقاتم را با علی رضا مزینانی و علی مزینانی و محمد مزینانی و محمد ناطقی می گذراندم نهار را با همانها صرف کردم) و بقیه دیروز با بیکاری گذشت و شب من و علی رضا و محمد برای صرف شام به مسجد رفتیم و یک غذای عجیب و غریب خوردیم و سپس به استراحتگاه آمدم و دیشب هم نگهبان بودم و صبح 4 تا 5 نگهبانی دادم و این هم خاطره های 8 روزی که به اینجا آمده ام.

خب هم اکنون برای صرف صبحانه می خواهم به نمازخانه بروم خداحافظ  تا خاطره ای دیگر...

✍️64/10/15 صبحانه را خورده ام و به آسایشگاه رفتم و آنجا فرمانده گفت که برادران دیده بانی حاضر باشند تا به آسایشگاه دیده بانی بروند.ماهم به آسایشگاه آمدیم و من در بالای یکی از تخت ها جا گرفتم.

 هم اکنون دارم خاطره می نویسم و در جلو آسایشگاه نشسته ام و ساعت 11 می باشد از ساعت9/5 تا 1/5درس قطب نما داشتیم و آقای نوری درس داد و من و برادر کریم زاده با قطب نما تمرین کردیم تا یاد بگیریم. همان طور که گفتم الآن از درس آمده ام.

راستی نگفتم قبل از اینکه این خاطره را بنویسم برادر اصغر همت آبادی* از جزیره آمده بود برای ملاقات و من نیز با او ملاقات کردم... خداحافظ تا ساعتی دیگر

*یکی از ویژگی های این رزمنده پیشکسوت مزینانی سرکشی از رزمندگانی بود که در جبهه حضور داشتند و تا می شنید یک مزینانی چه در کسوت سرباز یا پاسدار و یا بسیجی و ارتشی به منطقه آمده تمامی خطرات را به جان می خرید و به دیدار او می رفت که شهید صادقی منش نیز به خوبی به این موضوع اشاره کرده است.

ادامه دارد...
 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۲۰
آبان
۰۱

🔹دومین کارگاه آموزشی پویش لبخند در سال تحصیلی جدی و در مهدکودک و پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و متوسطه مزینان برگزار شد.

🔹پویش لبخند طرحی نو و کم نظیری است که با هدف سلامت و بهداشت دهان و دندان به ویژه برای دانش آموزان و افراد بی بضاعت در مزینان و روستاهای همجوار فعالیت می کند.

🔹در این طرح که از نیمه دوم سال 1400 به طور خودجوش و با حمایت مالی خیرین نیکوکار فعالیت خود را آغاز کرد علاوه بر برگزاری چندین کارگاه آموزشی به همت و استادی دکتر سیدحسین ضیائی  دندانپزشک متخصص و مجرب مزینانی، تمامی دانش آموزان و افراد شرکت کننده در این کارگاه های آموزشی مورد معاینه قرار گرفته  و با تشخیص این پزشک متعهد برخی از آنها به صورت رایگان درمان شده اند.

🔹اهدای خمیردندان و مسواک با برند معتبر و با حمایت از تولیدات داخلی و تشویق بهداشت دهان و دندان یکی دیگر از خدمات این پویش به دانش آموزان و مادران گروه هدف می باشد.

🔹علاوه بر این خدمات ارزنده تا کنون تعدادی از افراد با بضاعت کم مالی و تأیید گروه ارزیاب به صورت رایگان از دریافت دندان مصنوعی و یا ترمیم دندان پوسیده برخوردار شده اند.

 

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

 

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۹
آبان
۰۱

🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

در بخش های قبلی که به عنوان مقدمه و تاریخچه تقدیم شد به هنر چند بانوی مزینانی اشاره کردیم که در حوزه های مختلف هنری مشغول به فعالیت هستند اکنون شایسته است که به معرفی  چند نام پرآوازه از این هنرمندان بپردازیم تا ثابت کنیم ادعای هنر نزد مزینانیان است و بس!

یکی از چهره های هنری که نقاش زبردستی است و در مسئولیت ها و مدیریت های اداری و هنری نیز فعال و پیشرو است و هراز چندگاهی مصاحبه های تند و آتشین او صفحات خبرگزاری ها و مطبوعات کشور را تحت الشعاع قرار می دهد سرکار خانم آسیه مزینانی فرزند سردار علی رضا مزینانی است که خود او نیز از چهره های ماندگار تبلیغات است و می توان گفت روابط عمومی و تبلیغات دفاع مقدس مدیون زحمات و فکر و اندیشه این رزمنده پیشکسوت و فعال فرهنگی است و بالطبع فرزندان او از جمله آسیه خانم در راه پدر گام نهاده و با گذراندن دوره های مختلف هنری و تحصیلات دانشگاهی در زمینه هنر نقاشی و سینما و تلویزیون فعالیت می کند و  تاکنون این بانوی هنرمند مزینانی چندین نمایشگاه از آثار خود را در فرهنگسراهای مختلف تهران به معرض دید عموم گذاشته است.وی در حال حاضر مدیر گالری آ و معاون فرهنگی خانه ی هنرمندان ایران است.

از دیگر هنرمندان حوزه ی نقاشی و گرافیک که بانوان هنرمند مزینانی در آن حضور فعال دارند باید به اسامی سرکار خانم نسرین مزینانی فرزند زنده یاد کربلایی عباس ذبیح اله که بارها در شبکه های تلویزیونی نیز به آموزش هنر نقاشی و طراحی بر روی شیشه و آینه پرداخته و اکنون یکی از استادان این هنر در کشور است اشاره کرد.

از دیگر بانوان هنرمند مزینانی که آثار آن ها مخاطبان زیادی را جذب کرده است می توان به خانم ها سمیه مزینانی و ساناز مزینانی ساکن سانفرانسیسکو اشاره کرد.

خانم سمیه مزینانی متولد ۱۳۵۹ دارای لیسانس زبان انگلیسی و دانش آموخته رشته زبان چینی در دانشگاه پکن چین است که در زمینه ی نقاشی با تکنیک های اکریلیک(شب نما) و فلورسنت فعالیت می کند و بدون گذراندن هیچ کلاس آموزشی توانسته با خلق آثاری متفاوت و منحصر به فرد در این رشته پیشرفت و ترقی کند از جمله آثار این بانوی هنرمند می توان به آثار چشم خدا، پرواز زمان، سفینه آشنایی، آرزو، تاریکی مرموز و ... اشاره کرد.

او درباره آثا و هنر خود می گوید:«نقاشی های من بیشتر تخیلی هستند، به نظر من هنر بیشتر فطری و ذاتی است تا اکتسابی،از آنجا که بیشتر عاشق خلاقیت هستم تصمیم گرفتم به استعدادم بال و پر پرواز بدهم و شروع کردم به نقاشی کشیدن»

یکی دیگر از بانوان هنرمند کهن دیار مزینان که در هنر چهره‌پردازی و بازیگری سینما و تلویزیون فعالیت دارد سرکار خانم زهره مزینانی، فرزند زنده یاد غلامرضا صادق منش است و در آثاری همچون سریال تلویزیونی «من یک مستاجرم» ، «به خاطر مونا» حضور داشته است. وی همسر ارسیا صنعتی بازیگر و مجری توانای صدا و سیماو تأتر و سینماست که با هم در چند فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته اند.

و اما یکی دیگر از بانوان پر آوازه که این روزها اشعار زیبایش توسط مداحان صاحب نام کشور در مجالس خوانده می شود بانوی آیینی سرا منصوره محمدی مزینان فرزند علی محمدی و نوه ی مرحوم کربلایی عبدالله محمدی مزینانی ایفاگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) در تعزیه عاشورای مزینان است که سال 1359ه.ش در تهران متولد شد.

او  پس از ازدواج با دکتر احمدحسین زاده تخت کشیها و تشویق وی در سرودن شعر اهتمام بیشتری ورزیده و حاصل این تلاش گردآوری اشعار پراکنده ی خود و چاپ اولین کتاب به نام دل سروده های مزینانی در سال1392 است که در حقیقت منظومه هایی در شهادت و نعت آل طاها می باشد.

 این بانوی شاعره مزینانی پس از اتمام دوره متوسطه در دانشگاه تهران پذیرفته شد و در رشته ی جغرافیا و مقطع کارشناسی فارغ التحصیل گردید و به دلیل علاقه مندی به امر آموزش هم اکنون در دبیرستانهای تهران به تدریس مشغول می باشد.

منصوره محمدی مزینان تا کنون در محافل شعر خوانی و شب شعرها و جشنواره های ادبی موفق به کسب عناوین و دریافت لوح تقدیر گردیده اما آنچه برای وی اهمیت دارد  سرودن اشعار مناسب برای خاندان نبوت و امامت است و همین رویکرد او را در جمع ادب دوستان ممتاز کرده و بارها مورد عنایت اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است....

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

 

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۷
آبان
۰۱

✍️مجید اسلامی توسط شورای اسلامی مزینان از سمت دهیاری کنار گذاشته شد و این مسئولیت در حال حاضر به دلبری مدیر فنی دهیاری های داورزن سپرده شده تا فردی که مد نظر اعضای شورای اسلامی است از شهرستان سبزوار به مزینان بیاید و سکان مدیریت روستا را برعهده بگیرد.

در پی اعتراض جمعی از مردم مزینان نسبت به این اقدام شورای اسلامی و جلسه حضوری با فرماندار داورزن، مهندس بهادری اذعان داشت: انتخاب و معرفی دهیار حق شوراهاست و آنها که منتخب مردم هستند می توانند درباره سپردن مدیریت شهر و روستا به هرکسی که همگام در راستای اهدافشان باشد تصمیم بگیرند.

این سخن فرماندار داورزن درست و منطقی و بر اساس قانون می باشد اما کاش به عنوان بالاترین مقام اجرایی شهرستان کمی به استدلال و حق مردم نیز توجهی نشان می دادند که اگر اعضای شورا بر اساس آرای آنها انتخاب شده اند پس حقی هم برای رأی مردم قائل شوند نه اینکه به هر دلیلی چه شخصی و یا بنا به تدبیر و تصمیم و یا اجبار؛ تن به خواسته ای بدهند که مورد قبول اکثریت ساکنان و مزینانی های غیر ساکن نباشند.

در جلسه ی مذکور جناب حسین کهن، بخشداری که هنوز حکم انتصابش امضا و اعلام نشده و در حال حاضر با توجه به پیام های ارسالی گویا دو حاکم در این مسئولیت حکومت می کنند با اعلام اینکه از زمان حضورش در بخشداری که حدود چهارماه از آن می گذرد اظهار داشت: من خیلی سعی کردم دهیار مزینان را متوجه وظایفش کنم!
وی به عنوان نمونه از کامیون دهیاری یاد کرد که شش سال است در مکانیکی خاک می خورد و دهیار نرفته آن را پیگیری کند.
این سخن جناب بخشدار آینده یا حال؟! با واکنش حاضرین مواجه شد که؛ اولاً شش سال نبوده و شش ماه است! در ثانی ماشین را شورای اسلامی به سبزوار برده و تا کنون به علت مشکل مالی نتوانسته اند مخارج تعمیرش را پرداخت کنند و همچنان در این تعمیرگاه رها شده است.

جناب کهن که با این واکنش حضار روبرو شد و اصرار داشت شما نمی دانید و من می دانم، با رئیس دهیاری ها تماسی گرفتند و وقتی اصل موضوع را فهمیدند برای آنکه اشتباه خود را پوشش بدهند گفت : البته منظور  ما این است که دهیار و شورا سر این موضوع شش سال است که اختلاف دارند!

یکی دیگر از دلایل کم کاری و ضعف دهیار مزینان بنا بر اظهارات بخشدار محترم آینده یا حال، عدم دقت و اقدام وی در جدول گذاری خیابان شریعتی 6 یا همان خیابان فعلی سردار سلیمانی عنوان شد که مجید اسلامی در توضیح این مطلب به شاهدان کویر و مردم نیز عنوان کرد: ناظر این پروژه مهندس فنی دهیاری ها بوده که اگر مشکل داشت پس چرا تأیید شد؟!

از دیگر دلایلی که برای عزل دهیار مطرح شده عدم حضور او در مجالس عمومی و حتی جلسات شورای اسلامی است که دهیار سابق در این باره مدعی است او مدت شش ماه است که به جلسات دعوت نشده و یا اگر دعوت کرده اند یکی دو ساعت به جلسه تماس گرفته اند و یا پیام فرستاده اند که درست همین موقع برای پیگیری کارها یا در سبزوار بوده و یا داورزن!

به هر حال بازهم ما این حق را برای اعضای شورای اسلامی، محترم می شماریم که باید با کسی کار کنند که در راستای اهداف آنها باشد ولی چرا دهیار جدید را که قرار است برای مزینان و به نام مزینان کار کند از سبزوار انتخاب کرده اند؟! آیا جوانان مزینان لیاقت این خدمت را ندارند یا جوانان نمی پسندند و نمی توانند با این گروه کار کنند و درخواست آنها را رد کرده اند یا با عرض پوزش از مخاطبان و همشهریان گرامی به ویژه جوانان مزینانی در مزینان قحط الرجال آمده که دهیار و اعضای شورای آن از جایی دیگر به مزینان بیایند و مسئولیتی را که می تواند یک جوان مزینانی مخارج زندگی خانواده اش را از آن تأمین کند و دسترسی مردم به او نیز آسان تر باشد به غیر سپرده شود؟!

گفتیم اعضای شورای اسلامی مزینان از سبزوار! بله تعجب نکنید در حال حاضر دوتن از عزیزانی که مسئولیت رئیس و نایب رئیسی شورای اسلامی مزینان را برعهده دارند آقایان غلامرضا شهیدی و علی اکبر رضوانی پناه بنا به تأیید مسئولین مربوطه در سبزوار ساکن هستند و در سخت ترین شرایط و بزنگاه های خطر آفرین وقتی مردم به دنبال این بزرگواران می گردند آنها برای رتق و فتق امور خانوادگی خود هشتاد کیلومتر را طی کرده  و در سبزوار حضور دارند.

این تخلف آشکار را جناب فرماندار نیز قبول دارد اما خودشان می فرمایند اگر بخواهیم به قانون نوشته شده مراجعه کنیم سه چهار روستای دیگر حتی شورای اسلامی شهرستان را باید عزل کنیم؟!
خب چرا که نه جناب فرماندار ! شما در مسندی نشسته اید که قانون را اجرا کنید آیا مسئولیت شما از امیرمؤمنان بالاتر است که وقتی حاکمانش تخلفی را انجام می دادند بدون هیچ اما و اگری حتی نسبت فامیلی آنها را محاکمه و یا عزل می کرد. چطور خواسته ی همین افراد متخلف که قانون را دور زده اند برای شما محترم است اما درخواست مردمی که حداقل دو استهشاد محلی با امضای بیش از صدنفر برای شما و بخشداری و دیگر مقامات ارسال کرده اند و خواستار عزل جنابان هستند نادیده گرفته می شود؟!

برای تنویر افکار عمومی بندی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران آورده می شود تا آحاد مردم در جریان این باندبازی ها و جناح بندی های منطقه قرار بگیرند.

«تبصره 2 -  قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با آخرین اصلاحات تا تاریخ 1389/04/30 ماده 25 (اصلاحی 27/ˏ08/ˏ1386)- :

اعضای شوراها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.»

بر اساس این ماده قانونی ادامه ی کار دو عضو اصلی شورای اسلامی مزینان خلاف قانون است و در صورت عدم رسیدگی مسئولین مربوطه در هر پست و مقامی؛ معترضین وظیفه خود می دانند تا این شکایت را از طریق مراجع قانونی و یا انتشار در رسانه های سراسری پیگیری نمایند.

شاهدان کویر مزینان هیچ خصومتی با نام بردگان و طرفداری یک جانبه از دهیار سابق نداشته و تنها بنا به درخواست همشهریان و مخاطبان خود پس از دیدار با فرماندار شهرستان و اتمام حجت در خصوص عواقب این عزل و انتخاب اقدام به تهیه و انتشار مطلب کرده است و آماده ی دریافت جوابیه از شورای اسلامی مزینان و یا بخشداری و فرمانداری محترم داورزن و انتشار آن می باشد.

و اما در پایان خاطرنشان می شود مجید اسلامی فارغ التحصیل  رشته جغرافیابرنامه ریزی شهری از دانشگاه بجنورد است که مدت 10 سال مسئولیت دهیاری مزینان را بر عهده داشته و به علت خدمات ارزنده عمرانی دو بار از سوی دو بخشدار بخش مرکزی داورزن به عنوان دهیار نمونه مورد تشویق قرار گرفته است و ای کاش اعضای محترم شورای اسلامی یک بار صادقانه قبل از تصمیم چنین اقدامی مردم را در رسانه و مجامع و محافل عمومی مانند مسجد جامع محرم می دانستند و علت این برکناری و آوردن دهیار از شهرستانی دیگر را تشریح می کردند.

 

🖌علی مزینانی عسکری

 

 

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

 

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۴
آبان
۰۱

حاج اصغر مزینانی پدر شهیدان والامقام محمد، علی و حسین شهیدی به فرزندان شهیدش پیوست.

وی از رزمندگان و بسیجیان پیشکسوت دفاع مقدس است که از سال 1361 و تا پایان جنگ همزمان با حضور فرزندانش در جبهه های حق علیه به دفاع از انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

علاوه بر سه فرزند این پیر جبهه های حق سه نفر از برادرزاده های او به نام مهدی و یداله و غلامرضا شهیدی نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پیکر زنده یاد حاج اصغر شهیدی مزینانی قرار است ساعت 9 صبح روز یک شنبه پانزدهم آبان ماه از مقابل مسجد جامع مزینان تشییع و  در جوار مزار فرزندان شهیدش واقع در آرامستان بهشت علی علیه السلام مزینان به خاک سپرده شود.

 

 

مصاحبه ای ماندگار از زنده یاد حاج اصغر شهیدی مزینانی منتشر شده در روزنامه جوان 23 آبان 1391

83 ساله ام و همچنان در آرزوی شهادت

برای شروع از خودتان بگویید اصغر آقا، چه درسی به بچه‌هایت دادی که سه‌تا از آنها شهید از آب درآمدند؟ 

من همیشه در جواب این سؤال به پرسش کننده گفته‌ام که من چیزی به بچه‌هایم یاد نداده‌ام، بلکه آنها بودند که با منش و رفتارشان به من درس‌های زیادی دادند. خود من هم چند سالی در جبهه‌ها بودم. اما توفیق شهادت نیافتم. پس این سه فرزندم که شهید شدند حتماً سعادت‌شان از من بیشتر بود. اما در مورد خانواده‌ام بگویم که ما اصالتاً اهل مزینان هستیم و شغل آبا و اجدادی‌مان هم کشاورزی است. خودم همین الان هم کشاورزی می‌کنم. ۸۳ سال دارم و تا آنجا که در توان داشتم سعی کردم بچه‌هایم را با نان حلال بزرگ کنم و مذهبی بار بیاورم. هرچند در کل، روستای مزینان محیطی مذهبی دارد و وجود روحانی گرانقدر شیخ قربان علی شریعتی در روستای ما فرصتی پیش آورد تا جوانان و نوجوانان پای کلاس‌های درس او بنشینند و مسائل دینی را با عمق بیشتری یاد بگیرند. به این ترتیب شرایطی پیش آمد تا ما از همان دوران طاغوت از امام(ره) پیروی کنیم و پشتیبان انقلاب اسلامی باشیم. طوری که پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ خودم به همراه شش پسرم در جبهه‌ها حضور یافتیم. 

از شش فرزند پسرتان سه‌نفر‌شان شهید شدند؟ از شهدایتان بگویید. گویی در فعالیت‌های انقلابی هم حضور داشتند؟ 

محمد و علی به خاطر شرایط اقتصادی خانواده مجبور شدند در سال ۱۳۵۰ به تهران مهاجرت کنند. آنها در این شهر به کار بنایی مشغول شدند و با زحمت و مشقت رزق حلالی برای خود مهیا کردند. در پایتخت نیز آنها در هیئت‌های مذهبی حضور می‌یافتند و پای منبر آقا شیخ جواد خراسانی در مسجد مسلم بن عقیل(ع) شرکت می‌کردند. همین رفت و آمدها باعث شده بود که خیلی زود وارد جریان انقلاب شوند. به طوری که در سال ۵۶ گروهی تشکیل داده و تعدادی از مشروب فروشی‌ها در شرق تهران را تخریب کرده بودند. محمد که متولد ۱۳۳۶ بود و آن زمان جوان رعنایی بود در امر انقلاب خیلی فعالیت می‌کرد. طوری که پس از پیروزی انقلاب به بیت امام(ره) رفت و مدتی به عنوان محافظ بیت ایشان در آنجا مشغول شد. در مزینان هم جو کلی با انقلاب بود. ضدانقلاب‌ها جرئت نفس کشیدن نداشتند. در آنجا هم حسین به همراه دیگر برادرانش در فعالیت‌های انقلابی شرکت می‌کرد. 

اگر موافق باشید به ترتیب سن فرزندان‌تان را معرفی کنید. 

محمد متولد ۱۳۳۶ بزرگترین فرزندم در میان این سه شهید و البته دومین شهید خانواده ما بود. وقتی شهید شد دو پسر و یک دختر داشت. از لحاظ مذهبی واقعاً مقید و متعصب بود. به امام(ره) عشق می‌ورزید و همان طور که قبلا گفتم بعد از پیروزی انقلاب مدتی در بیت ایشان به عنوان محافظ مشغول بود و حتی دو سه باری ما را به دستبوسی امام نیز برد. او پس از شهادت علی دیگر آرام و قرار نداشت و به هر نحو ممکن در جبهه‌ها حضور یافت. چندین بار به شدت مجروح شد. یکی از ماندگارترین خاطراتم از محمد نیز مربوط به یکی از دفعات مجروحیتش می‌شود. به نظرم همان سال ۶۲ بود که به ما خبر دادند در جبهه مجروح شده و به بیمارستان شریعتی منتقلش کرده‌اند. وقتی به ملاقاتش رفتم، دیدم ریه‌اش به شدت آسیب دیده و برای اینکه بتواند راحت نفس بکشد در ریه‌اش فیتیله‌هایی کارگذاشته‌اند. وضعیت بغرنجی داشت اما در همان حال وقتی فهمید عده‌ای از دوستان رزمنده‌اش قصد ملاقات با او را دارند، به اصرار از پرستارها خواست او را روی یک ویلچر بگذارند تا به این ترتیب روحیه رزمندگان را حفظ کند. چند روز بعد هم بدون اینکه کاملاً خوب شده باشد به جبهه برگشت و اواخر سال ۶۲ در عملیات خیبر و منطقه طلائیه در کسوت معاون گردان میثم از لشکر ۲۷ حضرت رسول(ص) به شهادت رسید. در حالی که فرزند پسرش هنوز به دنیا نیامده بود. 

از علی بگویید. این طور که مشخص است او اولین شهید مزینان هم به شمار می‌رود؟ 

بله، علی متولد ۱۳۴۰ بود و پیش از دو برادرش و البته ۵۶ شهید مزینان به شهادت رسید. مرداد ماه ۱۳۶۰ وقتی که جسد او را به روستای‌مان آوردند، تشییع جنازه باشکوهی برایش برگزار شد، چراکه او اولین شهید منطقه ما به شمار می‌رفت و از آنجا که روستای ما در شمال شرقی کشور و استان خراسان رضوی از جبهه‌های جنگ فاصله زیادی داشت، شاید خیلی از مردم در کوران حوادث دفاع مقدس قرار نگرفته بودند. اما پس از شهادت علی به جرئت می‌توان گفت که موسم حضور جوانان آن منطقه در جبهه‌ها آغاز شد و به این ترتیب تعداد زیادی از اهالی مزینان و روستاهای اطرافش مثل کلاته مزینان، داورزن، غنی آباد، بهمن آباد، سویز و. . . به جبهه‌های جنگ رفتند. 

از خصوصیات اخلاقی شهید علی مزینانی هم بگویید. 

او جوانی بسیار مذهبی و انقلابی بود. خونگرمی، خوش خلقی و خنده‌رویی بارزترین صفاتش به شمار می‌رفت. آگاهی علی از مسائل روز در حد خوبی بود و به همین خاطر جهادش را از همان دوران طاغوت آغاز کرد و پس از آغاز جنگ نیز بلافاصه در جبهه‌ها حضور یافت. یادم است یکی از دوستانش تعریف می‌کرد که علی به دلیل شناخت خوبش از مسائل سیاسی پی به ماهیت بنی‌صدر برده و از دوستش خواسته بود در یکی از سرکشی‌های آن خائن به مناطق جنگی او را به درک واصل کنند. اما دوست علی منصرف شده بود و به این ترتیب نقشه‌‌اش عملی نشد. علی در مرداد ماه ۱۳۶۰ در سن ۲۰ سالگی و در منطقه عملیاتی سوسنگرد به شهادت رسید. 

گویی شهید حسین مزینانی چند سال پس از دفاع مقدس به شهادت رسیده‌است، ضمن معرفی شهید، از جریان شهادتش بگویید. 

حسین متولد ۱۳۴۳ بود. جوانی مذهبی که یادم است هنگام تحصیلش در دوران طاغوت اگر معلمی با حجاب نامناسب سرکلاس حاضر می‌شد، او ترجیح می‌داد در سرما و گرما بیرون از کلاس بایستد ولی پای درس یک بی‌حجاب حاضر نشود. حسین به پیروی از برادرانش در سال ۱۳۶۰ وارد جبهه‌های جنگ شد و تا پایان دفاع مقدس نیز همچنان در جبهه‌ها حضور داشت. در مقطع نسبتاً طولانی از جنگ دیده‌بانی می‌کرد و به همین خاطر جای فرورفتگی دوربین شناسایی روی بینی‌اش به وجود آمده بود و تا شهادتش نیز این اثر وجود داشت بعد از جنگ هم به جمع سربازان گمنام امام زمان(عج) پیوست و بارها و بارها از سوی اشرار و ضدانقلاب تهدید شد. در منطقه ما او به حسین پاسدار شهرت داشت و افراد ضد انقلاب از او ترس زیادی داشتند. وقتی هم که خبر شهادتش رسید برای‌ما دور از ذهن نبود؛ چراکه از قبل به ما گفته بود بالاخره اشرار و ضد انقلاب او را ترور خواهند کرد. حسین مزینانی آذرماه ۱۳۷۰ در حومه سبزوار ترور شد و به شهادت رسید. 

بعد از شهادت محمد و علی، حسین سومین فرزند شما بود که به شهادت رسید، این حادثه چه تاثیری در روحیه شما گذاشت؟ 

خوب است این سؤال شما را با جمله‌ای پاسخ بدهم که همسرم صفیه مزینانی هنگام شهادت اولین شهیدمان یعنی علی بر زبان آورد. سال ۱۳۶۰ وقتی که هنوز یک نفر هم از اهالی منطقه ما به شهادت نرسیده بود و این مسئله برای خیلی از هم ولایتی‌ها بسیار بزرگ جلوه می‌کرد، ایشان در جواب کسانی که برای تسلیت به ما آمده بودند گفت من شش پسر داشتم که الان تنها یکی‌ از آنها به شهادت رسیده است. پنج فرزند دیگرم هنوز هستند و اگر لازم باشد خودم نیز به جبهه‌ها می‌روم و در راه حفظ دین و کشورم شهید می‌شوم. همسرم در حالی این حرف را می‌زد که بارها شاهد بودم چطور مثل تمامی مادران دیگر حتی طاقت تب فرزندانش را ندارد، اما حالا که می‌دید علی، شهید راه مقدسی چون حفظ نظام اسلامی شده، مثل یک شیرزن عمل کرد. می‌خواهم بگویم با چنین دیدی بود که ما نه تنها با مسئله شهادت علی، بلکه با موضوع شهادت محمد و بعدها حسین هم کنار آمدیم. یادم است وقتی که رفته بودیم جسد علی را تحویل بگیریم، مسئول ساماندهی شهدا از اینکه من و مادر علی گریه نمی‌کردیم واقعاً تعجب کرده بود. 

در صحبت‌های‌تان اشاره‌ای به دیدگاهی کردید که باعث شد غم از دست دادن سه فرزند برای‌شما قابل تحمل باشد، ‌این دیدگاه چیست؟ 

در منطقه ما هستند جوانانی که متأسفانه به کارهای خلاف روی می‌آورند و با توجه به نزدیکی به مرز افغانستان گاهی برخی از آنها مواد مخدر قاچاق می‌کنند و در این مسیر اعدامی هم داشته‌ایم. به نظر شما این طور مردن با شهادت در جبهه‌های حق علیه باطل و در مسیر اسلام و ولی‌فقیه هیچ فرقی ندارد؟ فرزندان من می‌توانستند در مرگ‌های طبیعی یا خدای ناکرده در راه خلاف کشته شوند، ‌اما حالا خون آنها در مسیری پاک و متعالی ریخته شده است. مسیری که قرن‌ها پیش سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همراه اصحابش طی کرد و حالا قافله شهدا به ایران اسلامی و فرزندان من نیز رسید. به نظر من شهادت آنها نه تنها باعث افسردگی و دلمردگی ما نشد بلکه باعث مباهات و افتخار ما نیز شد. البته پدران و مادران قاعدتا در غم از دست دادن فرزندان‌شان غمزده می‌شوند، ولی دید ما به مسئله شهادت و پیروی از فرامین ولی فقیه زمان باعث می‌شود که این مصیبت‌ها را راحت‌تر تحمل کنیم. 

خود شما هم در جبهه‌های جنگ حضور داشته‌اید. ضمن پراختن به این حضور، فکر نکردید که با وجود سن بالای‌تان و البته حضور فرزندان‌تان در جبهه‌ها احتیاجی نیست شما به جبهه بروید؟ 

حضور بچه‌ها در جبهه مسئله دیگری بود و حضور من در آنجا مسئله‌ای دیگر. اگر آنها برای اهداف خاصی به جبهه رفتند، همان اهداف برای من هم وجود داشت و به این ترتیب نمی‌شد بگوییم اگر از یک خانواده کسی به جبهه رفته دیگری نباید برود. البته این نکته که در نبود ما همسر و سه دخترم تنها می‌ماندند برخی اوقات باعث نگرانی‌ام می‌شد. مثلاً در مقاطعی من و یکی از فرزندانم هر دو در جبهه حضور داشتیم، محمد و علی هم که شهید شده بودند، به این ترتیب خانه در نبود ما خالی می‌شد، اما وقتی می‌دیدم همسرم با جدیت می‌گوید به جبهه برو و نگران تنهایی ما نباش، ‌نگرانی‌ام رفع می‌شد و با خیال راحت‌تر در جبهه‌ها حضور می‌یافتم. به طور کلی هم از سال ۶۱ به بعد هر سال دو یا سه باری اعزام می‌شدم و هر بار چند ماهی در منطقه می‌ماندم. این وضعیت تا پایان جنگ ادامه داشت و خدا را شکر که توانستم توفیق خدمت به کشور اسلامی‌مان را در جبهه‌های جنگ به دست آورم. 

اگر به گذشته برگردید، ‌آیا حاضرید مسیری که طی کردید را از نو طی کنید؟ 

با نگاه ارزشی و متعالی که قبلا ذکر شد، این مسیر راهی نیست که در آن پشیمانی وجود داشته باشد. پس به جای اینکه بپرسیم اگر به گذشته برگردم حاضرم این راه را از نو بیایم، بهتر است بگویم همین الان با وجود ۸۳ سال سنی که دارم اگر باز اتفاقی برای کشور بیفتد حاضرم اسلحه به دست بگیرم و به مقابله با دشمنان بپردازم. به نظرم اگر از محمد، ‌علی و حسین هم بپرسید، باز هم خط سرخ شهادت را انتخاب خواهند کرد.

شاهدان کویر مزینان؛ 10 سال پس از انتشار این مصاحبه حاج اصغر در سن 93 سالگی بر اثر بیماری حاد تنفسی و کهولت سن همزمان با سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.روحش شاد

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

 

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۴
آبان
۰۱

​🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

 

✍️چهره های ماندگار هنر مزینان در عرصه ی موسیقی نیز یکی دیگر از ویژگی های این دیار پرآوازه است و گویی سرنوشت آن  چنین رقم خورده که در هر زمینه ای از لطافت و خوبی یا اولین باشند و یا حرفی برای گفتن داشته باشند.

🔹 یکی از این چهره ها دو برادر فعال در رشته موسیقی آقایان امید و فرید صدیقی فرزندان زنده یاد داوود صدیقی هستند که تا کنون ضمن اجرای کنسرت های مختلف در استان خراسان رضوی آثاری موسیقایی از خود به یادگار گذاشته اند و به یقین مشوق این دو مرحوم پدر آن ها زنده یاد داوود صدیقی است که خود در زمینه نوازندگی فعال بود.

🔹امید صدیقی  دوازدهم خرداد 1360در مشهد  دیده به جهان گشود.از همان سنین کودکی به هنر موسیقی و آواز علاقه زیادی داشت و اولین گروه موسیقی خود را در سن 12 سالگی در مدرسه راهنمایی ظهوریان تشکیل داد و با این گروه در جشنواره ی موسیقی استان خراسان رتبه ی سوم را کسب کرد. یک سال بعد اولین اجرای صحنه ای را با گروه تاتر نیروی هوایی اجرا کرد که این اجرا مورد استقبال  قرار گرفت.

🔹در همان دوران بود که برادر کوچکترش فرید هم به نوازندگی روی آورد و همکاری این دو برادر با یکدیگر آغاز شد و آنها با یکدیگر به اجرای برنامه پرداختند. پس از چندی به خاطر کار پدر از مشهد به سبزوار نقل مکان کردند که این انتقال سر آغازی جدید در زندگی هنری او و برادرش بود. در همان ابتدای ورود به سبزوار مورد استقبال گروه های هنری شهر قرار گرفتند و با پیوستن به گروه کرال قائم اولین اجرا با این گروه را در فستیوال فیزیک ایران انجام دادند که امید خوانندگی این گروه 40 نفره را بر عهده داشت. از ترانه هایی که با این گروه اجرا کرد می توان به کارهایی مثل پرنده مهاجر ، همسایه ، لیلارو بردن و ... اشاره کرد.

🔹بعد از مدتی او به همراه برادرش گروه مستقلی به نام فرامید  (امید+فرید ) را تشکیل دادند و با این گروه مدت 6 سال پیاپی به اجرای برنامه در شهرهای مختلف پرداختند و بیش از صد اجرای صحنه ای داشتند.از هنرمندانی که در آن زمان با فرامید همکاری می کردند می توان به آقایان مجید ذوالقدر ، شهاب برآبادی ، الیاس امین ، سعید سلیمانی ، کاظم شکاری و خانم ها میترا شبرنگ ، مریم عبدالله زاده ، سعیده نجاریان و سوسن باباپور  اشاره کرد.آخرین اجرای گروه فرامید در سال 1387 بود . در همان سالها بود که به دیدن مرحوم بابک بیات رفت و استاد پس از شنیدن صدای امید او را تایید کرد و به او گفت که با تمرین بیشتر صدایت به یکی از  بهترین صداهای بعد از انقلاب تبدیل می شود.

🎼سال 1384 امید با شرکت در تست صدا و برادرش با تست آهنگسازی به طور رسمی همکاری خود را با صدا و سیما آغاز کردند و اولین کارشان را با شعری از شهرام نظر علی با عنوان به نام زندگی ضبط و اجرا کردند که بارها از شبکه های مختلف تلویزیون و رادیو پخش شده است.

🔹امید تا کنون بیش از بیست اثر در مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما ضبط کرده که از پر مخاطب ترین آنها می توان به رنگ آفتاب ، آیینه ی نرگس ، همسفر کبوترا ،ترانه ی رسیدن و زندگی اشاره کرد.

🔆برادران صدیقی همیشه پیشرفت هنری خود را مدیون پدر و مادرشان می دانند زیرا آنها همیشه از کودکی مشوق و پشتیبانشان بودند.

🔹امید یکی دیگر از دلایل موفقیتش را همکاری با برادرش می داند و در این باره می گوید : کارهای من و فرید از این جهت که با هم برادر هستیم و احساس هم را خوب می شناسیم معمولا کارهای خوب و موفقی می شود و  همین امر رمز موفقیت ماست.

🔹او همیشه از استادانی همچون بابک بیات ،  اسفندیار منفردزاده ، فرید زولاند و .... که در زندگی هنری اش نقش داشته اند به نیکی یاد می کند و خود را نسبت به هنرش متعهد و مسئول می داند.

امید صدیقی در دیدار با مهران مدیری

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۴
آبان
۰۱

 

🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

✍️از شعر و شاعری که بگذریم و چه بسا همان طور که گفتیم افراد بسیاری در این زمینه فعال هستند و سروده های خود را تنها برای خلوت خویش می خواهند در زمینه موسیقی نیز هنرمندان مزینانی مشغول به فعالیت بوده و هستند؛ مرحوم فرج اله کدخدا(جعفری) یکی از هنرمندان این رشته بوده که ردیف های موسیقی و مخصوصا چهارگاه خوانی و شورخوانی و دوگاه را از هنرمندان صاحب نام آموخته بود و اجرایش در مزینان همه را متحیر می کرد و همچنین غلامحسین کارزار که از اولین خوانندگان موسیقی در مزینان بود در حال حاضر هنرمندانی مانند استاد سیدمصطفی جلالی پور فرزند زنده یاد حاج سید محسن که یکی از درخشان ترین چهره های این هنر است و ترانه های سنتی او بارها از شبکه های مختلف سیما پخش شده و بهترین و بزرگترین تالارهای کشور مانند تالار وحدت شاهد برگزاری کنسرت های وی با حضور اهالی هنر بوده  و آلبوم های زیبای او با چندین قطعه ی موسیقی درخشان توزیع شده است. خوانندگان جوان و ارزشمند دیگری که بازهم شاهدان مفتخر به نشر آثار آنان است مانندآقایان ؛ حسن تهرانچی، حسین ژیان مقدم ، سیدابوالفضل مزینانی، مجتبی کامکار، وحید و فرید صدیقی،حمید و وحید مزینانی و امید مزینانی ... در این هنر فعالیت دارند.

🔆افتخار آفرینی پی در پی استاد جلالی پور و حضور مداوم وی در برنامه های تلویزیونی و رادیویی او را به یک چهره ی ماندگار هنری تبدیل کرده و کمتر کسی است که در مزینان با نام  این هنرمند مزینانی آشنا نباشد اما به منظور معرفی بیشتر او به برخی از فعالیت هایش در زمینه موسیقی اشاره می کنیم.

🔹آقا مصطفی در خانواده سادات جلیل القدر و والدین عاشق و شیدای اهل بیت علیهم السلام به دنیا آمد و پدر بزرگوار او سید محسن جلالی پورکه تا پایان عمر با برکتش مدیریت هیئت علی اکبری مزینان را برعهده داشت از همان کودکی مشوق فرزندانش در کار هنری بود و با همین رویکرد مصطفی که در مسجد خیابان خورشید فعالیت قرآنی و فرهنگی داشت و با لحن عربی و فارسی آشنا بود در موسیقی نیز پیشرفت خیلی سریعی کرد و در کلاس های اساتید بزرگ این رشته شرکت و آواز را به خوبی آموخت . او از سال1374 فراگیری آواز را نزد اساتید برجسته موسیقی تجربه کرد و  از محضر اساتیدی چون ابراهیم زمانی(شاگرد استاد مهر تاش) محمدعشاق (مکتب تبریز واستاد صالح عظیمی)، استاد سید کمال الدین عباسی(مکتب اصفهان محمد طاهر زاده)، استاد آل آقا و... کسب فیض کرده وهمچنین در یک دوره کارگاه آوازی استاد شجریان شرکت کرد.

 🔆تدریس در آموزشگاه های مختلف و همچنین فرهنگسراهای تهران از سال 1382،بر گزاری کنسرتهایی در تهران و شهرستانها، اجراهای برنامه و آموزش در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی به مناسبتهای مختلف از سال 91  ، استاد مدرس آواز ایرانی و تدریس صداسازی و فن بیان به همراه زنده یادصدرالدین شجره و بیش از ده سال سابقه ی کاری و عضویت کانون خوانندگان ایرانی از دیگر فعالیت های این هنرمند مزینان است.
🔹استاد سیدمصطفی جلالی پور علاوه بر تدریس و آموزش در دانشگاه ها و دانشکده ها و آموزشگاه های معتبر و برنامه های هنری شبکه های تلویزیونی، با همکاری نوید دهقان و نسیم اربابی در گروه موسیقی قمر و ارنواز  از "آلبوم امان زهجر" که شامل هفت قطعه و تصنیف ؛ «خوشه چین،امان زهجر،نغمه نوروزی،در بهار امید،امان از این دل،آواز ابوعطا و رنگ ابوعطا» است در اسفند 1393 رونمایی کرد که مورد استقبال ویژه علاقه مندان موسیقی قرار گرفت. او اولین اثر موسیقایی خود را تقدیم به روح والدین سفرکرده خویش کرد.

🔹وی از سال 94تاکنون چهار کنسرت بزرگ موسیقی با همراهی گروه ارنواز و قمر در تالار شمس و وحدت برگزار کرده که با تحسین هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.
🎼دومین آلبوم موسیقایی استاد جلالی پور به صورت مشترک با سالار عقیلی و با عنوان ماه پشت ابر در سال گذشته  ٢۷ اردیبهشت ١٤٠٠ رونمایی شد.
با تعطیلی بعضی کلاس ها و برنامه های حضوری هنری این فرزند هنرمند مزینان در دوسال اخیر به خاطر کرونا او آموزش شاگردانش را به صورت آنلاین و در فضای مجازی ادامه داد و جالب است که تعدادی از این علاقه مندان به موسیقی خارج از کشور هستند و مشتاقانه در کلاس های مجازی استاد شرکت می کنند.

👈 سادیا جلالی پور خواهر این هنرمند پرآوازه مزینانی نیز در رشته بازیگری تآتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارد . بازی در فیلم فصل فراموشی فریبا و سریال های زمین انسان ها و خروس از جمله کارهای ماندگار بانو سادیا جلالی پور است...

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۴
آبان
۰۱

 

  🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

✍مقدمه

️بارها در نوشتار خود به مناسبت های مختلف وجه تسمیه پرافتخار و بلندآوازه مزینان زادگاه و خاستگاه فرزند شایسته کویر دکترعلی شریعتی مزینانی را به تعبیر و تأویل و تفسیر بزرگان ادب فارسی چنین عنوان کرده ایم که «زادگاه اندیشمندان و دانشمندان».

برخی از نویسندگان صاحب قلم مانند بیهقی مردم مزینان را نیز مردمان با مروت و هنرمند نامیده اند و بعضی دیگر آن ها را انسان های خوش سلیقه که بازهم به هنرمندی مردم این دیار بر می گردد می دانند و از همین دسته سیاحان و گردشگرانی که در قرون ۴ و ۵ هجری گذرشان به مزینان افتاده از هنر دستی این مردم در بافتن حریر به غایت نیکو یاد کرده اند.

ابن فندق یا همان ابوالحسن علی بن زید بیهقی از شاعران و ادیبانی همچون ابوسعد مزینانی می گوید که اشعار جالبی به عربی سروده و علی اکبر دهخدا در هنگام ذکر و معنای نام مزینان از این شاعر ادیب مزینانی یاد می کند که با سوزنی سمرقندی ملقب به تاج الشعرای قرن ششم مراوده شعری داشته اند:
«سوزنی سمرقندی:
چونین قصیده گفت مزینانی ادیب
اندر حق امیر سماعیل گیلکی ...

هست این جواب شعر مزینانی آنکه گفت
یارب چه دلربای و فریبنده کودکی»

این ذوق شعری و هنری در بسیاری از مردم مزینان با هر میزان سوادی و حتی گاه بی هیچ مدرسه رفته ای قابل لمس و رؤیت است به طوری که وقتی با متنی مواجه می شوی که سراینده ی آن فلان پیر روشن ضمیری مانند بابا قاسم، محمد اله وردی، شیخ حسین ناطقی، آقا غلامرضا صدیقی، حسینعلی، حسن زاده، گلستانی و جعفری و .‌.. می باشد تعجب و تحیرت دو چندان می شود.

در زمان معاصر بسیاری از همراهان و مخاطبان گرامی با اشعار شاعران زبده در شاهدان کویر آشنا شده اند که برخی از آن ها مانند شاعران گرانقدر سرکار خانم منصوره محمدی و طیبه مزینانی و فرهنگی خوش سخن جانباز فقید حاج محمد ساعت ساز دست به تألیف و نشر اشعار خود زده اند. زنده یاد حاج شیخ حبیب اله عسکری مزینانی نیز یکی از همین شاعرانی است که علی رغم مشغله ی تبلیغ در لباس روحانیت آثار ماندگاری در قالب شعر با سبک های مختلف از خود به یادگار گذاشته . استاد حسن صدیقی یکی از مفاخر هنری مزینان که در چندین شاخه هنری از جمله، موسیقی، نقاشی، گرافیک سرآمد است و دهه ی شصت یکی از تأثیرگذارترین هنرمندانی بود که علاوه بر مدیریت مدرسه مزینان و سنگر تدریس با خط و نقاشی های زیبایش دیوارهای مزینان را مزین به هنر خود می کرد و در پرورش و تشکیل گروه های تآتر و سرود نقش به سزایی داشت او اکنون یکی از شاعران خوش ذوقی است که به مناسبت های مختلف اشعار زیبایش را برای شاهدان ارسال می کند.بعضی از آثار این هنرمند مزینان و هنر خوانندگی او از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

علی اکبر مزینانی علیشاه که علاقه ی خاصی به شعر و شاعری دارد و از بدو تولد پایگاه مردمی شاهدان کویر در فضای اینترنت و مجازی اشعار ماندگارش نشر داده شده و هر روز شاهد نبوغ بیشتر او در این عرصه هستیم و خود را خادم الادبای مزینان می داند و به همین منظور با تشکیل کانالی با عنوان انجمن ادب و قلم مزینان به نشر اشعار شاعران می پردازد و در آغاز بهار سال 1401 با مدیریت او و همراهی مجمع طلاب و روحانیون و دهیاری و شورای اسلامی و شاهدان کویر مزینان اولین محفل و گردهمایی شاعران مزینانی در هیئت حسینی زادگاهش برگزار شد.

اگر بخواهیم به تک تک اسامی افراد در حوزه ی شعر بپردازیم و شرح حال این عزیزان را بنویسیم مثنوی هفتاد من کاغذ می شود و چه بسا سراغ داریم افراد توانمندی که در خلوت خود اشعار زیبایی را سروده اند اما از ارسال و یا نشر آن ابا دارند اما به منظور تجلیل از این هنرمندان و صاحبان ادب به برخی اسامی اشاره می شود؛ استاد محمد کاظم مزینانی نویسنده صاحب سبک و خالق سه گانه ی شاه بی شین و شاعر چندین مجموعه شعری برای کودک و نوجوان، ذاکران اهل بیت(ع) محمود باقری، حسین و رضا محمدی و جوانان خوش ذوق عبداله و منصوره و فاطمه محمدی، خانم طیبه مزینانی دکتر سیدحسین ضیایی، فرهنگی توانا محمد شریفی، هنرمند عکاس محسن مزینانی عسکری،حجت الاسلام حاج شیخ رضا اسلامی، حجت الاسلام حاج شیخ هادی مزینانی، هنرمند خوش آواز حاج علی حسن زاده، استاد علی جعفری که نوشته های تحقیقی و علمی و خاطره نویسی این مزینان دوست بی ادعا زینت بخش شاهدان کویر است، فرهنگی نام آشنا حسن کربلایی علی، دکتر علی صادقی منش، علی و صادق بشیری و شهید شمع دکترعلی شریعتی مزینانی و...

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در  #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

  • علی مزینانی
۱۳
آبان
۰۱

🚩یادی از دانش آموز بسیجی علی صادقی منش، شهیدی که ولادت و شهادتش همزمان شد با روز شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام

✍️دانش آموز و بسیجی شهید علی (پرویز) صادقی منش فرزند محمدحسن سی ام خرداد ۱۳۴۷ در مزینان به دنیا آمد. چون تولد او همزمان با شب احیاء ماه مبارک رمضان بود نامش را علی گذاشتند.

🔹در کودکی به مکتبخانه رفت و با قرآن و احکام اسلامی آشنا شد. خانواده اش بعد از مدتی به شهر سبزوار نقل مکان کردند و او موفق شد تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را به اتمام برساند و تا سال سوم دبیرستان ادامه تحصیل دهد و در این حین از طریق بسیج عازم جبهه شد.

🔹او در دامن مادری مکتبی و مؤمنه و از سادات جلیل القدر حسینی  پرورش یافت که سراسر زندگی این خاندان با فضیلت هیئت است و برپایی مجلس تکریم و تجلیل و عزای سالار شهیدان . پدرش حاج محمد حسن صادقی منش از مبارزان و انقلابیون و رزمندگان دفاع مقدس است که در سامان دهی راهپیمایی و تظاهرات مردم انقلابی شهرستان سبزوار نقش مؤثری داشت و راه درست زیستن را با خدمت صادقانه در آموزش و پرورش به فرزندش آموخت.

🔹علی جوانی متین و مهربان بود که به بزرگترها و به خصوص پدر و مادر احترام می گذاشت و در کارهایش نظم و انضباط داشت و از استعداد بالایی برخوردار بود و در برابر سختی ها و مشکلات صبور و مقاوم و کمتر عصبانی می شد. به صله رحم اهمیت می داد و بسیار متواضع و وفادار بود. در انجام واجبات دینی، به ویژه نماز و روزه دقیق بود. در نمازهای جماعت شرکت می کرد. به ائمه اطهار (ع) عشق می ورزید و در مراسم مذهبی حضور می‌یافت. در جلسات قرائت قرآن و دعای کمیل و توسل حاضر می شد و در ماه‌های محرم هر سال عضو هیئت های زنجیر زنی و سینه زنی بود.

🔹وی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رابطه خود را با نهادهای انقلابی بیشتر کرد. به روحانیت و به خصوص حضرت امام خمینی(ره) عشق می ورزید. در پایگاه بسیج فعالیت می کرد و در برابر منافقین و ضد انقلاب می ایستاد و از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد و آرزو داشت که در دفاع از این راه  به شهادت برسد.

🔹علی سال ۱۳۶۴ داوطلبانه از طریق بسیج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و رزمنده لشکر ۵ نصر بود او باردیگر در سال ۱۳۶۵ عازم دیار عاشقان گردید و در پست دیده‌بانی لشکر ۵ نصر به خدمت مشغول شد و سرانجام در تاریخ 1365/11/19 در روز شهادت حضرت علی (ع) در منطقه شلمچه و در جریان عملیات کربلای 5 بر اثر اصابت ترکش به شکمش به فیض شهادت نایل آمد. پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

🔹این خلاصه ای از زندگی جوان برومند و بهتر باید گفت نوجوان شهیدی است که عاشقانه پا در رکاب کرد و به دفاع از دین و میهن خویش برخاست و در این راه بهترین داشته ی خود یعنی جانش را فدا کرد اکنون بعد از گذشت سه دهه از مجاهدت و جان نثاری و شهادت این فرزند پاک و دلاور مزینان به بهانه گرامیداشت هفته بسیج و با استعانت از خداوند متعال دستنوشته های او را که صادقانه و بی آلایش در چند دفتر کوچک و بزرگ ثبت کرده و در ابتدای آن نوشته محرمانه با استعانت از خداوند متعال و اذن از روح مطهرش و با رخصت از والدین گرامی و برادر همیشه همراهش با شاهدان کویر با عنوان "محرمانه های یک شهید!" تقدیم حضورتان می کنیم و امیدواریم دیگر خانواده شهدای این دیار قهرمان پرور مانند خانواده عزیز صادقی منش ما را در این مسیر که همانا زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست همراهی نمایند.

🔹بعد از شهادت علی فرزند پسر دیگری در خانواده صادقی منش متولد شد که برای ماندگاری نام فرزند شهیدشان او را نیز علی نام گذاشتند و اکنون از فرهیختگان صاحب قلم و نامدار مزینان است و در دانشگاه حکیم سبزواری سمت استادی دارد.

📣خاطرات بسیجی شهید علی(پرویز) صادقی منش مزینانی
💠بخش اول؛ اعزام

✍️من در تاریخ 1364/10/5 پنجشنبه برای آمدن به جبهه در مدرسه ثبت نام کردم. اما برای گرفتن برگه ی اجازه درس خواندن در مجتمع آموزشی جبهه احتیاج داشت که به ادراه آموزش و پرورش بروم ولی به علت آنکه پدرم در آنجا کار می کرد و قسمتی از کار مذکور می بایست جهت امضا و غیره به آن دایره برود من و یکی از دوستان به نام عمادی پور برای آنکه پدرم متوجه ثبت نام من به جبهه نشود نقشه ای ریختیم و آن این بود که رفیقِ عمادی که از نظر شباهت تقریباً همانند من بود برای گرفتن برگه به جای من به اداره برود. همین طور هم شد و من  در جلو باغ ملی نشستم و آن دو جهتِ مأموریت که من به آنها محول کردم به اداره رفتند.

 در حال فکر بودم و بالاخره دیدم که آنها از اداره بیرون آمدند هر دو خوشحال بودند و من با خوشحالی آنها روحیه ای تازه گرفتم. جای من آمدند و گفتند که در این کار موفق شده اند و من بقیه کارها را انجام دادم.

بالاخره 6 دی فرا رسید ما به بسیج رفتیم و بعد از کارهایی دفترچه مساعده را از تعاون بسیج گرفتیم و چند ساعت بعدش در همان جا یعنی بسیج به ما لباس دادند.

شب پدرم با ماشین ژیان آمد به بسیج و مرا با همان لباس های نظامی به خانه مادر بزرگم برد. شام را در آنجا خوردیم و سپس از آنها خداحافظی نمودم و به خانه برگشتیم.

شب آن روز را در خانه به سر بردیم و صبح آن روز یعنی شنبه من به بسیج آمدم و از آنجا جهت سازماندهی من و چند تن دیگر را که دیشب به خانه هایشان رفته بودند سوار ماشین تویوتایی کردند و به سپاه پاسداران بردند در آنجا متوجه شدم که نزدیک سی وپنج تن از بچه های مزینان نیز به جبهه می آیند و من خوشحال شدم. نام آنها عبارت بود از؛ حسین روس، محمد روس، آقای قربانعلی زارعی، شیخ حسن حجت اله، غلامرضا حاجی، اصغرغلامرضا، مهدی غلامحسین، عباسعلی نیکوفر، احمدمحمد، علی رضای...، احمد محمد عسکری، حاج آقای امین آبادی، اصغر اکبر،حاج ابوالقاسم، قاسم رجب،علی مزینانی اکبر(عسکری)، حسن احمدصانعی، رمضانعلی حبیب، قاسم اکبر کربلایی غلامرضا، محمدعلی هاشم، علی حبیب، علی مندلی و...

بالاخره بعد از آن سازماندهی الکی مارا مقداری در خیابان های سبزوار دور زدند و بعد از مراسمی که حاج آقا عبدوس(امام جمعه وقت سبزوار) سخنرانی کرد و مرثیه خوانی، من از پدر و مادرم و خاله هایم خداحافظی کردم و روی صندلی ماشین نشستم و تقریبا 10 تا ماشین پر از بسیجی بود.

بالاخره به نیشابور رسیدیم و برای نهار به مسجد چهارده معصوم(علیهم السلام) و غذای حلیم را صرف کردیم و سپس بعد از چند ساعتی به مشهد رسیدیم و شب شده بود.
شب را در سپاه مشهد به سر بردیم و صبح آن روز در خیابان های مشهد رژه رفتیم که تقریباً تمام نیروهای کل خراسانی و اعزامی 11000 نفر بودند و بعد از آن رژه خسته کننده که تا ایستگاه قطار ادامه داشت و در همان محوطه ایستگاه قطار نشستیم و برادر غلام کویتی پور به آنجا آمده و یک نوحه خواند.

نیروهای سبزواری برای صرف نهار به داخل ایستگاه رفتند و گوشت مرغ و سیب و پرتقالی را که از قبل در داخل پاکت نایلونی آماده کرده بودند به ما دادند و خوردیم و بعد از آن ساعت 4 بود که سوار قطار درجه 2 شدیم و من به سالن 8 کوپه 4 شماره 22 رفتم و هر کوپه 6 نفر جا می گرفت. در کوپه من 5 نفر دیگر مزینانی بودند 1- حسین ملا رمضانعلی2-علی رضا همت آبادی3- احمد محمد4- حسن صانعی 5- علی مزینانی اکبر

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

  • علی مزینانی