همزمان با بیستم محرم مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم در مزینان برگزارشد+ عکس :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


با حضور شهروندان مزینانی و روستاهای مجاور همزمان با بیستم محرم ؛ مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم در میدان قتلگاه مزینان برگزار شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم معروف به عاشورای بچه ها با حضور مردم ولایتمدار مزینان و جمعی از شهروندان روستاهای مجاور همزمان با بیستم محرم  و با هنرنمایی تعزیه خوانان پیشکسوت و جوانان و نوجوانان مزینانی برگزار شد.

از نکات جالب توجه این مراسم باشکوه برگزاری نماز جماعت در هنگام صلاه ظهر در میدان قتلگاه بود که چند دقیقه ای تعزیه تعطیل شد و نماز جماعت به امامت حجت الاسلام شیخ محمد مزینانی به جماعت برگزار گردید.

در این مراسم خبرنگار واحد مرکزی خبر خراسان رضوی ضمن مصاحبه با تعزیه خوانان و شرکت کنندگان در مراسم به تهیه گزارش خبری برای پخش از شبکه استانی پرداخت.

مراسم تعزیه خوانی دهه ی دوم همه ساله پس از مراسم عظیم عاشورادر روز دهم محرم   و تزئیین نخلی کوچکتر از نخل عاشورای اول در مقابل منزل برادران شهیدی و به همت والدین این شهیدان و حرکت دسته جات عزاداری آئین نخل گردانی و حضور در بهشت علی (ع) و قرائت فاتحه برمزار شهدای مزینان و اجتماع در میدان قتلگاه ، محل برگزاری مراسم عاشورای اصلی برگزار می گردد و تعزیه خوانان نوجوان و جوان با همراهی پیشکسوتان در آن ایفای نقش می کنند.

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب بروید...


 

 

 

 

 

عکس :مهدی مزینانی آزاده


 

 عکس /اسماعیل تاج مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">