بایگانی آذر ۱۳۹۰ :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۰ ثبت شده است

۲۹
آذر
۹۰
انعکاس خبر برگزاری یادوراه سراسری شهدای کویر در رسانه ها :

سپاه نیوز 

یادواره "شاهدان کویر" مزینان 29 دی‌ماه برگزار می‌شود 
سپاه نیوز: دومین یادواره 56 شهید و ایثارگر روستای مزینان سبزوار، 29 دی‌ماه سال جاری همزمان با دهه آخر صفر برگزار می‌شود.
به گزارش سپاه نیوز؛ ‌غلامرضا مزینانی دبیر دومین یادواره شهدای مزینان در جلسه مسئولین ستاد برگزاری این یادواره، گفت: در سال 1384 اولین یادواره شهدای مزینان باشکوهی خاص و استقبال ویژه مسئولین و شهروندان مزینانی برگزار شد و پس از 6 سال از آن ...


روزنامه رسالت 

بخش فرهنگی:دومین یادواره پنجاه و شش شهید و ایثارگر روستای مزینان سبزوار، بیست و نهم دی ماه همزمان با دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود...


خبرگزاری فارس 

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌غلامرضا مزینانی دبیر دومین یادواره شهدای مزینان در جلسه مسئولین ستاد برگزاری این یادواره، گفت: در سال 1384 اولین یادواره شهدای مزینان باشکوهی خاص و استقبال ویژه مسئولین و شهروندان مزینانی برگزار شد و پس از 6 سال از آن مراسم ماندگار، همرزمان شهدا تصمیم گرفته‌اند تا بار دیگر یاد و خاطره دوستان شهیدشان را باشکوه‌تر از گذشته . . . 





  • علی مزینانی
۲۲
آذر
۹۰

به همت ستاد یادواره شاهدان کویر و با مساعدت شبکه قرآن و معارف سیما، زندگینامه شهدای مزینان سبزوار به تصویر کشیده می شود.

بنابر اعلام دبیر کمیته روابط عمومی یادواره شاهدان کویر مزینان؛ اولین قسمت از زندگینامه شهدای مزینان روز پنج شنبه بیست و چهارم آذرماه سال جاری در زادگاه این شهیدان کلید می خورد، همچنین مقرر گردیده پیرو مذاکره با مسئولین شبکه قرآن و معارف سیما شش قسمت پانزده دقیقه ای از زندگینامه شهدای این خطه  از این شبکه آماده پخش شود.

  • علی مزینانی
۲۲
آذر
۹۰
یادواره شاهدان کویرمزینان برگزار می‌شود

سرویس: فرهنگ و حماسه
1390/09/21
12-12-2011
13:21:47
9009-12733: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و حماسه

دومین یاواره 56 شهید و ایثار گر روستای مزینان سبزوار‌،29 دی‌ماه سال جاری همزمان با دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا مزینانی دبیر دومین یادواره شهدای مزینان در جلسه مسئولان ستاد برگزاری این یادواره گفت: در سال 1384 اولین یادواره شهدای مزینان برگزار شد و پس از گذشت شش سال از برگزاری آن مراسم ماندگار، همرزمان شهدا تصمیم گرفتند تا بار دیگر یاد و خاطره دوستان شهیدشان را با شکوه‌تر از گذشته زنده کنند؛البته خاطره شهیدان هیچگاه فراموش نخواهد شد و ملت حق شناس ایران همیشه حماسه دلاوری ما و جانفشانی این عزیزان را پاس می‌دارند.

وی درباره علت نامگذاری این یادواره به نام «شاهدان کویر» اظهار کرد: دهستان مزینان که از پیشنه تاریخی چند هزار ساله برخوردار است در امتداد کویر قرار دارد و همیشه کویریان مردانی سختکوش و مقاوم و مبارز بوده‌اند. ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، معلم شهید دکتر علی شریعتی و پدربزرگوارشان مرحوم استاد محمدتقی شریعتی را داشتیم که از همین روستای کویری بر علیه ظلم ستمشاهی قیام کردند و در دوران دفاع مقدس نیز نوجوانان و جوانان و جوانان مزینانی بارها به صورت دسته جمعی و یا به تنهایی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

مزینانی گفت: درعملیات والفجر8 ، مزینان شاهد تشییع چهار شهید بود که این، خود در بین روستاهای حومه سبزوار کم نظیر است لذا ما نیز تصمیم گرفتیم تا این یادواره را به عنوان شاهدان کویر که محل هبوط ملائک است نام گذاری کنیم.

انتهای پیام

کد خبر: 9009-12733
  • علی مزینانی
۲۲
آذر
۹۰

1390/09/22 - 08:15  :تاریخ

تهران بزرگ/ اجتماعی/ خبر

 
یادواره شاهدان کویرمزینان

دومین یادواره پنجاه وشش شهید وایثارگرروستای مزینان سبزوار، بیست ونهم دی ماه سال جاری همزمان با دهه آخرماه صفربرگزارمی شود.

غلامرضا مزینانی دبیردومین یادواره شهدای مزینان درجلسه مسئولین ستادبرگزاری این یادواره گفت: درسال 1384 اولین یادواره شهدای مزینان باشکوه خاص واستقبال ویژه مسئولین وشهروندان مزینانی برگزارشد وپس ازشش سال ازآن مراسم ماندگار همرزمان شهداتصمیم گرفتندتاباردیگریاد وخاطره دوستان شهیدشان راباشکوهترازگذشته زنده نمایند البته خاطره شهیدان هیچ گاه فراموش نخواهدشد وملت حق شناس ایران همیشه حماسه دلاوری هاوجانفشانی این عزیزان راپاس می دارند.

وی درباه علت نام گذاری این یادواره به نام شاهدان کویراظهارداشت: دهستان مزینان که ازپیشنه تاریخی  چندهزارساله برخورداراست درامتدادکویر قرارداردوهمیشه کویریان مردانی سخت کوش ومقاوم ومبارزبوده اند ماقبل ازانقلاب معلم شهید دکترعلی شریعتی وپدربزرگوارشان مرحوم استاد محمدتقی شریعتی راداشتیم که ازهمین روستای کویری برعلیه ظلم ستمشاهی قیام کردند ودردوران دفاع مقدس نیزنوجوانان وجوانان وپیران مزینانی بارها به صورت دسته جمعی ویابه تنهایی به جبهه هااعزام می شدند؛ درعملیات والفجر8مزینان شاهدتشییع چهارشهید بود که این خوددربین روستاهای حومه سبزوارکم نظیراست لذامانیزتصمیم گرفتیم تااین یادواره رابه عنوان شاهدان کویرکه محل هبوط ملائک است نام گذاری نماییم .

 


 

 
  • علی مزینانی
۲۱
آذر
۹۰

  • علی مزینانی
۲۰
آذر
۹۰
  • علی مزینانی